Formula 1: TOP-5 πληροφορίες για την πίστα της Σουζούκα
Αυτό το τριήμερο η Formula 1 βρίσκεται στην Ιαπωνία, για το δέκατο όγδοο Γκραν Πρι της φετινής σεζόν. Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την πίστα της Σουζούκα.
Η πίστα της Σουζούκα με το χαρακτηριστικό σχήμα “8” ανήκει στη Honda. Από αυτό το Γκραν Πρι μάλιστα και για τους επόμενους αγώνες μέχρι το τέλος της σεζόν, το σήμα της Honda επιστρέφει στα μονοθέσια της Red Bull, γεγονός που είναι πιθανό να συνδυαστεί με την εξασφάλιση (μαθηματικά) του τίτλου από τον Μαξ Φερστάπεν.
Το GP Ιαπωνίας διεξήχθη τελευταία φορά το 2019, καθώς το 2020 και το 2021 ματαιώθηκε λόγω της πανδημίας.
GP Ιαπωνίας 2022, Σουζούκα
- Μήκος πίστας: 5,807 km
- Γύροι: 53
- Συνολική διαδρομή: 307,471 km
- Ρεκόρ γύρου: Λιούις Χάμιλτον, 1:30.983 (2019)
- Νικητής 2019: Βάλτερι Μπότας
Αυτά είναι τα TOP-5 Hot Info για την πίστα της Σουζούκα
- Το 1962, ο Σοϊχίρο Χόντα, θέλοντας να μετατρέψει τη Honda σε κατασκευαστή αυτοκινήτων, αποφάσισε ότι η εταιρεία του θα πρέπει να έχει τη δική της πίστα δοκιμών. Η Σουζούκα άργησε ωστόσο να μπει στο καλαντάρι της Formula 1, με το πρώτο GP να διεξάγεται το 1987.
- Η πίστα είναι μια από τις πιο αγαπημένες των οδηγών και διακρίνεται για την ταχύτητά της και την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χάραξη που θυμίζει “8”, αποτελώντας μια πραγματική πρόκληση για τα μονοθέσια. Έχει επίσης μεγάλη ιστορία, καθώς εδώ έχουν κριθεί αρκετοί τίτλοι, αλλά και λόγω της κόντρας Σένα – Προστ, ενώ οι φίλαθλοι δημιουργούν μια μοναδική ατμόσφαιρα.
- Η διαδρομή διακρίνεται από τις απαιτητικές στροφές, όπως η 130R και η Spoon. Η Σουζούκα διαθέτει ίδιο αριθμό αριστερών και δεξιών στροφών, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι φορτίσεις που προκαλεί στα μονοθέσια να είναι ισορροπημένες.
- Κρίσιμο μέγεθος για τα ελαστικά στη Σουζούκα είναι τα πλευρικά φορτία και όχι τόσο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται μέσω των ελαστικών είναι από τα μεγαλύτερα της χρονιάς. Για παράδειγμα, η στροφή 130R (130 μοιρών) είναι μια γρήγορη καμπή αλλά τα μονοθέσια περνούν με τέρμα γκάζι, σαν να είναι ευθεία!
- Η χάραξη της πίστας υποχρέωσε την Pirelli να επιλέξει τις τρεις πιο σκληρές γόμες της γκάμας, καθώς τα ελαστικά εδώ δέχονται μεγάλη πίεση. Έτσι, οι τρεις γόμες για τη Σουζούκα είναι: η C1 θα είναι η P Zero λευκή/σκληρή, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη/μέση και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτή θα είναι και η τελευταία εμφάνιση της πιο σκληρής γόμας C1 φέτος.
ΠΗΓΕΣ: FORMULA1.COM, PIRELLI