Γιατί η Ferrari δεν ανακοίνωσε τη διάρκεια του νέου συμβολαίου του Λεκλέρ
Ο Σαρλ Λεκλέρ θα συνεχίσει το ταξίδι του στη Formula 1 με τη Ferrari -που ξεκίνησε το 2019- και πέραν του 2024, όπως ανακοινώθηκε χθες από τη Scuderia, όμως η διάρκεια του νέου συμβολαίου του Μονεγάσκου δεν προσδιορίστηκε. Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτό;
Η ιταλική ομάδα περιορίστηκε να αναφέρει ότι η νέα της συμφωνία με τον Λεκλέρ είναι “πολυετής”, σε αντίθεση με το 2019 που -μετά από δύο νίκες και 7 πολ ποζίσιονς του Μονεγάσκου τη σεζόν εκείνη- ανακοινώθηκε απευθείας ότι το συμβόλαιό του ήταν πενταετές, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2024.
Ο λόγος για τον οποίο δεν ανακοινώθηκε αυτή τη φορά η διάρκεια του συμβολαίου έγινε αντικείμενο δημοσιογραφικής έρευνας από τον ιταλικό Τύπο, μετά τη χθεσινή (25/1) ανακοίνωση. Ο διακεκριμένος δημοσιογράφος Λεό Τουρινί γράφει στην εφημερίδα Il Resto del Carlino ότι ποτέ στην ιστορία των τελευταίων δεκαετιών η Ferrari δεν έχει ανακοινώσει το συμβόλαιό της με έναν οδηγό χωρίς χρονικό προσδιορισμό.
Όπως αναφέρει ο Τουρινί, η αιτία είναι ξεκάθαρη: η διάρκεια του συμβολαίου εμπεριέχει επιμέρους όρους, που θα πρέπει να καλυφθούν στην πορεία των ετών. “Ο Σαρλ θα αγωνιστεί για τη Ferrari το 2025 και το 2026, διότι θα ήταν ανόητο να επεκτείνουν [το συμβόλαιο] χωρίς να σκεφτούν τους νέους κανονισμούς [του 2026]. Τι θα γίνει μετά; Πιθανότατα δεν θα εξαρτηθεί από τον ίδιο, ούτε από τον Φρεντ Βασέρ, αλλά από τα αποτελέσματα. Εν ολίγοις είναι καλά νέα, αλλά δεν είναι τίποτα βέβαιο για το απώτερο μέλλον”, αναφέρει στο άρθρο του.
“Η διάρκεια της ανανέωσης δεν αποκαλύφθηκε, αλλά είναι πιθανό ότι η νέα προθεσμία θα επεκταθεί τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2027, μια επέκταση που θα επιτρέψει τον προγραμματισμό για το μέλλον χωρίς να θυσιάζεται το παρόν μετά από τόσες πολλές απογοητεύσεις” έγραψε ο Στέφανο Μαντσίνι στην ιταλική La Stampa.
Η La Repubblica, με την αρθρογράφο Αλεσάντρα Ρέτικο, συμφωνεί: “Η Ferrari είναι ο Καθεδρικός του Λεκλέρ. Θα παραμείνει για πολύ καιρό έτσι, τουλάχιστον για άλλα τρία αν όχι τέσσερα χρόνια μετά το 2024”. Και οι τρεις εφημερίδες συμφωνούν ότι οι απολαβές του Λεκλέρ από το 2025 θα είναι 30 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος.
Πέραν της -ανεπιβεβαίωτης- φημολογίας ότι το συμβόλαιο είναι τριετές, οι Ιταλοί αναφέρουν ότι η επέκταση της συμφωνίας Λεκλέρ-Ferrari είναι ένα ρίσκο για τον Μονεγάσκοδιότι -παρά τον μύθο που συνοδεύει την αρχαιότερη ομάδα της Formula 1- προς το παρόν είναι μία ομάδα -από τις τέσσερις- που προσπαθεί να κυνηγήσει τη Red Bull για τη διεκδίκηση του τίτλου.
Δηλαδή, δεν είναι ακόμα σε θέση να κερδίζει το πρωτάθλημα, και πάντα θα υπάρχει η αμφιβολία αν μπορεί να φτάσει -και πότε- ξανά σε αυτό το επίπεδο. Από αυτή την άποψη, συνεχίζει ο ιταλικός Τύπος, η Ferrari χρειάζεται περισσότερο τον Λεκλέρ από όσο ο Μονεγάσκος τη Scuderia, δεδομένου ότι ο 26χρονος δεν θα στερηθεί προτάσεων από άλλες κορυφαίες ομάδες του σπορ αν τα πράγματα πάνε στραβά για τη Ferrari με την αλλαγή των κανονισμών του 2026.
Η απόφαση του Λεκλέρ εν μέρει ελήφθη συναισθηματικά, με το τεράστιο δέλεαρ να γίνει πρωταθλητής της Ferrari (ο πρώτος μετά το 2007) και εν μέρει διότι στη Scuderia μπορεί κάλλιστα να είναι ο ηγέτης μιας κορυφαίας ομάδας της Formula 1. Κάτι που προς το παρόν δεν θα μπορούσε να πετύχει ίσως στη Mercedes ή στη McLaren, και σίγουρα όχι στη Red Bull. Κατά κάποιους, δε, ελήφθη και λόγω έλλειψης άμεσων επιλογών.
Όμως, όταν έρθει η ώρα την αποχώρησης των Λιούις Χάμιλτον από τη Mercedes και Φερνάντο Αλόνσο από την Aston Martin, ίσως αυτό να αλλάξει. Και συνήθως ένας οδηγός-ηγέτης υπογράφει σε μία ομάδα τουλάχιστον ένα χρόνο (αν όχι δύο) πριν την έλευσή του σε αυτή. Κατά συνέπεια, ο Λεκλέρ έχει σίγουρα επιλογές, ακόμα και για την ηγεσία μιας κορυφαίας ομάδας. Κι ακόμα και της Red Bull, αν τυχόν όντως αποφασίσει να φύγει από το σπορ ο Φερστάπεν στο τέλος του 2028.
Όλες οι επιλογές του αυτές θα αρχίσουν να αχνοφαίνονται στα ξεκινήματα του 2026, όταν θα φανεί αν η Scuderia θα έχει ένα αληθινά κορυφαίο -και για ικανό για τους τίτλους- μονοθέσιο, αν υποθέσουμε βέβαια ότι δεν θα καταφέρει να κλείσει το κενό από την RBR τη διετία που ξεκινά τώρα.
Παρόλα αυτά, η υπογραφή του νέου του συμβολαίου με τη Ferrari είναι ένα δείγμα της πίστης του στη Scuderia, στην οποία πίστη αναμφίβολα συνέβαλλε η έλευση του Φρεντ Βασέρ στη διοίκηση της ομάδας. Ο Γάλλος έφερε τη σταθερότητα που δεν υπήρχε επί των ημερών του προκατόχου του, Ματία Μπινότο, με τον οποίο ο Λεκλέρ είχε έρθει σε ρήξη, αλλά υπήρξε και κάτι ακόμα σημαντικότερο για εκείνον: η εξέλιξη του περσινού μονοθεσίου SF-23 κατευθύνθηκε προς το οδηγικό στιλ του Μονεγάσκου, όπως επιβεβαίωσαν τα αποτελέσματα στο τέλος της σεζόν.
Τίποτα από αυτά δεν εγγυάται, ωστόσο, ότι η Ferrari θα εκπληρώσει το όνειρο του Λεκλέρ να γίνει πρωταθλητής της F1, και έτσι πολλοί υποστηρίζουν ότι η διάρκεια της νέας του συμφωνίας δεν ανακοινώθηκε διότι μπορεί να υφίστανται όροι απόδοσης του μονοθεσίου - που αν δεν καλυφθούν με τα αποτελέσματα στην πίστα θα επιτρέψουν στον Μονεγάσκο να σπάσει το συμβόλαιο, και να αναζητήσει μακριά από το Μαρανέλο το όνειρό του.