X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

RED BULL

Formula 1: Γιατί ο Ράσελ πιστεύει ότι η Red Bull έκρυψε την αληθινή ταχύτητά της στην Αυστραλία

Το μονοθέσιο της Red Bull @ 2023 ASANKA BRENDON RATNAYAKE / AP IMAGES

Ο Μαξ Φερστάπεν είχε οικοδομήσει διαφορά 11,5 δευτερολέπτων στην κορυφή του GP Αυστραλίας πριν τα γεγονότα των τριών τελευταίων γύρων στη Μελβούρνη, αλλά ο Τζορτζ Ράσελ πιστεύει ότι αυτή η διαφορά ήταν πολύ μικρή για να είναι η αληθινή.

Ο Βρετανός οδηγός της Mercedes, που εγκατέλειψε τον 3ο φετινό αγώνα της Formula 1 με πρόβλημα στη μονάδα ισχύος της W14, υποστηρίζει ότι η Red Bull κράτησε κρυμμένη την αληθινή ταχύτητα της RB18 για να αποτρέψει ενδεχόμενη αλλαγή των κανονισμών που θα περιόριζε την κυριαρχία της.

Είναι πολλαπλές οι περιπτώσεις στην ιστορία της F1 που οι κανονισμοί έχουν αλλάξει απροειδοποίητα -άλλες φορές με επιτυχία, και άλλες όχι- για να κάμψουν την ταχύτητα ενός μονοθεσίου, αν αυτό τείνει να κυριαρχήσει. Δεν είναι δίκαιο, αλλά η δικαιοσύνη είναι μια πολύ λεπτή -και συζητήσιμη- έννοια σε ένα σπορ όπου διακυβεύονται δισεκατομμύρια δολάρια.

Και η κυριαρχία μιας ομάδας και ενός οδηγού δεν είναι τόσο ευεργετική στο διακύβευμα αυτό. Η αμερικανική Liberty Media, ιδιοκτήτρια των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1 από το 2017, επινόησε τους κανονισμούς του ground effect ακριβώς με το σκεπτικό αυτό.

Η μετάθεση της έμφασης της παραγωγής άντωσης στο δάπεδο, σε ένα πολύ σφιχτό πλαίσιο κανονισμών, αποσκοπούσε να κάνει πολύ δύσκολο για οποιαδήποτε ομάδα να αποκτήσει ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι τους ανταγωνισμού. Και, για τον ίδιο σκοπό, πάνω στους νέους κανονισμούς πρόσθεσε και το όριο προϋπολογισμού για κάθε ομάδα.

Όμως τα δύο αυτά μέτρα της Liberty Media για να κρατήσει στενό τον ανταγωνισμό στη F1 απέτυχαν, όπως απέδειξε πέρσι και -κυρίως- φέτος η Red Bull Racing: από το καλοκαίρι του 2022 η RB18 ήταν ανίκητη, και το ίδιο συνεχίζει να ισχύει και με τη φετινή RB19. Όμως, η αμερικανική εταιρεία δεν θα έδειχνε και ιδιαίτερα ενθουσιώδης εμπρός σε μια νέα επταετία κυριαρχίας μιας ομάδας στο σπορ, όπως της Mercedes την περίοδο 2014-'20.

Γιατί όμως να "τιμωρηθεί" η ομάδα που έχει κάνει την καλύτερη δουλειά, έχει σχεδιάσει το ταχύτερο μονοθέσιο, η ομάδα που δεν φταίει σε τίποτα αν οι υπόλοιπες δεν έκαναν το ίδιο καλή δουλειά με εκείνη; Εξάλλου, αυτή η επιχείρηση της F1 ως έναν βαθμό παραμένει ακόμα ένα σπορ. Που βρίσκεται η ισορροπία;

Η ισορροπία από όσα ο Τζορτζ Ράσελ άφησε να εννοηθούν, δείχνει να κλίνει ανησυχητικά προς την πλευρά της επιχείρησης. Μιας επιχείρησης που εκτίναξε τη θεαματικότητά της σε όλο τον κόσμο -και ειδικά στις ΗΠΑ- τα τελευταία χρόνια, και πιθανότατα δεν θα καλόβλεπε μια ομάδα που θα ωθούσε τα πράγματα προς την αντίθετη πορεία.

Συνεπώς δεν θα πρέπει να εκπλαγούμε αν γίνουν κάποιες τεχνικές "ντιρεκτίβες", ή τροποποιήσεις, ή οτιδήποτε άλλο, στους κανονισμούς αν η Red Bull συνεχίσει τη φόρμα που επέδειξε στους τρεις πρώτους φετινούς αγώνες της Formula 1, κερδίζοντας διά περιπάτου και τους τρεις.

Ο Φερστάπεν ήταν τόσο άνετος στη Μελβούρνη, που ήξερε καλά ότι στους πρώτους γύρους δεν είχε κανέναν λόγο να εμπλακεί σε επικίνδυνες μάχες με τον Ράσελ και τον Λιούις Χάμιλτον, με τις δύο Mercedes. Ήξερε πως πολύ σύντομα θα μπορούσε να τους περάσει άνετα - όπως και έγινε, όταν ο Ολλανδός πέρασε με χαρακτηριστική άνεση στην ευθεία τη Mercedes για να ανακτήσει την πρωτοπορία του αγώνα. Άλλωστε, "ήξερα ότι είχαμε ένα γρήγορο μονοθέσιο, οπότε το να έχανα μία-δύο θέσεις δεν ήταν και το τέλος του κόσμου", όπως είπε ο Ολλανδός.

Ο Χάμιλτον στο μεταξύ, έμεινε άναυδος με την ταχύτητα με την οποία η RB19 του Φερστάπεν τον πέρασε στο πολύ γρήγορο τμήμα του Άλμπερτ Παρκ, στις γρήγορες παρατεταμένες στροφές 9-10: "Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε, ξεκάθαρα, για να πιάσουμε τη Red Bull, διότι μας πέρασε σαν άνεμος και εξαφανίστηκε", είπε ο 38χρονος.

Και συνέχισε: "Ο Μαξ είναι σε άλλο πλανήτη. Το αυτοκίνητό του είναι τόσο γρήγορο, που με πέρασε στη μέση της ευθείας και ήταν ήδη περίπου 10 μέτρα μπροστά μου [στα φρένα της στροφής 11]. Δεν έχω ιδέα πόσο γρήγοροι είναι στην ευθεία, είναι τρελό. Είναι σε άλλο επίπεδο και μέχρι να φτάσουμε την ταχύτητα που έχουν στην ευθεία, και την τρελή άντωση που έχουν στις στροφές, τα πράγματα θα συνεχίσουν έτσι".

Μετά την πρώτη κόκκινη σημαία, για το ατύχημα του Άλεξ Άμπον, πολύ γρήγορα ο Φερστάπεν οικοδόμησε διαφορά ασφαλείας στην κορυφή, που την έφτασε στα 11,5 δευτερόλεπτα - πριν τη ρίξει στα 8'' μια μικροέξοδός του από την πίστα.

Όμως, η διαφορά αυτή ήταν πλασματική, λέει ο Ράσελ: "Σίγουρα πήγαιναν κρατημένοι, νομίζω ότι σχεδόν ντρέπονται να δείξουν την αληθινή τους δυναμική, διότι όσο πιο γρήγοροι φανούν τόσο πιο πολύ το σπορ θα προσπαθήσει να τους κρατήσει πίσω με κάποιον τρόπο", είπε ο Βρετανός.

"Πιστεύω πως, ρεαλιστικά, έχουν πλεονέκτημα επτά δεκάτων του δευτερολέπτου [στο γύρο] από οποιονδήποτε άλλον. Δεν ξέρω πως δείχνει η διαφορά στο ρυθμό του αγώνα, αλλά ο Μαξ δεν έχει κανέναν λόγο να πιέζει, ούτε και η Red Bull. Για να είμαστε δίκαιοι, έκαναν αληθινά καλή δουλειά. Δεν μπορούμε να τους το στερήσουμε αυτό, και ξεκάθαρα πρέπει να ανέβουμε επίπεδο", κατέληξε ο Ράσελ.

Πάντως, ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο λέει πως οι αντίπαλοι της αυστριακής ομάδας έχουν αρχίσει να κλείνουν την απόσταση: "Μπορείτε να δείτε πόσο στενά είναι τα πράγματα όταν έστω και μια μικρή λεπτομέρεια δεν μας πάει καλά - πάντα λέμε ότι έχει κάποιος το πάνω χέρι όταν κυλούν όλα ομαλά. Οι αντίπαλοί μας, Aston Martin, Ferrari και Mercedes, έκαναν πρόοδο", είπε ο Αυστριακός.

TAGS RED BULL ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ FORMULA 1 ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ