FORMULA 1

Γιατί η Red Bull "γκρινιάζει" για τις πτέρυγες των Ferrari και McLaren

McLaren Media Centre
Ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL38 στο GP Kanad;a 2024 MCLAREN MEDIA CENTRE

Από το GP της Ίμολα και μετά έχουν υπάρξει αρκετές “θερμές συζητήσεις” μεταξύ της FIA και των κορυφαίων ομάδων της F1 με αντικείμενο τις νέες μπροστινές πτέρυγες των Ferrari, McLaren, και πλέον και της Mercedes, που η Red Bull θεωρεί ότι έχουν υπερβολική ελαστικότητα.

Η ελαστικότητα που έχουν οι εμπρός πτέρυγες σημαίνει ότι υπό την πίεση του αεροδυναμικού φορτίου με υψηλή ταχύτητα κάμπτονται, για να προσφέρουν αεροδυναμικά οφέλη - κυρίως στη μείωση της αντίστασης στον αέρα.

Η ελαστικότητα αυτή επιτρέπειται από τη FIA, αλλά μέχρι έναν βαθμό που προσδιορίζεται από τους κανονισμούς. Τώρα, η Red Bull υποστηρίζει ότι οι νέες εμπρός πτέρυγες των αντιπάλων της κάμπτονται υπερβολικά.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, οι εμπρός πτέρυγες παίζουν πλέον πολύ σημαντικό ρόλο για την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων. Οι McLaren και Ferrari τις άλλαξαν με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις των MCL38 και SF-24, και τώρα έκανε κάτι αντίστοιχο και η Mercedes στο Μονακό (στη W15 του Τζορτζ Ράσελ) και στον Καναδά (στο μονοθέσιο του Λιούις Χάμιλτον).

Mercedes-Benz AG
Ο Λιούις Χάμιλτον με τη Mercedes W15 στις ελεύθερες δοκιμές του GP Καναδά 2024 MERCEDES-BENZ AG

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Τζέιμς Άλισον, επιβεβαίωσε τη συμβολή της νέας εμπρός πτέρυγας λέγοντας πως “μας έδωσε περισσότερη απόδοση, έκανε το αυτοκίνητο πιο εύκολο στην οδήγηση, του έδωσε καλύτερη ισορροπία και το έκανε φιλικό για τον οδηγό - ενώ μέχρι πρότινος ο οδηγός μαχόταν με αυτό. Αυτό ήταν ένα πρόβλημα για εμάς από την αρχή της σεζόν”.

Όπως γράφει το AMuS, από την Ίμολα και μεταξύ έχουν υπάρξει αρκετές “θερμές” συζητήσεις μεταξύ των ομάδων και της FIA για το θέμα αυτό. Η Red Bull ήταν ανέκαθεν καινοτομική στο σχεδιασμό της εμπρός πτέρυγας και στη διαχείριση του αέρα που περνά κάτω από το δάπεδο, που είναι κρίσιμος ειδικά στο πλαίσιο του ground effect του πακέτου κανονισμών 2022-'25.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι “η Red Bull ισχυρίζεται ότι η πτέρυγα της McLaren έχει υπερβολική ελαστικότητα, και επίσης και της Ferrari. Και τώρα και η Mercedes ακολούθησε τον ίδιο δρόμο με την κάμψη”. Συγκεκριμένα, η ομάδα του Μίλτον Κινς αναφέρει ότι δεν κάμπτονται όλες οι πτέρυγες από τον αέρα με τον ίδιο τρόπο: άλλες κάμπτονται προς τα έξω, ενώ άλλες έχουν flaps που γυρίζουν ανάποδα.

Ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, είπε ότι “η FIA κάνει λίγο τα στραβά μάτια”, αλλά η Ομοσπονδία διευκρίνισε ότι δεν εντόπισε κάποια παρανομία σε όσες από τις δοκιμές ανθεκτικότητας έχει κάνει τον τελευταίο καιρό στις πτέρυγες.

Κι αυτό είναι ένα σήριαλ που ενδέχεται να συνεχιστεί, ειδικά αν οι τρεις αντίπαλες ομάδες της Red Bull εξακολουθήσουν να μένουν κοντά στην πρωταθλήτρια στους επόμενους αγώνες - κάτι που φαντάζει λίγο αμφίβολο, δεδομένου ότι οι πίστες που έρχονται ταιριάζουν αρκετά στις προδιαγραφές της RB20.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL MCLAREN MCL38 FERRARI SF-24 MERCEDES W15
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ