X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Γιατί ο Φερστάπεν θα κινδυνεύσει με ποινές πολλών θέσεων στις εκκινήσεις των επόμενων αγώνων

BARCELONA, SPAIN - JUNE 21: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing looks on from his car in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on June 21, 2024 in Barcelona, Spain. RUDY CAREZZEVOLI / GETTY IMAGES / RED BULL CONTENT POOL

Ο Μαξ Φερστάπεν αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει στο προηγούμενο GP, της Βαρκελώνης, τον τέταρτο φετινό του κινητήρα -τελευταίο που δικαιούται για το 2024- πριν καν φτάσουμε στο μέσον του πρωταθλήματος. Και κάθε νέος κινητήρας πλέον θα επισείει ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση.

Ένας από τους τέσσερις κινητήρες αυτούς, εκείνος που τοποθετήθηκε στη Red Bull RB20 του Ολλανδού στο ξεκίνημα του τριημέρου του GP Καναδά, παρουσίασε πρόβλημα στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (ERS) στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές του Μόντρεαλ, και άμεσα στάλθηκε στα κεντρικά της Honda -στη Σακούρα της Ιαπωνίας- για λεπτομερή έλεγχο.

Η Honda φέρεται να διαπίστωσε ότι το πρόβλημα του κινητήρα είναι τέτοιο που δεν επιδέχεται επισκευή. Ναι μεν ξεκίνησε από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, και ήταν ένα ηλεκτρικό πρόβλημα, αλλά οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι προκάλεσε σημαντική ζημιά και στον θερμικό V6 κινητήρα.

Έτσι, με δεδομένο ότι στο GP Ισπανίας το περασμένο Σαββατοκύριακο ο Μαξ Φερστάπεν χρησιμοποίησε την τέταρτη φετινή του μονάδα ισχύος, αν ο κινητήρας του Καναδά αποδειχθεί οριστικά ότι δεν επισκευάζεται, ο πρωταθλητής κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπος με ποινή θέσεων στην εκκίνηση όταν χρειαστεί να χρησιμοποιήσει έναν πέμπτο ή και έναν έκτο.

Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στο GP της Βαρκελώνης AP PHOTO/JOAN MONFORT

Θυμίζουμε ότι κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του για όλη τη σεζόν της F1 συγκεκριμένο αριθμό των συνολικά 6 εξαρτημάτων που συνθέτουν το υβριδικό σύστημα ισχύος των σημερινών μονοθεσίων της Formula 1. Η χρήση εξαρτημάτων πέραν των προκαθορισμένων επισείει τις αντίστοιχες ποινές θέσεων στην εκκίνηση.

Ένα από τα 6 εξαρτήματα είναι και ο θερμικός V6 κινητήρας. Οι οδηγοί επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν τέσσερις κινητήρες σε όλη τη χρονιά, και ο Φερστάπεν το έχει κάνει ήδη. Αν χρειαστεί να τοποθετήσει πέμπτο, όπως και οποιοσδήποτε άλλος οδηγός, θα δεχθεί ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση - και αυτό θα είναι ένα σημαντικό μειονέκτημα για τον Ολλανδό φέτος, που ο ανταγωνισμός έχει κλείσει σημαντικά τη διαφορά απόδοσης από τη Red Bull.

Ο ίδιος ο Φερστάπεν, μιλώντας την πρώτη μέρα του τριημέρου στον Καναδά, παραδέθηκε ότι το πρόβλημα που παρουσίασε τότε η μονάδα ισχύος της RB20 μπορεί “να προκαλέσει επιπλοκές για το υπόλοιπο της χρονιάς”.

Ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, συμπλήρωσε στο περιθώριο του GP Ισπανίας ότι “είναι αναπόφευκτο να χρησιμοποιήσουμε και νέο κινητήρα κάποια στιγμή [φέτος]”. Θυμίζουμε ότι μέχρι πέρσι η RBR είχε την πολυτέλεια να επιλέγει σε ποιούς αγώνες θα ξεπερνούσε τα όρια εξαρτημάτων: π.χ. διάλεγε το GP Βελγίου λόγω της πληθώρας των σημείων προσπέρασης που προσφέρει η πίστα του Σπα. Όμως, φέτος μπορεί οι πρωταθλητές να μην έχουν την ίδια πολυτέλεια.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 RED BULL RB20 RED BULL ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ