Παρά το γεγονός ότι οι αντίπαλοι της McLaren κοιτούσαν με πολλή προσοχή -και ήταν σε επικοινωνία με τη FIA για- την ελαστικότητα που παρουσίαζε η εμπρός και η πίσω πτέρυγα της περσινής MCL38 των Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, η FIA δεν εντόπισε τίποτα παράνομο σε αυτή την ευρεσιτεχνία της ομάδας του Ουόκινγκ.
Η Ομοσπονδία προχώρησε σε λεπτομερείς ελέγχους κατά τη διάρκεια του GP Βελγίου, τον περσινό Ιούλιο, όπου διαπίστωσε ότι κανένα μονοθέσιο δεν παρανομούσε στον τομέα αυτόν – αν και η FIA παραδέχθηκε ότι είναι δύσκολο να αποδειχθεί η ακριβής ελαστικότητα των πτερύγων υπό την πίεση του αέρα.
Πώς λειτουργούν: η αυξημένη πίεση που τους ασκεί ο αέρας όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλή ταχύτητα έχουν ως αποτέλεσμα την κάμψη των πτερύγων, κι έτσι μειώνεται η αεροδυναμική τους αντίσταση ώστε το μονοθέσιο να κινείται ακόμα ταχύτερα.
Στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές, που η πίεση του αέρα δεν είναι τόσο ισχυρή, οι πτέρυγες δεν κάμπτονται -τουλάχιστον όχι σε μεγάλο βαθμό- κι έτσι προσφέρουν την προκαθορισμένη άντωση βάσει των αρχικών ρυθμίσεών τους.
Αυτή είναι η νέα McLaren του 2025 -Πρεμιέρα της MCL39 στο Σίλβερστοουν
Μετά τους ελέγχους πέρσι στο Βέλγιο η FIA αποφάσισε να αφήσει τους κανονισμούς αναλλοίωτους, και θα έκανε το ίδιο και για το 2025 – ώσπου, απρόσμενα, τον Ιανουάριο του 2025 η Ομοσπονδία δημοσίευσε νέα εγκύκλιο με την οποία περιορίζει το περιθώριο ελαστικότητας των πτερύγων υπό αεροδυναμικό φορτίο από τα 15 mm στα 10 mm.
Ο περιορισμός αυτός θα τεθεί σε ισχύ από το GP Ισπανίας στη Βαρκελώνη, στον 9ο από τους 24 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος, που θα διεξαχθεί την 1η Ιουνίου 2025.
Παρότι οι κορυφαίες ομάδες του σπορ υιοθέτησαν τις επιλογές της McLaren σχετικά με την ελαστικότητα των πτερύγων, η εγκύκλιος της FIA αναμφίβολα θα αφαιρέσει από την ομάδα του Ουόκινγκ (κι από το φετινό της μονοθέσιο MCL39) ένα από τα πλεονεκτήματα που είχε η περσινή της MCL38.
Όπως δήλωσε, εξάλλου, ο διευθυντής της Williams Racing Τζέιμς Βάουλς, “σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση αυτού του τομέα, όλες οι ομάδες κάνουν ό,τι μπορούν αλλά θα υπάρχουν ομάδες που θα είναι πιο προχωρημένες σε αυτόν τον τομέα σε σχέση με άλλες”.
Andrea Stella, Team Principal, McLaren, in the team principals' press conference
MCLAREN MEDIA CENTRE
Ωστόσο, ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα είπε μιλώντας στο βρετανικό Sky Sports ότι “αυτό δεν μας προκαλεί τον παραμικρό πονοκέφαλο. Δεν χρειάζεται να κάνουμε καμία τροποποίηση για το ξεκίνημα της σεζόν. Θα γίνει μόνο μια μικρή προσαρμογή για τον ένατο αγώνα.
Ξέρω ότι αυτό έχει γίνει μεγάλο θέμα συζήτησης, αλλά όσα μας απασχολούν και μας προκαλούν πονοκέφαλο είναι πολύ διαφορετικά θέματα που έχουν να κάνουν με το πώς θα κερδίσουμε αυτά τα επιπλέον δέκατα του δευτερολέπτου [ταχύτητας στο γύρο] που μπορεί να φαίνονται απλά.
Δεν θέλω να φανεί ότι δεν σέβομαι όλους τους άνδρες και γυναίκες της McLaren που εργάζονται τόσο σκληρά και ανταγωνιστικά για να μπορέσουν να κάνουν ταχύτερο ένα αυτοκίνητο που ήδη ήταν αρκετά ταχύ το 2024”, κατέληξε ο Ιταλός.