WEC

"Φρενίτιδα" στο ΛεΜάν για τον Βαλεντίνο Ρόσι, καθώς ο "γιατρός" χτίζει κι άλλο το μύθο του

Gary Parravani / www.xynamic.com / BMW Group Press
Ο Βαλεντίνο Ρόσι στο περιθώριο των 24 Ωρών του ΛεΜάν 2024 GARY PARRAVANI / WWW.XYNAMIC.COM / BMW GROUP PRESS

Ο Βαλεντίνο Ρόσι έτυχε της υποδοχής του μεγαλύτερου ροκ-σταρ του πλανήτη στο ΛεΜάν, ενόψει της επικής του πρώτης συμμετοχής στον ένδοξο 24ωρο αγώνα φέτος στις όχθες του ποταμού La Sarthe - κι η ομάδα του αποζητά αυξημένα μέτρα ασφαλείας ενόψει της αυριανής (14/06) “παρέλασης” των οδηγών.

Μετά από επτά παγκόσμια πρωταθλήματα στο MotoGP, ο Βαλεντίνο Ρόσι έχει ξεκινήσει τα τελευταία τρία χρόνια τη νέα σελίδα της καριέρας του, στους αγώνες GT. Και φέτος βρίσκεται στην κορωνίδα των αγώνων αυτών, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) στην τρίτη τη τάξει κατηγορία LMGT3. Κι η κορωνίδα του WEC είναι οι 24 Ώρες του ΛεΜάν.

Ο Ιταλός αγωνίζεται με μια BMW M4 GT3 της βελγικής ομάδας WRT και το προσεχές τριήμερο (14-16 Ιουνίου) θα κάνει το αγωνιστικό ντεμπούτο του στον θρυλικό 24ωρο αγώνα. Ωστόσο, αυτή δεν είναι η πρώτη του επίσκεψη στην πίστα του La Sarthe: πέρσι είχε κερδίσει εκεί τον υποστηρικτικό αγώνα Road To Le Mans, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του. Βεβαίως, έχει και τρεις νίκες στο Moto GP στη μικρότερη πίστα (Bugatti) του ΛεΜάν - το 2002, το '05 και το '08.

Για το κοινό του ΛεΜάν, η παρουσία ενός θρύλου της ιστορίας του μότορσπορ του βεληνεκούς του Ρόσι είναι μια πηγή ασύλληπτου ενθουσιασμού. Για την ακρίβεια, στη διάρκεια της υπογραφής αυτόγραφων μέσα στην εβδομάδα εκτυλίχθηκαν σκηνές που ανάγκασαν την WRT να ζητήσει “μέτρα που θα εγγυώνται την ασφάλεια όλων των εμπλεκόμενων” από τους οργανωτές, τη Λέσχη Automobile Club de l'Ouest - ειδικά στην “παρέλαση” των οδηγών αύριο Παρασκευή (14/06) στο κέντρο της πόλης.

Gary Parravani / www.xynamic.com / BMW Group Press
Βαλεντίνο Ρόσι, 24 Ώρες ΛεΜάν 2024 GARY PARRAVANI / WWW.XYNAMIC.COM / BMW GROUP PRESS


Ο ομόλογος του Βαλεντίνο στην ομάδα, Αχμάντ Αλ Χάρθι, είπε στο Motorsport.com πως “δεν έχω δει ποτέ κάτι τέτοιο. Φτάσαμε σε σημείο που ήταν λιγάκι άβολο. Βλέπεις καλλιτέχνες του χιπ-χοπ και τραγουδιστές να δίνουν την παράστασή τους και συνειδητοποιείς τι συμβαίνει όταν το κοινό αρχίζει να σπρώχνει. Και δεν περίμενα ότι θα έβλεπα κάτι τέτοιο μπροστά στο πρόσωπό μου”.

Ο διευθυντής της WRT, Βινσέν Βοσέ, συμπλήρωσε: Η προσοχή που φέρνει ο Βάλε είναι τρελή και αυτό είναι κάτι που βλέπουμε τα τρία τελευταία χρόνια. Αυτά τα τρία χρόνια η προσοχή δεν έχει μειωθεί ούτε κατ' ελάχιστον. Ο στόχος μας, από τη στιγμή που όλα θα είναι προγραμματισμένα και οργανωμένα εκ των προτέρων, είναι η ειπλέον αυτή προσοχή, η 'τρέλα', να μην επηρεάσει τον τρόπο που λειτουργεί η ομάδα.

Ο Βάλε πάντα περνά επιπλέον χρόνο με τους θεατές. Ακόμα κι αν δεν έχουμε προγραμματίσει μια χρονική περίοδο για αυτόγραφα, περνά χρόνο με τους θεατές και το κάνει αυτό κάθε μέρα στις πίστες εδώ και τρία χρόνια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η ομάδα αναλαμβάνει την ασφάλεια και όλα κυλούν ομαλά σύμφωνα με τον προγραμματισμό”.

Gary Parravani / www.xynamic.com / BMW Group Press
Ο Βαλεντίνο Ρόσι στο περιθώριο των 24 Ωρών του ΛεΜάν 2024 GARY PARRAVANI / WWW.XYNAMIC.COM / BMW GROUP PRESS


Ο Ρόσι χτίζει περαιτέρω το μύθο του
Η πρώτη συμμετοχή του “γιατρού” στις 24 Ώρες του ΛεΜάν είναι αναμφίβολα ένα μεγάλο κεφάλαιο στον ήδη τεράστιο αγωνιστικό του μύθο. Ο Ιταλός πέρασε στους αγώνες αυτοκινήτου το 2022, μετά την αποχώρησή του από το MotoGP, αρχικά με αγωνιστικά Audi R8 της WRT.

Το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς εντάχθηκε στην εργοστασιακή ομάδα της BMW, και φέτος έκανε το μεγάλο βήμα στο WEC, παράλληλα με τη συμμετοχή του στο θεσμό GT World Challenge Europe Endurance και Sprint Cup. Η πιο πρόσφατη νίκη του ήρθε στον αγώνα του Sprint Cup του Μιζάνο, στην Ιταλία, μαζί με τον ομόλογό του Μαξίμ Μαρτίν.

Ο Ρόσι μοιράζεται με τον Μαρτίν και τον Αλ Χάρθι τη BMW M4 GT3 στους αγώνες του WEC, όπου μέχρι στιγμής έχουν μία δεύτερη θέση στο ενεργητικό τους -στον αγώνα των 6 Ωρών της Ίμολα- στην κατηγορία τους.

Gary Parravani / www.xynamic.com / BMW Group Press
Ο Βαλεντίνο Ρόσι με τη BMW M4 GT3 στις δοκιμές των 24 Ωρών του ΛεΜάν 2024 GARY PARRAVANI / WWW.XYNAMIC.COM / BMW GROUP PRESS


Μιλώντας χθες (12/06) στη συνέντευξη Τύπου του αγώνα, ο Ρόσι είπε ότι νιώθει άνετα στην μεγάλη πίστα του ΛεΜάν, των 13,626 χιλιομέτρων, μετά την περσινή του συμμετοχή στον αγώνα Road To Le Mans.

Η μέση ταχύτητα είναι υψηλότερη των 200 km/h και είσαι πάντα με πλήρες γκάζι”, είπε ο Ιταλός. “Συνήθισα την πίστα πέρσι στο Road to Le Mans και ανυπομονώ να περάσω 24 ώρες εκεί. Αλλά δεν είμαι συνηθισμένος στη νύχτα, στο δάσος και στο κυκλοφοριακό.

Είναι μια σχετική διαφορά για μένα. Είχα συνηθίσει το πάντοκ του MotoGP στο σιρκουί Bugatti, όπου έτρεχα για 20 χρόνια, αλλά αυτή η πίστα είναι ακόμα μεγαλύτερη. Είναι εντυπωσιακή η οργάνωση αυτού του αγώνα”, πρόσθεσε ο Ιταλός.

Και συνέχισε: Το ΛεΜάν είναι ο πιο διάσημος αγώνας του κόσμου, οπότε φυσικά ήταν ένας στόχος. Είναι όμως δύσκολο να προσαρμοστείς στους αγώνες αντοχής. Ένας αγώνας του MotoGP διαρκεί λίγο πάνω από 40 λεπτά. Η εκκίνηση και η πρώτη στροφή είναι πολύ σημαντικές. Παίρνεις ρίσκα αυτές τις στιγμές. Εδώ πρέπει να μοιραζόμαστε το αυτοκίνητο, υπάρχει πολλή στρατηγική και αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα.

Το επίπεδο απόδοσής μας ποικίλει ανάλογα με την πίστα, αλλά γενικώς είμαστε πολύ γρήγοροι από την αρχή της σεζόν. Ελπίζουμε ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί. Είχαμε καλές και κακές στιγμές φέτος, αλλά πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να μπούμε στη μάχη των κορυφαίων θέσεων”.

Stephen Fisher / Xynamic / BMW Group Press
Ο Βαλεντίνο Ρόσι με τον ομόλογό του στην WRT Μαξίμ Μαρτιν πριν τις 24 Ώρες του ΛεΜάν 2024 STEPHEN FISHER / XYNAMIC / BMW GROUP PRESS


Αξίζει να σημειώσουμε ότι πριν από τον Βαλαντίνο Ρόσι, είχαν αγωνιστεί και διακριθεί στους αγώνες αντοχής κι άλλα μεγάλα ονόματα των μοτοσικλετών - όπως ο Τζον Σέρτις, ο Μάικ Χέιλγουντ και ο Γουέιν Γκάρντνερ.

Ο “γιατρός” επιβεβαίωσε ότι θα εξακολουθήσει και το 2025 να αγωνίζεται και στους δύο θεσμούς που τρέχει και φέτος, δηλαδή και στο WEC και στο GTWCE. Ο Μαξίμ Μαρτίν είπε ότι αυτή η διπλή συμμετοχή έχει συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της απόδοσης του “γιατρού”.

Η ταχύτητα ήταν εδώ εξ αρχής, αλλά έχει βελτιωθεί πολύ από άποψη κατανόησης των διαδικασιών, στην αποφυγή των λαθών και στο χτίσιμο της αυτοπεποίθησής του με το αυτοκίνητο”, δήλωσε ο Μαρτίν για τον Βαλεντίνο Ρόσι.

TAGS WEC ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ ΡΟΣΙ BMW
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ