FORMULA 1

Γιατί η Ferrari τρέφει βάσιμες ελπίδες νίκης στη Σιγκαπούρη -και τι περιμένει για τα επόμενα GP

DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
16 LECLERC Charles (mco), Scuderia Ferrari SF-24, action during the Formula 1 Azerbaijan Grand Prix 2024, 17th round of the 2024 Formula One World Championship from September 13 to 15, 2024 on the Baku City Circuit, in Baku, Azerbaijan DPPI / SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Μετά τη νίκη στη Μόντσα και την οριακά χαμένη νίκη στο Μπακού, η Scuderia βρίσκεται αυτό το τριήμερο (20-22/9) μπροστά σε ένα σιρκουί που ταιριάζει ιδιαίτερα, και πάλι, στην SF-24: τη Μαρίνα Μπέι. Γιατί συμβαίνει αυτό; Και μπορεί πλέον το cavallino να κερδίζει σε κάθε είδους πίστα;

Όχι ακόμα”, απάντησε ο Σαρλ Λεκλέρ στο δεύτερο από τα δύο αυτά ερωτήματα. “Σκέφτομαι το Μπακού, τη Μόντσα, ίσως και τη Σιγκαπούρη. Αυτές οι τρεις πίστες έχουν πολύ συγκεκριμένα χαρακτηριστικά για τα αυτοκίνητα”, πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.

Εμμέσως πλην σαφώς, έτσι, ο 25χρονος επιβεβαίωσε ότι το σιρκουί της Μαρίνα Μπέι στο GP Σιγκαπούρης το προσεχές τριήμερο (20-22 Σεπτεμβρίου) ταιριάζει στη Ferrari SF-24, αλλά και ότι για τη Scuderia θα γίνει σαφές στο Όστιν του Τέξας (στις 20 Οκτωβρίου, μετά από διακοπή ενός μήνα) αν η SF-24 έχει όντως σημειώσει τη σφαιρική βελτίωση στην ο ίδιος ελπίζει.

Πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουμε για το Όστιν, που είναι μια πιο παραδοσιακή πίστα, για να δούμε αν όντως έχουμε κάνει την πρόοδο που περιμέναμε. Όπως και στους δύο αγώνες που πέρασαν, στη Σιγκαπούρη πρέπει να μεγιστοποιήσουμε τη βαθμολογική συγκομιδή μας και να αρπάξουμε κάθε ευκαιρία που θα παρουσιαστεί για να κερδίσουμε το Grand Prix”, πρόσθεσε ο Λεκλέρ.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Σαρλ Λεκλέρ στο GP του Αζερμπαϊτζάν 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Πώς, όμως, το σιρκουί της Μαρίνα Μπέι ταιριάζει στην SF-24; Το σιρκουί της Σιγκαπούρης μοιάζει με του Μπακού, με μεγάλες ευθείες που διακόπτονται από στροφές 90 μοιρών οι οποίες απαιτούν τη βέλτιστη μηχανική πρόσφυση (από αναρτήσεις-ελαστικά) και όχι την απόλυτη αεροδυναμική ισορροπία, και οι θερμοκρασίες είναι εξίσου υψηλές όπως στο Αζερμπαϊτζάν - όπου η Ferrari απέδωσε με κάθε τύπο γόμας.

Αν [η απόδοση της SF-24] εξαρτάται από την πίστα, αυτό είναι καλό διότι το ερχόμενοι τριήμερο θα έχουμε τον ίδιο τύπο στροφών [με το Μπακού]”, είπε από την πλευρά του ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ.

Βεβαίως”, πρόσθεσε ο Γάλλος, “η ιστορία μπορεί να είναι διαφορετική διότι ναι μεν ο τύπος των στροφών είναι παρεμφερής [με του Μπακού], αλλά το αεροδυναμικό φορτίο είναι πολύ υψηλότερο.

Ο ρυθμός αγώνα που είχαμε ήταν καλός όλο το τριήμερο, από τον πρώτο γύρο των πρώτων ελεύθερων δοκιμών μέχρι το τέλος του αγώνα. Αυτό είναι το πιο σημαντικό από όλα. Αν κερδίσουμε με την ίδια απόδοση αρκετούς βαθμούς και αυτό το τριήμερο, θα έχουμε κάνει ένα καλό βήμα προόδου. Θέλουμε να δούμε ένα καλό αποτέλεσμα στη Σιγκαπούρη όπως πέρσι”, συνέχισε ο Βασέρ.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, στο Αζερμπαϊτζάν, 2024 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE


Ενδεικτική της ελπίδας της Scuderia για τη νίκη στη Σιγκαπούρη είναι η απόφασή της να εξελίξει τη νέα εμπρός πτέρυγα της SF-24 με βάση τις ανάγκες και προδιαγραφές για τη Μαρίνα Μπέι, και όχι για το Όστιν και τις υπόλοιπες πίστες του πρωταθλήματος μέχρι το τέλος της σεζόν.

Η νέα πτέρυγα, λοιπόν, ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία του μονοθεσίου καθώς καθορίζει τις ροές του αέρα που περνούν κάτω από το δάπεδο και στο άνω μέρος του αμαξώματος, θα κάνει την πρεμιέρα της στο cavallino αυτό το τριήμερο.

Σκοπός της ομάδας είναι να κερδίσει καλύτερη αεροδυναμική αποδοτικότητα (που είναι η σχέση παραγωγής άντωσης / μείωσης της αντίστασης στον αέρα). Και βεβαίως αποδοτικότερη “συνεργασία” της πτέρυγας με το δάπεδο για τον έλεγχο των ροών του αέρα.

Μια άλλη παράμετρος της πτέρυγας αυτής είναι ότι θα υιοθετήσει την τακτική της ελαστικότητας υπό το βαρύ αεροδυναμικό φορτίο, σε υψηλές ταχύτητες, που είδαμε από το καλοκαίρι στις εμπρός πτέρυγες της McLaren και της Mercedes - και επίσης, στην πίσω πτέρυγα της McLaren στο Μπακού.

Η Ferrari ελπίζει σε μια ευρεία βαθμολογική συγκομιδή στη Μαρίνα Μπέι, προκειμένου να καλύψει τη διαφορά 51 βαθμών που τη χωρίζουν από τη McLaren και 31 βαθμών από τη Red Bull Racing στις τρεις κορυφαίες θέσεις της βαθμολογίας του πρωταθλήματος κατασκευαστών.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI GP ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΦΡΕΝΤ ΒΑΣΕΡ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ