FORMULA 1

Γιατί η McLaren MCL39 κρύβει μεγάλες και τολμηρές αλλαγές, για το στόχο του νταμπλ το 2025

McLaren MCL39 McLaren Media Centre

Καθώς ο Λάντο Νόρις λέει ότι η McLaren φέτος “δεν έχει πια δικαιολογίες” για να μην κατακτήσει το νταμπλ της Formula 1, ο διευθυντής της ομάδας Αντρέα Στέλλα εξηγεί για ποιούς λόγους η ομάδα έκανε “επιθετικές και θεμελιώδεις” σχεδιαστικές αλλαγές στο νέο της, φετινό μονοθέσιο MCL39.

Η ομάδα του Ουόκινγκ παρουσίασε τη νέα MCL39, του πρωταθλήματος της Formula 1 του 2025, την περασμένη Πέμπτη (13/2) στο shakedown του Σίλβερστοουν, και χθες στην εκδήλωση F1 75 στην Q2 Arena παρουσίασε και τα -απαράλλαχτα- χρώματά της.

Η πρωταθλήτρια της F1 δεν κινήθηκε εκ του ασφαλούς και πήρε μεγάλα ρίσκα στο σχεδιασμό της MCL39, προκειμένου να ξεκινήσει το 2025 από εκεί που έμεινε το ‘24 – δηλαδή να είναι σε θέση να κερδίζει αγώνες από το πρώτο κιόλας GP της χρονιάς, στις 16 Μαρτίου στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

Το σχεδιαστικό ρίσκο, που ακολούθησε και η Ferrari με τη νέα SF-25, είναι κάπως απρόσμενο αν αναλογιστούμε ότι βρισκόμαστε στο τέταρτο -και τελευταίο- έτος του τρέχοντος πλαισίου τεχνικών κανονισμών, καθώς και ότι φέτος οι ομάδες πρέπει παράλληλα να εξελίσσουν και τα ολοκαίνουρια μονοθέσια του 2026.

McLaren MCL39 McLaren Media Centre

Στο shakedown του νέου μονοθεσίου του Ουόκινγκ την περασμένη εβδομάδα η MCL39 εμφάνισε μια σειρά από σημαντικές αλλαγές: από όσα μπορούσαν να γίνουν ορατά, είναι ανασχεδιασμένοι οι πλευρικοί αεραγωγοί και ο κυκλικός πάνω από το κράνος του οδηγού, ενώ η ανάρτηση και στους δύο άξονες έχει τροποποιηθεί.

Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, επιβεβαίωσε ότι υφίστανται σημαντικές αλλαγές – λέγοντας ότι αυτός ήταν ο μοναδικός τρόπος για να συνεχίσει η ομάδα την επιτυχημένη της τροχιά.

Αυτό που προσπαθήσαμε να πετύχουμε με το νέο αυτοκίνητο είναι καινοτομικό”, εξήγησε ο Ιταλός. “Είναι ένα αυτοκίνητο με το οποίο προσπαθήσαμε να ανεβάσουμε τον πήχη σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένης της θεμελιώδους χωροταξίας.

Αυτό είναι κάτι που διερευνήσαμε και εξετάσαμε με προσοχή, διότι η MCL38 ήταν ήδη ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο. Οπότε έπρεπε να λάβουμε συνειδητές αποφάσεις, να σκεφτούμε πόσο καινοτομικοί θέλαμε να γίνουμε.

Στο τέλος, όμως, ακολουθήσαμε μια τολμηρή προσέγγιση σε σχέση με τις καινοτομίες σε αυτό το αυτοκίνητο. Ο κύριος σκοπός τους ήταν να κερδίσουμε σε αεροδυναμική αποδοτικότητα.

Την ίδια στιγμή, θέλαμε επίσης να κάνουμε βελτιώσεις σε σχέση με την αλληλεπίδραση με τα ελαστικά, και σε όσα μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις το ρυθμό αγώνα στις συστοιχίες γύρων.

Λίγο-πολύ κάθε θεμελιώδες εξάρτημα του σχεδίου δέχθηκε κάποια καινοτομία, ώστε να κερδίσουμε όχι μόνο μικρά ή μεγάλα οφέλη ταχύτητας, αλλά και επίσης και περαιτέρω ευκαιρίες εξέλιξης [του μονοθεσίου]. Τα πάντα βελτιστοποιήθηκαν, ενίοτε σταδιακά και ενίοτε αρκετά ουσιαστικά”, πρόσθεσε ο Στέλλα.

McLaren MCL39 McLaren Media Centre

Όπως εξήγησε, ο εφησυχασμός και ο δισταγμός για ρίσκο δεν ήταν επιλογή για τη McLaren, δεδομένης της δραστικής μείωσης των διαφορών απόδοσης μεταξύ των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων της F1 (McLaren, Ferrari, Red Bull, Mercedes) πέρσι.

Δεν αλλάξαμε την προσέγγιση ή το ρυθμό εξέλιξης. Απλά προσπαθήσαμε να κινούμαστε όσο το δυνατόν ταχύτερα με την εξέλιξη του αυτοκινήτου, που σημαίνει ότι θα έρθουν κάποιες αναβαθμίσεις τους στους πρώτους αγώνες της σεζόν. Όμως, αυτό θα ίσχυε ακόμα κι αν δεν βρισκόταν μπροστά μας οι αλλαγές κανονισμών του 2026.

McLaren MC39 McLaren Media Centre

Έχουμε την πλήρη επίγνωση ότι την περσινή σεζόν, παρότι ήταν επιτυχημένη για εμάς, οι διαφορές [απόδοσης σε σχέση με τα άλλα μονοθέσια] σήμαιναν ότι φέτος έπρεπε να γίνουμε όσο πιο επιθετικοί και να προσπαθήσουμε να αντλήσουμε τη μέγιστη απόδοση που μπορούσαμε.

Αυτές οι διαφορές ήταν τόσο μικρές που, δεδομένης της εξέλιξης που θα κάνουν οι άλλες ομάδες, αν δεν κινούμασταν όσο το δυνατόν ταχύτερα από άποψη εξέλιξης θα μπορούσαμε να χάσουμε πολύ γρήγορα το όποιο πλεονέκτημα είχαμε.

Με τέσσερις ομάδες να είναι σε θέση να κερδίσουν τον αγώνα σε κάθε αγωνιστικό τριήμερο, είναι πολύ εύκολο να πέσεις από την πολ ποζίσιον στην 8η θέση της εκκίνησης. Οπότε σίγουρα συνεχίσαμε με όλες μας τις δυνάμεις την εξέλιξη, και θα δούμε αν έχουμε εξελιχθεί ταχύτερα από τους αντιπάλους μας, για τι 2025 ή το ‘26”, κατέληξε ο Αντρέα Στέλλα.

McLaren MCL39 McLaren Media Centre

Η τελευταία φράση του Ιταλού ενδεχομένως να κρύβει κάτι σημαντικό. Η ιταλική εφημερίδα La Gazzetta dello Sport σημειώνει ότι η McLaren έχει εντοπίσει κάποιους τομείς στους οποίους οι κανονισμοί του 2025 με εκείνους του 2026 συνδέονται ή επικαλύπτονται.

Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Ρομπ Μάρσαλ, επιβεβαίωσε ότι το Ουόκινγκ έχει ξεκινήσει να εργάζεται πάνω σε ορισμένα εξαρτήματα του 2026 – εξ ου και το φετινό σχεδιαστικό ρίσκο στην MCL39 που επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Racing, Ζακ Μπράουν.

Έχουμε κάποια πράγματα το [νέο] αυτοκίνητο που προέκυψαν από ένα γενναίο ρίσκο” τόνισε ο Μπράουν. “Πιστεύω ότι έχουμε τώρα διαφορετική νοοτροπία σε σχέση με την αυτοπεποίθηση της ομάδας και του θάρρους που η ομάδα είναι προετοιμασμένη να επιδείξει στην εξέλιξη του αυτοκινήτου.

Η ομάδα δεν λέει ‘ας κάνουμε ορισμένες μικρές παρεμβάσεις εδώ κι εκεί, το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό. Πιστεύω ότι μπορείς να βρίσκεσαι στην κορυφή αν προσπαθείς να τους κερδίζεις όλους, σε αντίθεση με τη νοοτροπία με την οποία ξεκινήσαμε την περσινή χρονιά, λέγοντας ‘ας προσπαθήσουμε να γίνουμε καλοί όσο κι εκείνοι”, πρόσθεσε ο Αμερικανός.

McLaren MCL39 McLaren Media Centre

Η πρώτη οδηγική εντύπωση του Νόρις από την MCL39
Στο μεταξύ, μετά την πρώτη του επαφή στην πίστα με τη νέα McLaren, την προηγούμενη εβδομάδα στο Σίλβερστοουν, ο Λάντο Νόρις είπε ότι τα ρίσκα που πήρε η σχεδιαστική ομάδα του Ουόκινγκ δεν επεφύλασσαν κάποια αρνητική έκπληξη.

Δεν έχω και πολλά σχόλια να κάνω ακόμα, είναι πολύ νωρίς” είπε ο Βρετανός, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο Σίλβερστοουν. “Οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές, η πίστα ήταν βρεγμένη και δεν είχαμε τα κανονικά ελαστικά που θα αγωνιζόμαστε.

Πάντως, ένιωσα [το αυτοκίνητο] φυσιολογικό, θα έλεγα, οπότε αυτό είναι ένα καλό πρώτο βήμα διότι είναι αρκετά καινοτομικό σε ορισμένα σημεία του και με ορισμένα επιθετικά στοιχεία που προσπάθησε η ομάδα να βάλει στο αυτοκίνητο φέτος.

Αυτό είναι κάτι που κρύβει παγίδες στο σχεδιασμό, όμως τα παιδιά έκαναν πολύ καλή δουλειά στην προσπάθειά τους να αντλήσουν περισσότερα από κάθε τομέα και να πιέσουν τα όρια.

Έτσι, πάντα έχεις λίγο άγχος αν τα πράγματα θα είναι τέλεια όταν θα τα δοκιμάσεις, πόσο καλά θα ταιριάξουν στην πίστα και στην αεροσήραγγα – όμως νομίζω ότι όλα δουλεύουν όπως πρέπει και όλα δίνουν φυσιολογική αίσθηση”, κατέληξε ο Νόρις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ