X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Γιατί η Ferrari έκανε δοκιμές με καλυμμένους τροχούς στο Φιοράνο

TEST PIRELLI FIORANO F1/2023 - MARTEDì 05/09/2023 @SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia ξεκίνησε το διήμερο δοκιμών της στην πίστα της, δίπλα στο εργοστάσιο του Μαρανέλο, με τέσσερα παράξενα καλύμματα των τροχών του περσινού μονοθεσίου της - στο πλαίσιο της έρευνας που κάνει σε συνεργασία με τη FIA για να βρεθούν λύσεις για το σπρέι των μονοθεσίων στα βροχερά GP της Formula 1.

Ο Αρτούρ Λεκλέρ, δοκιμαστής της Scuderia και αδερφός του Σαρλ, βρισκόταν στο κόκπιτ της περσινής Ferrari SF-23, όμως το ιταλικό μονοθέσιο είχε στις τέσσερις άκρες του ισάριθμα παράξενα καλύμματα των τροχών - με δύο εγκοπές στο εμπρός μέρος τους.

Η Ferrari είχε βρέξει τεχνητά την πίστα του Φιοράνο, και το μονοθέσιο φορούσε πλήρως βρόχινα ελαστικά της Pirelli. Πίσω από τον Μονεγάσκο ακολουθούσε ο οδηγός δοκιμών της Scuderia Όλιβερ Μπέρμαν, επιφορτισμένος με το ρόλο του ελέγου της ορατότητας στο σπρέι που άφηνε η προπορευόμενη SF-23 με αυτά τα καλύμματα των τροχών.

Η δοκιμή αυτή οργανώθηκε από τη FIA (και συνεπώς δεν μετρά ως “ημέρα κινηματογράφησης” της Ferrari), για τους σκοπούς της μελέτης και εξέλιξης των συγκεκριμένων καλυμμάτων των τροχών. Στόχος της Ομοσπονδίας είναι να βρει λύσεις για το σπρέι στα βροχερά GP που συνήθως -ειδικά με έντονη βροχόπτωση- καθιστά αδύνατη τη διεξαγωγή τους λόγω της ελλιπούς ορατότητας των οδηγών.

Αυτή ήταν η δεύτερη δοκιμή της συσκευής αυτής, μετά την πρώτη που είχε οργανώσει η FIA πέρσι στο Σίλβερστοουν. Σε εκείνη ο Μικ Σουμάχερ οδηγούσε μια Mercedes με τα καλύμματα αυτά, ενώ ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren ακολουθούσε για να διαπιστώνει την ορατότητα.

Η περσινή δοκιμή στο Σίλβερστοουν έδειξε ότι δεν υπήρξε σημαντική βελτίωση στην ποσότητα του σπρέι που άφηνε πίσω του το προπορευόμενο μονοθέσιο. Αυτό που έγινε στο Σίλβερστοουν ήταν αρκετά αισιόδοξο ως πείραμα. Μόνο ένα μικρό μέρος των τροχών ήταν καλυμμένο και ήμουν αρκετά επιφυλακτικός, φανταζόμουν ότι δεν θα βλέπαμε σημαντικά αποτελέσματα”, είχε πει πέρσι ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης.

Κατά συνέπεια, η λύση που δοκιμάστηκε σήμερα (9/05) στο Φιοράνο είναι πολύ πιο δυναμική, καλύπτοντας τη μεγαλύτερη επιφάνεια των τροχών. Όμως από τις φωτογραφίες που τράβηξαν ιδιώτες στο Φιοράνο, φαίνεται ότι το σπρέι πίσω από την SF-24 του Αρτούρ Λεκλέρ παραμένει αρκετό - μιας και πολύ από αυτό προκύπτει και από τον διαχύτη στην απόληξη του δαπέδου, πέραν των τροχών.

Σκοπός της FIA είναι να πετύχει μία λύση που δεν θα διαταράσσει τόσο την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων, καθώς και να είναι εφικτό να χρησιμοποιείται και σε στεγνή άσφαλτο. Ο Τομπάζης συμπλήρωσε, μιλώντας για τη δυσκολία του εγχειρήματος: “Έχοντας κάνει πολλές προσομοιώσεις μέσω CFD, καταλάβαμε σχετικά γρήγορα ότι αυτό δεν θα ήταν κάτι που να μπορείς απλά να τοποθετείς στο αυτοκίνητο και να φεύγεις.

Δεν θέλαμε να χάσουν τα αυτοκίνητα πολλή από την απόδοσή τους, και να μπερδέψουμε πολύ την την αεροδυναμική τους. Αν και σε έναν βαθμό αυτό είναι αναπόφευκτο. Και το αεροδυναμικό φορτίο σε αυτά τα καλύμματα, αν περικλύουν πλήρως τον τροχό, είναι αρκετά μεγάλο. Κατά συνέπεια, τα σημεία στήριξής τους πρέπει να είναι αρκετά ισχυρά, ώστε να μην φεύγουν στα 300 km/h”, κατέληξε ο Έλληνας αεροδυναμιστής.

Η Ferrari θα αξιοποιήσει την αυριανή “ημέρα κινηματογράφησης” στο Φιοράνο, με τον περιορισμό των 200 χιλιομέτρων και των ειδικών ελαστικών, για να αξιολογήσει το μεγάλο πακέτο αναβάθμισης της φετινής SF-24 που προετοιμάζει για το επόμενο GP, της Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα στις 17-19 Μαΐου 2024.

TAGS FORMULA 1 F1 SCUDERIA FERRARI ΔΟΚΙΜΕΣ F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ