FORMULA 1

Γιατί η Red Bull δεν είναι βέβαιη αν η νέα RB20 θα είναι αρκετά καλή

Red Bull Content Pool
Ο Άντριαν Νιούι στην εκκίνηση του GP ΗΠΑ 2023, στο Όστιν του Τέξας RED BULL CONTENT POOL

Η πρωταθλήτρια της Formula 1 έχει παραδεχθεί ότι πολύ δύσκολα θα έχει και το 2024 μια σεζόν τέτοιας κυριαρχίας σαν την περσινή, και τώρα ο Άντριαν Νιούι εκφράζει την αβεβαιότητά του αν ο δρόμος που ακολούθησε στη βασική φιλοσοφία της νέας Red Bull RB20 είναι ο σωστός.

Ο Βρετανός Νιούι, ο πιο επιτυχημένος σχεδιαστής στην ιστορία της Formula 1, εξήγησε ότι η ομάδα του Μίλτον Κινς αποφάσισε για το 2024 να εξελίξει και να βελτιώσει το περσινό της μονοθέσιο, RB19, παρά να επιδιώξει να κυνηγήσει κάποια νέα και ρηξικέλευθη ιδέα όπως θα κάνουν αρκετές από τις αντίπαλές της ομάδες.

Την μετεξέλιξη της παντοδύναμης RB19 στη φετινή RB20 επιβεβαίωσε και ο Μαξ Φερστάπεν, λέγοντας ότι το νέο μονοθέσιο της RBR δείχνει ακριβώς ίδιο με το περσινό, και ακολούθησε και η επιβεβαίωση από τον ίδιο τον Νιούι.

Ωστόσο, ο Βρετανός ανησυχεί αν η απόφαση της ομάδας να παραμείνει στο ίδιο σχεδιαστικό concept είναι αρκετή για να κρατήσει την ομάδα του και το 2024 στην κορυφή. “Αντιμετωπίσαμε το ερώτημα: πρέπει να έχουμε μια ομάδα ανθρώπων που θα αναζητά ριζοσπαστικές ιδέες, ή πρέπει να συνεχίσουμε την εξέλιξη στο δρόμο που έχουμε πάρει;”, είπε ο Νιούι.

Και συνέχισε: “Οι πόροι μας είναι περιορισμένοι [λόγω του ετήσιου ορίου προϋπολογισμού κάθε ομάδας]. Οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα, και δεν μπορούμε να ερευνήσουμε κάθε ιδέα, κι έτσι αποφασίσαμε να εξελίξουμε ό,τι έχουμε. Ελπίζω ότι αυτή θα αποδειχθεί η συνετή και σωστή απόφαση”.

Red Bull Content Pool
O Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB19 στο GP του Λας Βέγκας 2023 RED BULL CONTENT POOL


Εξηγώντας περισσότερα για την άποψη αυτή, ο διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της Red Bull Racing τόνισε: “Το αυτοκίνητο μας είναι σε μεγάλο βαθμό μια τρίτη εξέλιξη από το αυτοκίνητο του 2022. Το περσινό ήταν μια μετεξέλιξη [του μονοθεσίου] του ‘22 στα βασικά του σημεία φυσικά, πέραν της φυσιολογικής εξέλιξης της αεροδυναμικής του, της κατανόησης για το τι έπρεπε να κάνουμε με την ανάρτηση για να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο, και της αφαίρεσης βάρους. Διότι το 2022 δεν κατεβήκαμε ποτέ στο όριο βάρους.

Το φετινό αυτοκίνητο είναι η τρίτη εξέλιξη εκείνης της αρχικής RB18. Αυτό που δεν μπορούμε να γνωρίζουμε, φυσικά, είναι αν η τρίτη αυτή εξέλιξη είναι πολύ συντηρητική, ενώ οι άλλοι μπορεί να έχουν κάτι διαφορετικό. Απλώς δεν μπορείς να ξέρεις.

Με τη RB18, το πρώτο αυτοκίνητο των νέων κανονισμών, καταφέραμε να πετύχουμε τα βασικά του στοιχεία σωστά από την άποψη του τρόπου που προσεγγίσαμε την έρευνα για το σχεδιασμό της, κ.ο.κ. Καταφέραμε να παρουσιάσουμε ένα αξιοπρεπές αυτοκίνητο, που έπειτα εξελίξαμε στη διάρκεια του ‘22. Και προφανώς είχαμε πολύ δυνατό δεύτερο μισό της σεζόν του ‘22.

Το ‘23, στη δεύτερη χρονιά αυτών των κανονισμών, περιμέναμε αναμφίβολα τις διαφορές να κλείσουν. Έτσι η περσινή σεζόν μας εξέπληξε όλους, και ειδικά εμένα. Ειλικρινά, δεν περιμέναμε ότι θα είχαμε τέτοια κυριαρχία. Φέτος, έτσι, από ό,τι καταλαβαίνω, πολλοί άνθρωποι, πολλοί από τους αντιπάλους μας, έριξαν μια καλή ματιά και υποπτεύομαι ότι θα υπάρξουν αρκετά μονοθέσια που θα μοιάζουν με το δικό μας”.

Προς το τέλος της χρονιάς του 2023, συμπλήρωσε, “οι διαφορές έκλειναν όλο και περισσότερο στους αγώνες. Στο Όστιν θα χάναμε, οπότε πήραμε ένα ρίσκο να καλέσαμε τον Μαξ [Φερστάπεν] για ένα επιπλέον πιτ-στοπ, κι ύστερα ο Μαξ έκανε τα υπόλοιπα. Στο Λας Βέγκας, για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, ο Σαρλ [Λεκλέρ] με τη Ferrari ήταν ο ταχύτερος. Ο Μαξ έκανε τη διαφορά εκεί αναμφίβολα.

Έτσι, προς το τέλος της χρονιάς, παρότι κερδίσαμε όλους τους αγώνες πλην της Σιγκαπούρης, όλοι μας έφτασαν σε απόσταση αναπνοής. Οπότε, δεν θέλει πολύ για να αλλάξουν τα πράγματα αυτό το χειμώνα, κι έτσι νιώθουμε αρκετή πίεση”, κατέληξε ο Άντριαν Νιούι.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL ΑΝΤΡΙΑΝ ΝΙΟΥΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ