Formula 1: Top 5 πληροφορίες για την πίστα του GP Μεξικό
Αυτό το τριήμερο η Formula 1 βρίσκεται στο Μεξικό, για το εικοστό Γκραν Πρι της φετινής σεζόν. Αυτά είναι όσα πρέπει να γνωρίζουμε για την πίστα του Μέξικο Σίτι.
Μεξικό: Ο Σέρτζιο Πέρεζ θέλει να πανηγυρίσει μία νίκη στην παρτίδα του, ο Μαξ Φερστάπεν θέλει να κερδίσει για να κάνει νέο ρεκόρ νικών σε μια σεζόν, οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ θέλουν να επιστρέψουν με τη Ferrari στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου και η Mercedes κυνηγά ακόμη την πρώτη της νίκη για φέτος!
Μπορεί οι τίτλοι οδηγών και κατασκευαστών να έχουν πλέον κριθεί, το ενδιαφέρον όμως παραμένει ζωντανό και στην πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez του Μέξικο Σίτι αναμένεται να δούμε έναν ακόμη συναρπαστικό αγώνα.
GP Μεξικό / Μέξικο Σίτι
- Πρώτο F1 GP: 1963
- Πρώτο Μήκος πίστας: 4,304 km
- Γύροι: 71
- Συνολική διαδρομή: 305,354 km
- Ρεκόρ γύρου: Βάλτερι Μπότας, 1:17.774 (2021)
- Νικητής 2021: Μαξ Φερστάπεν
Top 5 πληροφορίες για την πίστα Autodromo Hermanos Rodriguez
- Το 1959 ο πατέρας των δύο κορυφαίων Μεξικανών οδηγών αγώνων εκείνης της εποχής, Ρικάρντο και Πέντρο Ροντρίγκεζ, έδωσε την ιδέα κατασκευής μιας πίστας αγώνων στον Μεξικανό πρόεδρο, Αδόλφο Λόπεζ, του οποίου ήταν σύμβουλος. Το Autodromo Hermanos Rodriguez κατασκευάστηκε σε ένα μόλις χρόνο και σήμερα φέρει την ονομασία των αδερφών Ροντρίγκεζ.
- Η χάραξη ακολουθεί στο μεγαλύτερο μέρος την αρχική πίστα του 1959. Στο Μεξικό κυρίαρχο ρόλο έχει η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Η φύση της διαδρομής με πολύ σκόνη στην επιφάνεια του οδοστρώματος έχει ως αποτέλεσμα το κράτημα να βελτιώνεται θεαματικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Η εκτίμηση του βαθμού βελτίωσης και η σωστή προθέρμανση των ελαστικών θα είναι κλειδί στην επιτυχία.
- Το Μεξικό είναι ο αγώνας που διεξάγεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο, 2.238 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, βάζοντας σε τεράστια δοκιμασία οδηγούς και κινητήρες, λόγω του μειωμένου οξυγόνου. Ο αραιός αέρας επηρεάζει την απόδοση των υβριδικών κινητήρων όπως και την αεροδυναμική απόδοση. Η κάθετη δύναμη που παράγεται είναι λιγότερη ειδικά στις αργές στροφές. Φέτος με τα νέα μονοθέσια έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα επηρεαστεί περισσότερο ή λιγότερο από πέρυσι η αεροδυναμική απόδοση.
- Φέτος πιθανόν θα δούμε περισσότερη φθορά στα εμπρός ελαστικά καθώς η σημερινή γενιά μονοθεσίων έχει υποστροφική τάση στις αργές στροφές – υπάρχουν αρκετές στην πίστα. Υπάρχουν επίσης μεγάλες διακυμάνσεις θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια της ημέρας στο Μεξικό, ακόμη και σε διάστημα λίγων ωρών. Αυτό επηρεάζει την απόδοση των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης και είναι μια σημαντική παράμετρος που οι ομάδες πρέπει να παρακολουθούν.
- Όπως το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, έτσι και εδώ η Pirelli έχει επιλέξει τις τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας: η C2 είναι η P Zero λευκή/σκληρή γόμα, η C3 είναι η P Zero κίτρινη/μέση γόμα και η C4 είναι η P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα.
ΠΗΓΕΣ: FORMULA1.COM, PIRELLI