Ένας από τους τέσσερις κινητήρες αυτούς, εκείνος που τοποθετήθηκε στη Red Bull RB20 του Ολλανδού στο ξεκίνημα του τριημέρου του GP Καναδά, παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές του Μόντρεαλ, και άμεσα στάλθηκε στα κεντρικά της Honda -στη Σακούρα της Ιαπωνίας- για λεπτομερή έλεγχο.
Η Honda φέρεται να διαπίστωσε ότι το πρόβλημα του κινητήρα είναι τέτοιο που δεν επιδέχεται επισκευή. Ναι μεν ξεκίνησε από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, και ήταν ένα ηλεκτρικό πρόβλημα, αλλά οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι προκάλεσε σημαντική ζημιά και στον θερμικό V6 κινητήρα.
Έτσι, με δεδομένο ότι στο GP Ισπανίας το περασμένο Σαββατοκύριακο ο Μαξ Φερστάπεν χρησιμοποίησε την τέταρτη φετινή του μονάδα ισχύος, αν ο κινητήρας του Καναδά αποδειχθεί οριστικά ότι δεν επισκευάζεται, ο πρωταθλητής κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπος με ποινή θέσεων στην εκκίνηση όταν χρειαστεί να χρησιμοποιήσει έναν πέμπτο ή και έναν έκτο.
Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στο GP της Βαρκελώνης
AP Photo/Joan Monfort
Θυμίζουμε ότι κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του για όλη τη σεζόν της F1 συγκεκριμένο αριθμό των συνολικά 6 εξαρτημάτων που συνθέτουν το υβριδικό σύστημα ισχύος των σημερινών μονοθεσίων της Formula 1. Η χρήση εξαρτημάτων πέραν των προκαθορισμένων επισείει τις αντίστοιχες ποινές θέσεων στην εκκίνηση.
Ένα από τα 6 εξαρτήματα είναι και ο θερμικός V6 κινητήρας. Οι οδηγοί επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν τέσσερις κινητήρες σε όλη τη χρονιά, και ο Φερστάπεν το έχει κάνει ήδη. Αν χρειαστεί να τοποθετήσει πέμπτο, όπως και οποιοσδήποτε άλλος οδηγός, θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση – και αυτό θα είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα για τον Ολλανδό φέτος, που ο ανταγωνισμός έχει κλείσει σημαντικά τη διαφορά απόδοσης από τη Red Bull.
Ο ίδιος ο Φερστάπεν, μιλώντας την πρώτη μέρα του τριημέρου στον Καναδά, παραδέθηκε ότι το πρόβλημα που παρουσίασε τότε η μονάδα ισχύος της RB20 μπορεί “να προκαλέσει επιπλοκές για το υπόλοιπο της χρονιάς”.
Ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, συμπλήρωσε στο περιθώριο του GP Ισπανίας ότι “είναι αναπόφευκτο να χρησιμοποιήσουμε και νέο κινητήρα κάποια στιγμή [φέτος]”. Θυμίζουμε ότι μέχρι πέρσι η RBR είχε την πολυτέλεια να επιλέγει σε ποιούς αγώνες θα ξεπερνούσε τα όρια εξαρτημάτων: π.χ. διάλεγε το GP Βελγίου λόγω της πληθώρας των σημείων προσπέρασης που προσφέρει η πίστα του Σπα. Όμως, φέτος μπορεί οι πρωταθλητές να μην έχουν την ίδια πολυτέλεια.