Γιατί η νέα βάση της Honda στη Βρετανία είναι ένα κρίσιμο κομμάτι του παζλ της Aston Martin F1 το 2026
Η πρωταθλήτρια κατασκευάστρια κινητήρων των τελευταίων τριών ετών στη Formula 1 επενδύει βαρέως στην επόμενη μέρα μετά τη Red Bull Racing, θεμελιώνοντας μία νέα βάση της στην Αγγλία με στόχο να παραμείνει στην κορυφή του σπορ - πλέον με την Aston Martin.
Η συμφωνία της Honda με τη Red Bull Racing, ως γνωστόν, λήγει στο τέλος του 2025 και οι Ιάπωνες θα μεταφέρουν την εργοστασιακή τους υποστήριξη για την κατασκευή κινητήρων τριάντα χιλιόμετρα μακριά από Μίλτον Κινς, στο Σίλβερστοουν, για τη νέα συνεργασία τους με την Aston Martin F1. Η Red Bull επέλεξε να ιδρύσει τη νεοσύστατη Red Bull Powertrains για την εξέλιξη των δικών της μονάδων ισχύος, σε συνεργασία με τη Ford.
Στο Σίλβερστοουν, λοιπόν, φέρεται να χτίζεται η νέα μεγάλη υπερδύναμη της F1. O ιδιοκτήτης της Aston Martin, Λόρενς Στρολ, προχώρησε σε επένδυση εκατομμυρίων λιρών για την αναβάθμιση του εργοστασίου, επανδρώνει την ομάδα με κορυφαίους τεχνικούς, και φέρεται να κατέθεσε μυθική πρόταση στον Άντριαν Νιούι για τον σχεδιασμό των μελλοντικών μονοθεσίων της Aston.
Παράλληλα, και η Honda Racing προχωρά σε ανάλογες επενδύσεις, με σκοπό να εξακολουθήσει να κατασκευάζει κορυφαίους κινητήρες της Formula 1 και μετά το πέρασμα στους νέους τεχνικούς κανονισμούς, το 2026.
Οι Ιάπωνες κατασκευάζουν τη νέα τους τεχνολογική βάση στη Βρετανία, κοντά στο Σίλβερστοουν, προκειμένου να παρέχουν την πλήρη υποστήριξη στη νέα τους συνεργάτιδα, Aston Martin F1. Θυμίζουμε ότι κάτι ανάλογο έχει κάνει και η Mercedes, με το εργοστάσιο κινητήρων Mercedes High Performance Powertrains (HPP) στο Μπρίξουορθ, σε όχι μακρινή απόσταση από το Μπράκλεϊ. Και βεβαίως η Ferrari έχει τα πάντα κάτω από την ίδια στέγη, στο Μαρανέλο.
Η αγγλική βάση της Honda θα παρέχει στην Aston υπηρεσίες υποστήριξης των μονάδων ισχύος μεταξύ των αγώνων, και προετοιμασίας των κινητήρων για τα επόμενα GP. Η ονομασία της βάσης αυτής είναι Honda Racing Corporation UK Limited, και τη διοίκησή της θα έχει ο πρόεδρος της Honda Racing Corporation (HRC) Κότζι Ουατανάμπε, και ο αντιπρόεδρος της Honda Motor Europe Ίαν Χάουελς.
Πάντως, ο σχεδιασμός και οι κατασκευή των κινητήρων θα εξακολουθήσει να λαμβάνει χώρα στη Σακούρα της Ιαπωνίας. Όμως, η αγγλική βάση θα επιτρέψει να γίνονται όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις και επισκευές στους κινητήρες χωρίς να χρειάζεται να στέλνονται πίσω στη Σακούρα, κι επιπλέον θα διευκολύνει την πρόσληψη κορυφαίων Ευρωπαίων και Βρετανών μηχανολόγων που δεν θα πήγαιναν ποτέ να δουλέψουν στην Ιαπωνία.
Η συνεργασία της Honda με τη Red Bull Racing θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του 2025. Εξάλλου, μέχρι τότε απαγορεύεται κάθε εξέλιξη των μονάδων ισχύος, και οι Ιάπωνες απλώς κατασκευάζουν και συντηρούν τους κινητήρες για λογαριασμό της RBR. Ήδη από καιρό, η Red Bull συνεργάζεται με τη Ford για το σχεδιασμό των μονάδων ισχύος του 2026, και το ίδιο κάνουν και οι Ιάπωνες στη χώρα τους για τον κινητήρα που θα προσφέρουν στην Aston από το 2026.