X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Γιατί η Red Bull δείχνει ανήμπορη να σταματήσει το γκρέμισμα της RB20 από την κορυφή της F1

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands steers his car during the first free practice at the Red Bull Ring racetrack in Spielberg, Austria, Friday, June 28, 2024. The Austrian Formula One Grand Prix will be held on Sunday. AP PHOTO/CHRISTIAN BRUNA

Με πεσιμισμό εισέρχεται η Red Bull στην τελική ευθεία του φετινού πρωταθλήματος της F1, καθώς ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ λέει ότι “ίσως να μην έπρεπε να πάρουμε τα αρχικά ρίσκα με την RB20” και ο Χέλμουτ Μάρκο ότι “δεν υπάρχει κάποια μεγάλη λύση” για τα προβλήματα του μονοθεσίου του Μίλτον Κινς.

Πρώτα από όλα, ας δούμε τη ρίζα των προβλημάτων της Red Bull RB20, που ξεκίνησαν από το Μάιο: καμία από τις τέσσερις μεγάλες αναβαθμίσεις της που έκανε έκτοτε η πρωταθλήτρια δεν απέδωσε τα αποτελέσματα στα οποία ήλπιζε και υπολόγιζε η ομάδα.

Οι Μαξ Φερστάπεν και Σέρτζιο Πέρεζ άρχισαν να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο μονοθέσιο, τόσο οδηγώντας όσο και ρυθμίζοντάς το. “Είχαμε ένα μονοθέσιο στην αρχή της χρονιάς που ήταν ισορροπημένο όσο της McLaren. Απέδιδε σε όλες τις πίστες και τις συνθήκες”, εξήγησε ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο, μιλώντας στο περιοδικό Auto Motor und Sport.

Όμως μετά πήραμε κάπου μια λάθος στροφή. Το αυτοκίνητο μετατράπηκε σε μια ‘σκύλα’ που μόνο ο Μαξ μπορεί να τιθασεύσει. Έγινε πιο απρόβλεπτο, και όλο και πιο δύσκολο να ρυθμιστεί και να ισορροπήσει. Και το ‘παράθυρο’ [ρυθμίσεων] στο οποίο δουλεύει έγινε μικρότερο”, συνέχισε ο Αυστριακός.

Παρά τις πολ ποζίσιονς του Φερστάπεν στην Αυστρία και στο Σπα, που οφειλόταν κυρίως στη δική του οδηγική δεξιότητα, στους αγώνες η RB20 άρχισε να φαίνεται όλο και λιγότερο αποδοτική. Το φαινομενικό προβάδισμα στη διαχείριση των ελαστικών που είχε μέχρι τον Απρίλιο, άρχισε να εξανεμίζεται με ταχύ ρυθμό - σε σημείο που ο Ολλανδός έμενε ακόμα και εκτός βάθρου.

Αυτές ήταν ορισμένες ξεχωριστές επιδόσεις του Μαξ στις κατατακτήριες. Στον αγώνα, η ανωτερότητα [της RB20] εξαφανίστηκε”, επιβεβαίωσε ο Μάρκο.

Ο σύμβουλος της Red Bull Racing Χέλμουτ Μάρκο AP PHOTO/ASANKA BRENDON RATNAYAKE


Η σοβαρότητα των θεμάτων που αντιμετωπίζει η Red Bull επιβεβαιώνεται από τις πληροφορίες ότι από τον μεθεπόμενο αγώνα, της Μόντσα (1/09), η ομάδα θα επαναφέρει στην RB20 παλαιότερά της εξαρτήματα - απαλλάσσοντάς την από πολλά φετινά που δεν απέδωσαν κατά την προσπάθεια αναβάθμισής της.

Το κύριο εξάρτημα που θα επιστρέψει στην RB20 είναι ένα παλαιότερο δάπεδο, με το οποίο η ομάδα αναζητά και πάλι τη σταθερότητα στην απόδοση που θα επιτρέψει στον Φερστάπεν και τον Πέρεζ να εντοπίσουν και πάλι τις ικανοποιητικές τους ρυθμίσεις. Και θα κάνει την RB20 πιο αποδοτική σε μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας.

Πώς η ανίκητη RB19 μετατράπηκε στην ευάλωτη RB20
Ως γνωστόν, σε ένα σταθερό πλαίσιο κανονισμών το μονοθέσιο κάθε χρονιάς -μετά την πρώτη- αποτελεί λίγο ως πολύ μετεξέλιξη εκείνου της προηγούμενης. Αυτό συνέβη και στο πλαίσιο των κανονισμών 2022-’25 με τις Red Bull, ξεκινώντας από την εκπληκτική RB18 του 2022.

Όμως, με τη φετινή RB20 η ομάδα αποφάσισε να πάρει το ρίσκο ορισμένων καινοτομιών (πάνω στην ίδια βάση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που ξεκίνησε με την RB18) που πολλοί βρήκαν στις αρχές της σεζόν πολύ τολμηρές.

Για παράδειγμα, το σύστημα ψύξης της υβριδικής μονάδας ισχύος ήταν στην RB20 πολύ πιο τολμηρό, προκειμένου να επιτρέψει ακόμα πιο δυναμικές αεροδυναμικές επιλογές. Το ρίσκο αυτό αύξησε τις θερμοκρασίες στον κινητήρα, και επέφερε προβλήματα στην αξιοπιστία του - προβλήματα που ήδη στοίχισαν στον Φερστάπεν 10 θέσεις στην εκκίνηση του Σπα (λόγω υπέρβασης του επιτρεπτού ετήσιου αριθμού εξαρτημάτων).

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στις δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου 2024 AP PHOTO/GEERT VANDEN WIJNGAERT


Ίσως στο τέλος της χρονιάς να φτάσουμε στο συμπέρασμα ότι ήταν καλύτερα να εξελίσσαμε το concept της RB19”, παραδέχθηκε τώρα για πρώτη φορά -μετά από όλες τις τελευταίες εξελίξεις- ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πιέρ Βασέ.

Ο Γάλλος εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η ομάδα έκανε τις τολμηρές επιλογές της RB20: “Υποθέσαμε ότι ο ανταγωνισμός θα μας έφτανε γρήγορα, οπότε πήραμε κάποια ρίσκα. Έχουμε την αρχαιότερη αεροσήραγγα, οπότε η δουλειά στη λεπτομέρεια είναι πολύ δύσκολη. Ξέραμε ότι οι άλλοι θα έπαιρναν το βέλτιστο από τα δικά τους concepts αργά ή γρήγορα. Οπότε χρειαζόμασταν ένα γενναίο βήμα.

Τώρα φαίνεται όμως ότι τα ρίσκα αυτά δεν απέδωσαν όπως ελπίζαμε. Το ‘παράθυρο’ [ρυθμίσεων] στο οποίο λειτουργεί το αυτοκίνητο έγινε πιο στενό. Και είναι πολύ δύσκολο πια να αντιστρέψουμε την πορεία των πραγμάτων.

Αλλάξαμε το concept του αυτοκινήτου για να διευρύνουμε το ‘παράθυρο’ λειτουργίας, αλλά δυστυχώς χαθήκαμε λίγο στο δρόμο. Αυτή τη στιγμή αναλύουμε κάποιες παραμέτρους. Αν εξελίσσεις ένα concept για τρία χρόνια και οι κανονισμοί δεν έχουν σχεδόν καμία ελευθερία, τότε αυτομάτως προσεγγίζεις το όριο.

Το βασικό πρόβλημα είναι ότι οι κανονισμοί είναι πολύ πιο αυστηροί σε σχέση με την προηγούμενη γενιά των αυτοκινήτων. Δεν μπορούμε πια να κάνουμε ό,τι θελήσουμε. Για αυτό το λόγο γίνεται και πιο δύσκολο να αντιδράσεις στα προβλήματα.

Είναι πολύ εύκολο να βρεις περισσότερη άντωση, αλλά είναι πολύ δύσκολο να την τοποθετήσεις εκεί που τη χρειάζεσαι. Αυτό πολύ γρήγορα προκαλεί αστάθεια [στο αυτοκίνητο]. Αυτές οι επιπτώσεις είναι δύσκολο να προβλεφθούν στην αεροσήραγγα ή στον προσομοιωτή”, συνέχισε ο Βασέ.

Ο τεχνικός διευθυντής της RBR Πιέρ Βασέ (αριστερά) με τον διευθυντή της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ AP PHOTO/MATT DUNHAM


Ο 49χρονος Γάλλος δεν επιβεβαίωσε αν η RBR θα επαναφέρει παλαιότερα εξαρτήματα (και κυρίως το δάπεδο) στη Μόντσα, αλλά είπε ότι η ομάδα του θα συνεχίσει την εξέλιξη της RB20 μέχρι το τέλος της σεζόν.

Βρισκόμαστε σε μια διαρκή διαδικασία σκέψης νέων ιδεών, και έχουμε πολλές τέτοιες”, είπε ο Χέλμουτ Μάρκο στο περιοδικό Speed Week. “Αλλά δεν μπορώ να πω από τώρα τι θα εφαρμόσουμε και πότε. Πάντως ήμασταν ταχύτεροι στην Αυστρία κι επίσης στο Σπα, οπότε παραμένουμε σε υψηλό επίπεδο.

Πρέπει να εντοπίσουμε πού βρίσκονται τα προβλήματά μας και να τα λύσουμε. Δεν έχουμε πια ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο, σε σχέση με τους τρεις πρώτους [φετινούς] αγώνες, αλλά είναι δύσκολο να υπολογίσουμε πόσο γρήγορα μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό. Δεν πιστεύω ότι θα έρθει μια μεγάλη λύση στο Ζάντβοορτ [στο GP Ολλανδίας αυτού του τριημέρου]”, κατέληξε ο Αυστριακός.

Η RBR καλείται να απαντήσει στις μεγάλες αναβαθμίσεις των McLaren MCL38 και Mercedes W15 των τελευταίων μηνών, καθώς η McLaren έχει συρρικνώσει το προβάδισμα της πρώτης στην κορυφή της βαθμολογίας στους 42 βαθμούς, και ενώ απομένουν 10 GP για το τέλος της φετινής σεζόν, το Δεκέμβριο.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL RB20 RED BULL
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ