FORMULA 1

Formula 1: Τον Ιούλιο οι πρώτες επαφές της Alpine με τον Αλόνσο για το 2023

Ο Φερνάντο Αλόνσο
Ο Φερνάντο Αλόνσο ALPINE MEDIA

Ο Φερνάντο Αλόνσο έχει την επιθυμία, αλλά και την ταχύτητα, να μείνει για 2-3 χρόνια ακόμα στη F1, και η Alpine σκοπεύει να ξεκινήσει στο Βρετανικό GP τις συζητήσεις με τον Ισπανό για την ανανέωση του συμβολαίου του. Τι σκοπεύει να κάνει η ομάδα με το υπερ-ταλέντο Όσκαρ Πιάστρι.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Alpine F1 Ότμαρ Ζαφνάουερ επιβεβαίωσε ότι οι συζητήσεις της ομάδας με τον Φερνάντο Αλόνσο για την ανανέωση του συμβολαίου του Ισπανού για το 2023 θα ξεκινήσουν στο πλαίσιο του GP στο Σίλβερστοουν, στις αρχές Ιουλίου - λίγες μέρες πριν ο δις πρωταθλητής κλείσει τα 41 του χρόνια.

Η Alpine δείχνει εξαιρετικά ικανοποιημένη με την απόδοση του Αλόνσο, αλλά έχει αυτόν που ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής εταιρείας, Λορέν Ροσί, χαρακτηρίζει ως "ευχάριστο πονοκέφαλο": από τη μία διαθέτει έναν από τους καλύτερους οδηγούς του 21ου αιώνα, και χρειάζεται την εμπειρία -ειδικά στην εξέλιξη του νέου μονοθεσίου- του Αλόνσο, και από την άλλη έχει ένα από τα λαμπρότερα νέα ταλέντα της F1: τον πρωταθλητή της Formula 2 Όσκαρ Πιάστρι.

Για την Alpine ήταν πολύ χρήσιμη η εμπειρία του Φερνάντο στην εξέλιξη του ολοκαίνουριου φετινού μονοθεσίου, βάσει των νέων κανονισμών - αλλά η απόδοση του Ισπανού είναι τόσο καλή που αναγκάζει τον Ροσί να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να τον κρατήσει και το 2023, αναζητώντας τη συνεργασία με μια άλλη ομάδα για να αποκτήσει αγωνιστική εμπειρία του χρόνου ο Αυστραλός Πιάστρι.

Ήδη κυκλοφορούν έντονες φήμες ότι η ομάδα αυτή ενδέχεται να είναι η Williams, για την τοποθέτηση του Πιάστρι στη θέση του Νίκολας Λατίφι. Μάλιστα, τα πρόσφατα ατυχήματα του Καναδού γέννησαν εικασίες ότι η αντικατάσταση μπορεί να γίνει ακόμα κι από φέτος - και ο Ροσί άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί όντως να υφίσταται αυτό το ενδεχόμενο.

Ο Φερνάντο Αλόνσο
Ο Φερνάντο Αλόνσο ALPINE MEDIA

Μάλιστα, ως μέρος της ενδεχόμενης συμφωνίας Williams και Alpine για την τοποθέτηση του Πιάστρι σε ένα από τα δύο μονοθέσια του Γκροβ το 2023, θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς ότι ένα αντάλλαγμα μπορεί να είναι η προμήθεια κινητήρων στην αγγλική ομάδα. Προς το παρόν η Renault δεν προμηθεύει με κινητήρες καμία πελατειακή ομάδα, πέραν της εργοστασιακής Alpine.

Με δεδομένο ότι πέρσι η Alpine ανανέωσε το συμβόλαιο του Γάλλου Εστεμπάν Οκόν για τρία χρόνια, μέχρι το τέλος του 2024, ο Ροσί μίλησε για τον "ευχάριστο πονοκέφαλο" Αλόνσο-Πιάστρι λέγοντας: "Πέρσι το σημαντικότερο για μένα ήταν να εξασφαλίσω τις υπηρεσίες του Όσκαρ, και αυτός ήταν το λόγος για τον οποίο τον αφήσαμε (τον Γκουάνιου Τσόου) να πάρει στην Alfa Romeo, και κρατήσαμε τον Όσκαρ. Οπότε, έλυσα λίγο από το πρόβλημα πέρσι, αλλά εξακολουθώ να έχω άλλο ένα μέρος του.

Πρόκειται για έναν ευχάριστο πονοκέφαλο. Έχω έναν σπουδαίο πρωταθλητή στο αυτοκίνητο φέτος, και έναν μελλοντικό πρωταθλητή στις τάξεις μας επίσης. Πρέπει μόνο να δούμε τις επιλογές που έχουμε. Υπάρχει λίγος χρόνος ακόμη. Δουλεύουμε σκληρά πάνω σε αυτό, αναζητούμε τα σενάρια που θα εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα όλων μας".

Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους η ομάδα διατήρησε τις υπηρεσίες του Αλόνσο, ο Ροσί συνέχισε: "Επειδή είναι τόσο καλός, γι' αυτό. Κρατάω τον Εστεμπάν (Οκόν), διότι ήταν μια μακροχρόνια επιλογή που έκανα. Όλοι με ρωτούσαν πέρσι γιατί υπέγραψα τριετές συμβόλαιο μαζί του. Όλοι κάνουν κάτι τέτοιο, και ακούγεται καλό να χτίζεις κάτι με μακροχρόνιο ορίζοντα. Με τον Φερνάντο δεν μπορείς να βασιστείς και τόσο σε μια μακροχρόνια στρατηγική, διότι ούτε και ο ίδιος ξέρει αν σε τρία χρόνια θα τα έχει βαρεθεί όλα αυτά ή αν η ταχύτητά του θα έχει εξανεμιστεί. Οπότε, μαζί του ακολουθούμε την τακτική της ανανέωσης χρόνο με το χρόνο".

Η Alpine
Η Alpine AP IMAGES


Και μιλώντας για τον Πιάστρι, ο Ροσί συμπλήρωσε: "Το όλο ζήτημα είναι πώς θα χειριστούμε τη μετάβασή του [στην Alpine], που ελπίζω ότι θα γίνει κάποια στιγμή. Ξεκάθαρα, ελπίζω ότι ο Όσκαρ θα κερδίζει αγώνες και θα γίνει πρωταθλητής μαζί μας μια μέρα. Το ελπίζουμε ειλικρινά αυτό, κι έτσι δουλεύουμε για να προσφέρουμε στον Όσκαρ τις ευκαιρίες να συνεχίσει την εκπαίδευσή του: να οδηγήσει (στα GP) πιθανώς φέτος ή του χρόνου, ακόμα κι αν αυτό συμβεί κάπου αλλού (με κάποια άλλη ομάδα).

Το εξετάζω αυτό πολύ διεξοδικά, με σκοπό να τον φέρουμε κάποια στιγμή πίσω στην ομάδα, κι έτσι να τη χτίσουμε γύρω του. Ο Φερνάντο μεταδίδει στον Εστεμπάν λίγη από την εξειδίκευσή του, και κάποια στιγμή ο Εστεμπάν θα κάνει το ίδιο και για τον Όσκαρ. Παρότι είναι πολύ δυνατοί οδηγοί και ταλαντούχοι από μόνοι τους, αυτό είναι κάτι καλό", κατέληξε ο Γάλλος.

Στην εξίσωση, τέλος, θα πρέπει αναμφίβολα να βάλουμε και την επιθυμία του ίδιου του Αλόνσο να παραμείνει στην ομάδα, αν η Alpine δεν του δώσει ένα μονοθέσιο ικανό να διεκδικεί νίκες -και, γιατί όχι, ακόμα και το τρίτο του πρωτάθλημα- το 2023.

Μια σειρά από προβλήματα και ατυχίες στέρησαν φέτος από τον Ισπανό ορισμένα πολύ καλά αποτελέσματα, όπως μια θέση στις δύο πρώτες σειρές της εκκίνησης στην Αυστραλία λόγω προβλήματος στο κιβώτιο σε έναν πολύ γρήγορο γύρο του στο Q3.

"Είναι εντάξει (ο Αλόνσο) και θέλουμε και οι δύο, και εκείνος και εμείς, περισσότερα" είπε σχετικά ο Ζαφνάουερ. "Το καλό είναι ότι το μονοθέσιο αποδίδει, οπότε μπορούμε να δουλέψουμε σκληρά για όλα τα υπόλοιπα. Ο (κινητήρας της) Ferrari είναι μπροστά από όλους, αλλά τα πάμε καλά απέναντι στη Honda και τη Mercedes. Θα υπάρχουν κάποια καινούρια εξαρτήματα στην Ισπανία, έπειτα και κάποια ακόμα δύο αγώνες αργότερα, όπως και στον 10ο αγώνα της χρονιάς. Θα είναι μια διαρκής ροή εξελίξεων".

TAGS FORMULA 1 F1 ALPINE ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ