Η σφαιρικά καλή απόδοση της McLaren το 2024, σε κάθε πίστα, με κάθε είδους ελαστικά και σε όλες τις καιρικές συνθήκες, καθώς φυσικά και η κατάκτηση του τίτλου κατασκευαστών του 2024, ωθούν πολλούς στη Formula 1 να χαρακτηρίζουν την ομάδα του Ουόκινγκ ως φαβορί για τα πρωταθλήματα του 2025.
Αυτό, σύμφωνα με τον Λάντο Νόρις, κρύβει τον κίνδυνο του εφησυχασμού για την ομάδα του Ουόκινγκ. “Δεν είναι ώρα να εφησυχάσουμε τώρα. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να συμβεί πολύ εύκολα στους αθλητές, όπως και σε όλους στον κόσμο, σχεδόν. Όταν τα πράγματα αρχίζουν να πάνε καλά, είναι εύκολο να χαλαρώσεις και να χάσεις το δρόμο σου πολύ γρήγορα”, είπε ο Βρετανός.
“Ένα πράγμα που συνειδητοποίησα εδώ που φτάσαμε είναι ότι θέλω να κάνουμε εύκολη τη ζωή μας. Θέλω να συνεχίσουμε μέχρι να κερδίζουμε τους αγώνες με ευκολία, να μην παίρνουμε νίκες με τις δυσκολίες που τις κερδίζαμε πέρσι”, πρόσθεσε.
Ο στόχος που έθεσε ο 25χρονος είναι όσο δύσκολος ακούγεται, στην επίτευξή του. Βρισκόμαστε στο τέταρτο -και τελευταίο- έτος του τρέχοντος πλαισίου κανονισμών, και πλέον η απόδοση των μονοθεσίων των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων -McLaren, Ferrari, RBR, Mercedes- έχει συγκλίνει, χωρίς φαινομενικά να υπάρχει πια το περιθώριο για κάποια από τις τέσσερις να βρει κάτι επαναστατικό.
Η Ferrari ξεκινά το 2025 παίρνοντας ορισμένα σοβαρά ρίσκα για να ανεβάσει την απόδοσή της, η Red Bull άρχισε από το Φθινόπωρο να ξεκλειδώνει τη δυναμική της RB20, ενώ η Mercedes αισιοδοξεί ότι θα καταφέρει να διευρύνει το ‘παράθυρο’ απόδοσης του μονοθεσίου της για να αποδίδει πιο συχνά την αληθινή του ταχύτητα.
Ο Λάντο Νόρις με τον διευθυντή της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα (δεξιά), στο γκαράζ της ομάδας
McLaren Media Centre
Ενδεικτικά -και ευθυγραμμισμένα με του Νόρις- είναι τα λόγια του διευθυντή της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, στο BBC: “Καταφέραμε να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα κατασκευαστών του 2024, αλλά το προβάδισμα που είχαμε ήταν κατά μέσο όρο 0,04%, και η διαφορά στους βαθμούς ήταν 2%.
Με 666 βαθμούς στη σεζόν, αυτά τα περιθώρια σημαίνουν απλά ότι αν δεν τα καταφέρεις καλύτερα του χρόνου τότε πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να έχεις απώλειες. Δεν θέλω να έχουμε απώλειες. Θέλουμε να συνεχίσουμε να κερδίζουμε. Συνεπώς, πρέπει να ανεβάσουμε τον πήχη για το μέλλον”, τόνισε ο Ιταλός.
Ένα μειονέκτημα φέτος για τη McLaren, πάντως, είναι ότι ως πρωταθλήτρια κατασκευαστών θα έχει το λιγότερο χρόνο από κάθε άλλη ομάδα στην αεροσήραγγα. Αλλά ο Στέλλα δεν έδειξε ανήσυχος για αυτό: “Όταν ήμασταν ακόμα με την Toyota στην Κολονία, τελειώναμε ένα καινούριο εξάρτημα και θέλαμε δύο ημέρες για να το βάλουμε στην αεροσήραγγα.
Τώρα μπορούμε να το δοκιμάσουμε σε δύο ώρες. Εστιάζουμε στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Αναπτύξαμε τις γνώσεις μας και εισάγαμε πιο αποδοτικές διαδικασίες δοκιμών”, εξήγησε ο διευθυντής της ομάδας.
Ο Όσκαρ Πιάστρι ηγείται του Λάντο Νόρις στους πρώτους γύρους του Sprint της Βραζιλίας, 2024
AP Photo/Ettore Chiereguini
Το σημαντικό για τη McLaren είναι ότι μπορεί να ανεβάσει την απόδοσή της σε τομείς που δεν έχουν να κάνουν με το μονοθέσιο καθαυτό, για να βελτιωθεί περαιτέρω το 2025 και να κάνει τη ζωή της πιο εύκολη.
Για παράδειγμα, μπορεί να τελειοποιήσει τον τρόπο που εκτελεί τους αγώνες και τις στρατηγικές αποφάσεις που λαμβάνει σε αυτούς – αποφεύγοντας λανθασμένες επιλογές ελαστικών όπως στο Σίλβερστοουν και στη Μόντσα πέρσι.
Μπορεί, επίσης, να βελτιωθεί σχετικά με τη σταθερότητα των δύο οδηγών της, Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, σε ένα κορυφαίο επίπεδο απόδοσης. Καθώς ο Αυστραλός είπε πρόσφατα ότι πρέπει να λύσει το θέμα της θέρμανσης των ελαστικών στον έναν γύρο των κατατακτήριων, ο Νόρις παραδέχθηκε ότι πρέπει το 2025 να περιορίσει τα περσινά του λάθη – και ίσως να γίνει ακόμα πιο ασυμβίβαστος στις μάχες του με τον Μαξ Φερστάπεν.
“Ναι, έφτασα κάπως κοντά πέρσι, αλλά πάντοτε ήμουν και λίγο μακριά”, είπε ο Βρετανός. “Αλλά μπορούσα να το ‘οσφραίνομαι’, είχα την αίσθηση του πώς είναι [να διεκδικείς το πρωτάθλημα]. Ήταν σε απόσταση βολής. Και πρέπει φέτος να φτιάξω κάποια πράγματα, να δουλέψω σε κάποια πράγματα, και να επιστρέψω δυνατότερος. Κι αυτό είμαι έτοιμος να κάνω”.
Κατά συνέπεια, ενώ όντως θα ήταν λίγο ουτοπικό για κάποια από τις τέσσερις κορυφαίες ομάδες της F1 να σκέφτεται ότι θέλει να “κερδίζει εύκολα” το 2025, δείχνει σημαντικό να τεθεί αυτό ως στόχος για το λυσσαλέο αγώνα εξέλιξης των μονοθεσίων που μας περιμένει στη φετινή μάχη των τίτλων.