FP1 & FP2: Εντυπωσιακός ο Ricciardo
Άφησε πίσω τις Mercedes o Αυστραλός. "Χτυπήθηκε" από κάλυμμα φρεατίου η McLaren του Βρετανού!
Σε καλό φεγγάρι βρίσκεται η Red Bull που μετά την -ανέλπιστη είναι η αλήθεια- νίκη του Max Verstappen στην Catalunya παρουσιάζεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική και στο Monaco. Στη διαδρομή του Πριγκιπάτου ο Daniel Ricciardo ήταν εντυπωσιακός σημειώνοντας κατά τη διάρκεια του FP2 τον καλύτερο χρόνο των ελεύθερων δοκιμών της Πέμπτης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Οι πιλότοι τηςMercedes δεν φάνηκε να πιέζουν ιδιαίτεραμε την ultra-soft, ενώ οι Ferrari προβλημάτισαν με την απόδοσή τους στα δύο 90λεπτα sessions. Ήταν μια δύσκολη μέρα για αρκετούς πιλότους που δεν μπόρεσαν να μείνουν μακριά από τις μπαριέρες...
FP1 Report
Έχοντας αφήσει πίσω τους το συμβάν του πρώτου γύρου στην Catalunya , που τους έθεσε εκτός αγώνα, οι πιλότοι της Mercedes γυρίζουν σελίδα και δηλώνουν έτοιμοι για την επόμενη μεγάλη πρόκληση που ξεδιπλώνεται μπροστά τους: το Grand Prix του Monaco.
Στο πρώτο 90λεπτο ελεύθερων δοκιμών οι πιλότοι της Mercedes έκαναν το 1-2 με τον Βρετανό τρεις φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να πετυχαίνει τον καλύτερο χρόνο με 1:15.537 χρησιμοποιώντας την ultra soft γόμα της Pirelli.
Μόλις ένα δέκατο πιο αργός ήταν ο Γερμανός, ο οποίος ολοκλήρωσε τη διαδικασία με κλαταρισμένο πίσω ελαστικό. Το κλατάρισμα προκλήθηκε από κάλυμμα φρεατίου το οποίο προκάλεσε ζημιά στην εμπρός αεροτομή της McLaren του Jenson Button που ακολουθούσε.
Γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να ήταν πολύ πιο σοβαρά για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2009αν το κάλυμμα κατέληγε στο σημείο του κόκπιτ...Το περιστατικό αυτό επέσπευσε την ολοκλήρωση της διαδικασίας που βρισκόταν λίγο πριν το τέλος της.
Τρίτος, τέσσερα δέκατα πιο αργός από τον Hamilton, ήταν ο Sebastian Vettel, επίσης με την ultra-soft η οποία σύμφωνα με την Pirelli είναι κατά ένα δευτερόλεπτο στο γύρο ταχύτερη από την πολύ μαλακή γόμα (supersoft).
Ακολούθησαν οι Red Bull. ODaniel Ricciardo έχει στη διάθεσή του μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα της Renault (αυτός και ο Kevin Magnussen έχουν τον νέο κινητήρα στο Monaco) που σύμφωνα με την γαλλική εταιρεία προσφέρει βελτιωμένη απόδοση που κυμαίνεται από δύο έως πέντε δέκατα στο γύρο.
Πίσω του, με διαφορά που δεν ξεπερνά το ένα δέκατο, βρέθηκε ο νικητής της Catalunya , Max Verstappen που δεν έχει στη διάθεσή του τη νέα κινητήρια μονάδα. Και οι δυο πιλότοι της Red Bull σημείωσαν τους καλύτερους χρόνους τους με την ultra-soft γόμα.
Στην έκτη θέση πλασαρίστηκε ο Daniil Kvyat με την Toro Rosso που ήταν ελάχιστα χιλιοστά πιο αργός από τον Ολλανδό. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι: Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Kimi Raikkonen και Carlos Sainz Jr.
Απογοητευτική η παρουσία της McLaren σε αυτό το session με τον Fernando Alonso να μένει στη 13η θέση (+2,3" από Hamilton) και τον Button να είναι 15ος. Και μάλιστα σε έναν αγώνα ιδιαίτερο, ξεχωριστό για την ομάδα καθώς συμπληρώθηκε μισός αιώνας από το ντεμπούτο της στην F1, στους δρόμους του Πριγκιπάτου, τον Μαϊο του 1966.
Σε χαμηλούς ρυθμούς και οι Williams με τον Bottas να μένει στην 11η θέση (+2,0") και τον Felipe Massa να ολοκληρώνει πρόωρα τη διαδικασία μετά την επαφή που είχε με τις μπαριέρες στην St Devote. "Εξοδούχος" και ο Jolyon Palmer που προκάλεσε ζημιές στη Renault του στην έξοδο της Tabac.
FP2 Report
Φουλ επίθεση από την Red Bull που στη στενή διαδρομή του Πριγκιπάτου ξεδιπλώνει τις αρετές του σασί της. Ο Daniel Ricciardo ήταν αυτός που σημείωσε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας με 1:14.607 χρησιμοποιώντας την ultra-soft γόμα της Pirelli.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο χρόνος του ήταν κατά τέσσερα δέκατα καλύτερος από αυτόν (1:15.098) που έδωσε πέρσι την pole position στον Lewis Hamilton.
Εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ο ρυθμός αγώνα του Αυστραλού που θυμίζουμε πως έχει στη διάθεσή του τον αναβαθμισμένο κινητήρα της Renault.
Πίσω του πλασαρίστηκαν οι δύο Mercedes, με τον Lewis Hamilton να είναι έξι δέκατα πιο αργός και τον Rosberg να ακολουθεί άλλα τρρία δέκατα πιο πίσω. Κανείς από τους δύο ωστόσο δεν έκανε έναν "καθαρό" γύρο με την ultra-soft, ρίχνοντας το βάρος κυρίως στην προετοιμασία για τον αγώνα.
Σύμφωνα με ανθρώπους της Mercedes η ultra-soft γόμα μπορεί άνετα να "βγάλει" μισό αγώνα -ο αγώνας στο Monaco έχει διάρκεια 78 γύρους- χωρίς να μειωθεί σημαντικά η απόδοσή της.
Τη δυναμική της Red Bull έρχεται να επιβεβαιώσει και η παρουσία του Max Verstappen στην τέταρτη θέση. Πολύ καλή εμφάνιση πραγματοποίησαν οι δύο Toro Rosso με τους Daniil Kvyat - Carlos Sainz Jr. να πλασάρονται στην πέμπτη και την έκτη θέση αντίστοιχα.
Προβλημάτισαν με τις επιδόσεις τους οι Ferrari με τους πιλότους της να δοκιμάζουν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες (μαλακή, πολύ μαλακή και ultra-soft). Ο Kimi Raikkonen έκανε τον ένατο καλύτερο χρόνο, με τον Vettel που δυο φορές κατά τη διάρκεια του FP2 ήρθε σε επαφή με τις μπαριέρες προκαλώντας μικροζημιές στη Ferrari του, να κλείνει την ημέρα στην ένατη θέση. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Sergio Perez με την Force India. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Jenson Button με την McLaren. O Alonso ήταν μόλις 12ος, αρκετά πίσω από την κορυφή (+2,1").
Απογοητευτική η παρουσία των Williams με τον Bottas να είναι 14ος και τον Massa να αρκείται στη 16η θέση.
Και σε αυτό το session δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις οδηγών που δεν κατάφεραν να αποφύγουν την επαφή με τις μπαριέρες. Μεταξύ αυτών και οι Grosjean, Haryanto, Vettel, Magnussen...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ Car and Driver