Formula 1 : Βγήκαν τα μαχαίρια στη Red Bull, η Ferrari θέλει ξεμάτιασμα και ο Αλόνσο υπογλώσσια
Αυτά είναι τα TOP 5 συμπεράσματα από το GP Σαουδικής Αραβίας, όπου ο Πέρεζ δεν έκανε τη χάρη στον Φερστάπεν, ο Λεκλέρ κόλλησε πίσω από τον μετριότατο Σάινθ και ο Αλόνσο που κέρδισε, στη συνέχεια έχασε και τελικά ξαναπήρε πίσω την τρίτη θέση μετά από παλινωδίες της FIA.
Ένας πολύ ενδιαφέρων αγώνας κατέληξε να είναι το GP Σαουδικής Αραβίας, με πολλές μάχες και ανατροπές. Μεγάλος νικητής ο Σέρτζιο Πέρεζ που δεν έκανε τη χάρη στον team mate του, μεγάλη χαμένη η Ferrari που την πάτησε με το safety car και γιορτή για το 100ό πόντιουμ του Φερνάντο Αλόνσο, που έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα τερματίζοντας τρίτος αλλά είδε και έπαθε μέχρι τελικά να κατοχηρωθεί η τρίτη θέση σε αυτόν. Δείτε παρακάτω όλα όσα μας έκαναν εντύπωση στο δεύτερο Γκραν Πρι της σεζόν.
01. Βγήκαν τα μαχαίρια στη Red Bull
Κάτι περίεργο "παίχτηκε" στους τελευταίους γύρους του GP της Σαουδικής Αραβίας στην ασύρματη επικοινωνία της Red Bull με τους οδηγούς της. Ο Σέρτζιο Πέρεζ που προηγούταν και οδηγούσε όσο πιο γρήγορα μπορούσε για να μην κλείσει η διαφορά του από τον δεύτερο Μαξ Φερστάπεν το κατάλαβε. Και, ευγενικά, αρνήθηκε να ακολουθήσει το ρυθμό που του ζητούσαν στο team radio.
Ο Μαξ εντωμεταξύ είχε σκαρφαλώσει από την 15η θέση της εκκίνησης στη δεύτερη, εκμεταλλευόμενος την απίστευτη RB19 αλλά και την τεράστια τύχη να βγει το safety car πριν μπει για αλλαγή ελαστικών και αφού είχαν μπει οι δύο Ferrari που είχε μπροστά του. Όταν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής όμως έφτασε να κυνηγά τον team mate του, φαίνεται πως τα βρήκε σκούρα. Ο Τσέκο έβαλε το κεφάλι κάτω και κατάφερε να κάνει εξαιρετικούς χρόνους σε κάθε γύρο, έτσι ώστε να μην επιτρέψει στον Μαξ να πλησιάσει επικίνδυνα. Και πήρε μια δίκαια και πανάξια νίκη.
Φυσικά και αυτό δεν άρεσε στον Φερστάπεν, ο οποίος σε δηλώσεις του μετά τον αγώνα εμφανίστηκε δυσαρεστημένος, ρίχνοντας ευθύνες στους μηχανικούς του για το γεγονός ότι τερμάτισε δεύτερος: “Δεν βρίσκομαι εδώ για να είμαι δεύτερος…” είπε μεταξύ άλλων, συμπληρώνοντας: “Αλλά όταν μάχεσαι για το πρωτάθλημα και φαίνεται πως υπάρχουν μόνο δύο αυτοκίνητα [που το διεκδικούν], πρέπει να εξασφαλίσουμε πως και τα δύο αυτοκίνητα είναι αξιόπιστα”.
Θα δούμε μια κόντρα ανάμεσα στους Μαξ και Πέρεζ στους επόμενους αγώνες; Με τη Red Bull να έχει ξεκάθαρα επενδύσει στον Ολλανδό, είναι μάλλον απίθανο να δούμε κάτι τέτοιο. Ο Μεξικανός από την άλλη, έκανε ξεκάθαρο στη Τζέντα ότι δεν θα συνεχίσει να σκύβει το κεφάλι, ειδικά όταν δεν υπάρχει λόγος – προς το συνολικό όφελος δηλαδή της ομάδας. Τα μαχαίρα βγήκαν στη Red Bull, έστω κι αν ακόμη τα χέρια που τα κρατούν παραμένουν κάτω, και δεν απειλούν άμεσα για καυγά.
02. Η Ferrari ψάχνει το δρόμο, χαμένη στην ομίχλη
Στη Ferrari φαίνεται πως ακόμη ψάχνουν να βρουν τον καλό τους εαυτό. Η Ιταλική ομάδα ήταν αναμφίβολα άτυχη με το χρονικό σημείο του αγώνα που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα. Οι οδηγοί της είχαν μόλις κάνει αλλαγή ελαστικών και ο Φερστάπεν που τους κυνηγούσε επωφελήθηκε και τους προσπέρασε ουσιαστικά στα πιτς!
Πέρα από αυτό, όμως, που είναι η ταχύτητα της SF-23; Που είναι ο κινητήρας - ρουκέτα που υποτίθεται πως έχει φέτος η Scuderia; Ο Κάρλος Σάινθ έκανε έναν εντελώς αδιάφορο αγώνα εκκινώντας τέταρτος και ολοκληρώνοντας έκτος. Ο Σαρλ Λεκλέρ από την άλλη πάλεψε από την 11η θέση αλλά ήταν φανερό πως δεν προσπερνούσε με την ευκολία που το έκανε ο Φερστάπεν.
Όταν μετά το safety car βρέθηκε πίσω από τον Σάινθ, δεν είχε τη δυναμική να τον προσπεράσει. Και δεν νοείται να παραπονιέται γι’ αυτό στον ασύρματο της ομάδας του. Αν θέλει να γίνει ξεκάθαρα ο Νο 1 οδηγός στην ομάδα, θα πρέπει να μπορεί να φτάσει και να προσπεράσει τον team mate του - με ίδιο μονοθέσιο και τη βοήθεια του DRS βέβαια. Πλήρης απογοήτευση από τη Ferrari, αλλά το πιο απογοητευτικό είναι πως δεν υπάρχει αισιοδοξία ότι θα καλυτερεύσουν σύντομα τα πράγματα…
03. Αλόνσο: πονηρός, μαχητής και παραλίγο άτυχος
Αν θεωρείτε πως ήταν απλό λάθος του Φερνάντο Αλόνσο η τοποθέτηση της Aston Martin λίγο πιο αριστερά από την κανονική θέση εκκίνησης, γελιέστε. Δείτε σε replay την εκκίνηση και θα δείτε πως παρότι ο Πέρεζ είχε καλύτερη αντίδραση, έχασε τη θέση του από τον πανούργο Ισπανό. Και αυτό επειδή ο ελιγμός που έπρεπε να κάνει ο Τσέκο του κόστισε αυτά τα πολύτιμα δέκατα του δευτερολέπτου τα οποία αντίθετα κέρδισε ο Αλόνσο πηγαίνοντας ολόισια προς την πρώτη στροφή του αγώνα.
Δίκαια τιμωρήθηκε λοιπόν ο οδηγός της Aston Martin, αλλά πόσο πικρή γι’ αυτόν ήταν η δεύτερη τιμωρία των 10’’, μετά τη λήξη του αγώνα, λόγω της οποίας έχασε την τρίτη θέση. Προσωρινά ευτυχώς για τον ίδιο και την ομάδα του, αφού αργότερα οι αγωνοδίκες ανακάλεσαν τη δεύτερη ποινή και κατοχήρωσαν τελικά την τρίτη θέση στον Ισπανό. Μια θέση που πήρε με την αξία του, οδηγώντας για μια ακόμη φορά εξαιρετικά και όντας για δεύτερο συνεχόμενο GP ο ταχύτερος στο γκριντ πίσω από τις δύο άπιαστες Red Bull. Ευτυχώς για τον Αλόνσο, κρίμα για τον Λανς Στρολ που ήταν ψηλά στην κατάταξη, αποδεικνύοντας την δυναμική της φετινής Aston Martin, μέχρι να εγκαταλείψει από μηχανικό πρόβλημα.
04. Ο Ράσελ βάζει τον Χάμιλτον σε δύσκολη θέση
Το έχουμε γράψει πολλές φορές και θα το λέμε συνέχεια. Όσο η Mercedes έχει ένα μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο, οι Λιούις Χάμιλτον και Τζορτζ Ράσελ θα τα λένε φιλικά και θα μιλούν για το καλό της ομάδας και την προσπάθεια που πρέπει να γίνει. Αν όμως η Mercedes καταφέρει κάποια στιγμή να φέρει στην πίστα ένα μονοθέσιο ικανό να κερδίζει, οι δύο οδηγοί της θα κονταροχτυπηθούν.
Ο επτάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής θέλει να αποχαιρετήσει τη Formula 1 με το κεφάλι ψηλά, αλλά ο νεαρός Ράσελ από την άλλη είναι αδίστακτος. Μη σας ξεγελά το χαμογελαστό του πρόσωπο, έχει απίστευτο ταλέντο και δυνατότητες και θα κάνει τα πάντα για να βρεθεί στην κορυφή, ακόμη κι αν πρέπει να χαλάσει τις σχέσεις του με τον Λιούις.
Μέχρι τότε, βέβαια, θα πρέπει να αρκεστούμε σε δύο μετριότατες W14 που απλώς καραδοκούν για να εκμεταλλευτούν τις ατυχίες και τα λάθη της Ferrari και της Aston Martin για να ανεβούν στο βάθρο. Αυτό δεν έγινε και σήμερα;
05. Τι κάνουν εκεί στη FIA, αλήθεια;
Είχε δίκιο ο Αλόνσο που παραπονιέται. Ο Ισπανός εξέτισε τα 5’’ της ποινής για λάθος τοποθέτηση του μονοθεσίου στη σειρά εκκίνησης πολύ νωρίς, παρόλα αυτά οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν για μη σωστή εκτέλεση της ποινής αφού έληξε ο αγώνας, 35 ολόκληρους γύρους μετά το pit stop του και αφού ο Ισπανός είχε ανεβεί στο βάθρο, είχε πάρει το βραβείο της 3ης θέσης κ.ο.κ.. Όπως δήλωσε και ο ίδιος, αν γνώριζε από νωρίτερα για την δεύτερη ποινή των 10’’ θα προσπαθούσε να ανοίξει τη διαφορά του από τον Ράσελ.
Τελικά, 3,5 ώρες μετά το τέλος του GP, οι αγωνοδίκες έκαναν δεκτό το αίτημα της Aston Martin για επανεξέταση της υπόθεσης και έπειτα από νέα συνεδρίαση ανακάλεσαν την αρχική τους απόφαση, επαναφέροντας την 3η θέση στον Αλόνσο. Χαμένοι στη μετάφραση δείχνουν να είναι εκεί στη FIA...
Αλλά και η απόφαση να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, σηκώνει πολλή συζήτηση. Ο Στρολ είχε την σωστή σκέψη να οδηγήσει το μονοθέσιό του σε έξοδο ασφαλείας έτσι ώστε να μην εμποδίζει τον αγώνα εγκαταλείποντας. Και όντως, εκεί που σταμάτησε η Aston Martin ήταν σχεδόν ολόκληρη εκτός πίστας. Αρκούσε ένα εικονικό safety car μέχρι να το απομακρύνουν τελείως. Κι όμως, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ανεξήγητα να βάλουν το safety car στην πίστα, εκμηδενίζοντας έτσι τις αποστάσεις στα μονοθέσια και δίνοντας ξανά – βέβαια – ενδιαφέρον στον αγώνα.