X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Γιατί η Formula 1 σκέφτεται να καταργήσει τις δοκιμές της Παρασκευής

Ο Στέφανο Ντομενικάλι AP IMAGES

Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1 Στέφανο Ντομενικάλι θέλησε να διαπιστώσει τις αντιδράσεις του σπορ εκφράζοντας την ιδέα της κατάργησης των ελεύθερων δοκιμών στα GP, διότι "δεν αρέσουν στο κοινό".

Ο Ντομενικάλι, πρώην διευθυντής της Scuderia Ferrari και νυν σιευθύνων σύμβουλος της Formula 1, έκανε αυτές τις δηλώσεις σε συνέντευξη που παραχώρησε στο πλαίσιο της επίσκεψής του στον εναρκτήριο φετινό αγώνα του MotoGP, στο Πορτιμάο της Πορτογαλίας.

Προφανής σκοπός του Ιταλού είναι να διαπιστώσει ο ίδιος και η κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, η αμερικανική Liberty Media, τις αντιδράσεις στα ενδότερα αλλά και στους φίλους του σπορ από την ιδέα της κατάργησης των δοκιμών της Παρασκευής.

Βάσει των αντιδράσεων αυτών ενδέχεται η διοίκηση του σπορ να προχωρήσει σε αλλαγές της δομής του αγωνιστικού τριημέρου, ή ενδεχομένως σε μια κίνηση που θα δώσει ενδιαφέρον στις Παρασκευές - όπως στη βαθμολόγηση των ταχύτερων οδηγών της ημέρας των ελεύθερων δοκιμών.

"Είμαι υποστηρικτής της ιδέας της κατάργησης των ελεύθερων δοκιμών, που είναι πολύ χρήσιμες στους μηχανικούς αλλά δεν αρέσουν στο κοινό", είπε συγκεκριμένα ο Ντομενικάλι.

Η ιδέα αυτή της Liberty ενδέχεται να συναντήσει αντιδράσεις. Για τους μηχανικούς και τις ομάδες, χρησιμότητα των δοκιμών είναι ιδιαίτερα μεγάλη - καθώς συλλέγουν δυσαναπλήρωτα δεδομένα για τη ρύθμιση των μονοθεσίων τους και για τη διαχείριση καθενός από τους τρεις διαθέσιμους τύπους ελαστικών.

Επιπλέον, οι ομάδες δοκιμάζουν τις Παρασκευές και νέα εξαρτήματα των μονοθεσίων τους που δεν μπορούν να δοκιμάσουν στην πίστα σε άλλες περιστάσεις, διότι για λόγους κόστους έχουν καταργηθεί οι δοκιμές εξέλιξης στη διάρκεια της σεζόν.

Παράλληλα, και οι θεατές στην πίστα δείχνουν -με την προσέλευσή τους- να ενδιαφέρονται για τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς για 1+1 ώρες παρακολουθούν τα μονοθέσια στην πίστα.

Πιο πιθανό σενάριο, πίσω από τα λόγια του Ντομενικάλι, είναι ίσως η τροποποίηση της υπόστασης των ελεύθερων δοκιμών, παρά η κατάργησή τους. Και εντάσσονται σε μια γενικότερη συζήτηση που έχει ανοίξει στην Επιτροπή F1 (όπου συμμετέχει η FIA, η F1 και οι ομάδες) για την αλλαγή της δομής των αγωνιστικών τριημέρων, προκειμένου να γίνουν πιο συναρπαστικά.

Η Liberty κατάφερε να εισάγει στο σπορ από το 2021 τους μικρούς αγώνες Sprint του Σαββάτου, που από τρεις τα δύο προηγούμενα χρόνια φέτος έγιναν έξι. Οι αγώνες Sprint θυσίασαν μία από τις τρεις ελεύθερες δοκιμές του τριημέρου, και έκαναν τη δομή του προγράμματος πιο ενδιαφέρουσα.

Οι ομάδες και οι οδηγοί βρίσκονται λιγότερο καλά προετοιμασμένοι, κι αυτό κάνει τα πράγματα λιγότερο προβλέψιμα ενόψει του αγώνα του Σαββάτου και του κυρίως GP της Κυριακής. Παράλληλα, ένα πιθανό πρόβλημα για κάποιον από τους πρωταγωνιστές το Σάββατο, έχει σοβαρές επιπτώσεις για τις ελπίδες του στον αγώνα της Κυριακής.

Πέρσι, μιλώντας στην εφημερίδα Corriere della Sera, ο Ντομενικάλι είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να τροποποιηθούν οι δοκιμές της Παρασκευής - είτε βαθμολογώντας τους ταχύτερους, είτε θεσπίζοντας μια διαδικασία απευθείας αντιπαράθεσης των οδηγών μεταξύ τους.

Το να αποδίδονται βαθμοί στους ταχύτερους των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής θα έδινε αγωνιστικό ενδιαφέρον για τους θεατές, αλλά αυτό έχει άλλες προεκτάσεις: θα προστεθεί άλλη μια παράμετρος που απομακρύνει το σπορ από την παραδοσιακή του βαθμολόγηση, ξέχωρα ότι μπορεί έναν τίτλος να αποφασιστεί, αντί για τον αγώνα, το απόγευμα μιας Παρασκευής.

Μία από τις ιδέες που επίσης εξετάζονται για την τροποποίηση της δομής των αγωνιστικών τριημέρων είναι να διεξάγονται την Παρασκευή οι κατατακτήριες δοκιμές για τη σειρά εκκίνησης της Κυριακής, και το Σάββατο να έχει το πρωί μια περίοδο δοκιμών στην οποία θα αποφασίζεται η σειρά εκκίνησης του μικρού βαθμολογούμενου αγώνα του ίδιου απογεύματος.

Ο Ντομενικάλι είχε επίσης εκφράσει και την ιδέα της αντιστροφής της σειράς εκκίνησης του μικρού αγώνα του Σαββάτου. "Βάζουμε πολλά στο τραπέζι καθώς, παρότι πολλοί λένε όχι, έχουμε δει σε αρκετές περιστάσεις την ομορφιά της [αντιστροφής της σειράς εκκίνηση] με την αύξηση των προσπεράσεων", είπε συγκεκριμένα.

Προς το παρόν τίποτα δεν έχει αποφασιστεί από την Επιτροπή της F1, αλλά τα λόγια του Ντομενικάλι μάλλον μοιάζουν με ένα πυροτέχνημα που θα ανοίξει το έδαφος για αλλαγές στη δομή των τριημέρων των GP, παρά ως μία χειροπιαστή σκέψη κατάργησης των δοκιμών της Παρασκευής.

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ