Γιατί η Ferrari ελπίζει σε μια νέα νίκη στη Βραζιλία και ποια είναι η "αχίλλειος πτέρνα" της
Η Scuderia αισιοδοξεί ότι μπορεί να συνεχίσει τις νίκες του Σαρλ Λεκλέρ στο Τέξας και του Κάρλος Σάινθ στο Μεξικό με μια νέα νίκη στο GP του Ιντερλάγκος αυτό το τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου). Πόσο, όμως, ταιριάζει η πίστα του Σάο Πάουλο στο cavallino, και ποια είναι η (μοναδική) ανησυχία της ιταλικής ομάδας;
H Ferrari βρίσκεται στο peak της απόδοσής της, καθώς στα τελευταία 5 GP της Formula 1 -από τα οποία έχασε μόνο τα δύο, στο Αζερμπαϊτζάν και στη Σιγκαπούρη, από αγωνιστικά της σφάλματα- η SF-24 έχει αποδειχθεί πλέον ένα σφαιρικά αποδοτικό μονοθέσιο, σε κάθε είδους πίστα και με οποιασδήποτε θερμοκρασίες και συνθήκες. Όπως είναι και η McLaren.
Πλέον το cavallino, με τη βοήθεια και της νέας “ελαστικής” εμπρός πτέρυγας που εισήγαγε η Scuderiaστο Όστιν, πετυχαίνει την άρτια ισορροπία στη ρύθμισή της και επίσης εξαίρετη διαχείριση κάθε τύπου των ελαστικών στις συστοιχίες γύρων της Κυριακής. Η SF-24 δείχνει ικανή να κερδίζει παντού. Ισχύει αυτό και για το GP Βραζιλίας, το ερχόμενο τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου);
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της ομάδας, οι προσμοιώσεις της πίστας του Ιντερλάγκος στο Μαρανέλο ήταν αρκετά θετικές, και έδειξαν ότι αυτή ταιριάζει στις προδιαγραφές του ιταλικού μονοθεσίου.
Η SF-24 θα δεχθεί τις απαραίτητες αεροδυναμικές τροποποιήσεις για τις απαιτήσεις της πίστας του Σάο Πάουλο, αλλά δεν θα έχει αναβαθμίσεις - οι τελευταίες είναι προγραμματισμένες για το Κατάρ στις αρχές του Δεκεμβρίου.
Η Ferrari, κατά συνέπεια, αισιοδοξεί ότι μπορεί την Κυριακή να πετύχει την 4η νίκη της στα τελευταία 6 GP, ώστε να πλησιάσει ακόμη περισσότερο τη McLaren στη μάχη του φετινού τίτλου κατασκευαστών. Η διαφορά που τις χωρίζει είναι μόλις 29 βαθμοί, 4 GP και 2 Sprint πριν το τέλος της φετινής σεζόν.
Μόνο ένα πρόβλημα υπάρχει, σύμφωνα με τις προσομοιώσεις. Δεδομένου ότι η πίστα του Ιντερλάγκος στρώθηκε με νέα άσφαλτο, και είναι αδύνατον να το προσομοιώσεις αυτό, η Scuderia θα έχει μόνο μία περίοδο ελεύθερων δοκιμών για να βρει τον τρόπο θερμικής διαχείρισης της μαλακής γόμας (που θα είναι η C4 στη Βραζιλία) για τον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης. Να λύσει, δηλαδή, τη μοναδική της “αχίλλειο πτέρνα” αυτή τη στιγμή.
Μαζί με τις όποιες εναλλαγές του καιρού και της θερμοκρασίας, αυτή θα είναι μια κρίσιμη παράμετρος για όλες τις ομάδες αυτό το τριήμερο. Η SF-24 γενικώς προτιμά τις πιο ζεστές συνθήκες, αλλά το Σάο Πάουλο πάντοτε επιφυλάσσει εναλλαγές του καιρού, και μάλιστα για την Κυριακή υπάρχει υψηλό ενδεχόμενο βροχής.
"Φτάσαμε στον τελευταίο αγώνα αυτής της τριάδας στην αμερικανική ήπειρο, και μέχρι στιγμής καταφέραμε να μεγιστοποιήσουμε τη δυναμικότητα του μονοθεσίου μας”, δήλωσε ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ.
"Στο Ιντερλάγκος θα έχουμε το 5ο φετινό Sprint και με αυτή τη δομή [του τριημέρου] θα είναι κρίσιμο να συμβάλλει η ομάδα που βρίσκεται στο Μαρανέλο με την απομακρυσμένη της υποστήριξη και την ανάλυση των δεδομένων που συλλέγονται στην πίστα.
Η διευρυμένη αυτή ομάδα, από το Μαρανέλο μέχρι το Σάο Πάουλο, πρέπει να διασφαλίσει ότι ο Σαρλ και ο Κάρλος θα έχουν μια στέρεα βάση για τις ρυθμίσεις της ισορροπίας, ώστε να αφοσιωθούν στην οδήγηση.
Στο Ιντερλάγκος ο παράγοντας του καιρού μπορεί να παίξει ρόλο, κάνοντας ακόμα πιο σημαντική την ανάγκη να δουλεύουν όλοι με τη μέγιστη προσοχή, ώστε να προετοιμαστούμε για κάθε σενάριο. Το ηθικό μας είναι υψηλό, και η κεκτημένη ταχύτητα είναι μαζί μας. Πρέπει να συνεχίσουμε να δουλεύουμε έτσι, και αργότερα θα κοιτάξουμε τη βαθμολογία”, κατέληξε ο Γάλλος.
Πάντως ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός. Το Ιντερλάγκος ταιριάζει αρκετά στη McLaren, και ο Λάντο Νόρις είχε εντυπωσιακό ρυθμό με τη σκληρή γόμα στο δεύτερο stint του GP του Μεξικού. Συνεπώς, αυτό το τριήμερο αναμένεται άλλο ένα ντέρμπι από τα παλιά, των Ferrari-McLaren, όπου πλέον ο Μαξ Φερστάπεν φαντάζει ως αουτσάιντερ.