Γιατί οι αγωνοδίκες στην Κίνα ανακάλεσαν την ακύρωση του χρόνου του Νόρις
Ο χρόνος που χάρισε στον Λάντο Νόρις την πολ ποζίσιον του αγώνα Sprint στην Κίνα, στον τελευταίο γύρο του οδηγού της McLaren στο SQ3, ακυρώθηκε και μετά αποδόθηκε ξανά στον Άγγλο από τους αγωνοδίκες. Διαβάστε πώς ελήφθη αυτή η πρωτόγνωρη απόφαση.
Η τρίτη περίοδος του Sprint Qualifying στη Σαγκάη ήταν βροχερή, και μέσα σε λίγα λεπτά η πίστα πλημμύρισε με νερό – προκαλώντας αναρίθμητες εξόδους από την πίστα ακόμα και των πρωταγωνιστών της Formula 1, όπως του Μαξ Φερστάπεν και του Σαρλ Λεκλέρ.
Ο Νόρις, που αποφάσισε να οδηγήσει για “όλα ή τίποτα” όπως είπε αργότερα, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στις εξαιρετικά δύσκολες αυτές συνθήκες στα τελευταία λεπτά του SQ3, αλλά σύντομα ο χρόνος του αφαιρέθηκε από την πίνακα λόγω υπέρβαση των ορίων της πίστας.
Η υπέρβαση συνέβη στην τελευταία, αριστερή στροφή πριν ξεκινήσει τον γρήγορο γύρο του: η McLaren βγήκε και με τους τέσσερις τροχούς της έξω από την λευκή γραμμή των ορίων της πίστας, και οι δεξιοί τροχοί μάλιστα πάτησαν στην αμμοπαγίδα. Αυτομάτως, όπως συμβαίνει σε τέτοιες καταστάσεις, το σύστημα των αγωνοδικών της FIA σβήνει το χρόνο αυτού του γύρου από την κατάταξη.
Όμως, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ο Νόρις δεν απέκτησε κάποιο πλεονέκτημα από την έξοδο αυτή, αλλά αντιθέτως έχασε και χρόνο πατώντας στην αμμοπαγίδα. Και σε κάθε περίπτωση δεν είναι κάτι που έκανε σκόπιμα, μιας και όλοι οι οδηγοί πάσχιζαν να μείνουν στην άσφαλτο.
Ο διευθυντής της McLaren F1, Αντρέα Στέλλα, είπε ότι ο Άγγλος οδηγός έχασε περίπου 3 δέκατα του δυτερολέπτου με αυτή την έξοδο, και έτσι έχασε πολλή από την απαραίτητη πρόσφυση που χρειαζόταν για να ξεκινήσει τον τελευταίο του γρήγορο γύρο, που έμελλε να του χαρίσει την πολ ποζίσιον για τον αυριανό αγώνα Sprint (20/04, 06:00).
Μετά από αυτά, οι αγωνοδίκες παρενέβησαν στο αυτόματο σύστημα και χειροκίνητα ανακάλεσαν την αυτόματη διαγραφή του χρόνου που πέτυχε ο Λάντο Νόρις - γεγονός που εντέλει κατοχύρωσε την πολ ποζίσιον για τον οδηγό της McLaren. Ήταν σαφές ότι βγαίνοντας στην αμμοπαγίδα στην τελευταία στροφή της πίστας της Σαγκάης κανένας οδηγός δεν μπορεί να αποκτήσει το παραμικρό πλεονέκτημα για να ξεκινήσει έναν γρήγορο γύρο.
“Βγαίνοντας στην τελευταία στροφή, έχεις επιπλοκές για τον γύρο που ακολουθει”, είπε ο Αντρέα Στέλλα μετά το τέλος των κατατακτήριων του Sprint. “Ο επόμενος γύρος ήταν απόλυτα καθαρός, οπότε δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Η απόφαση ανακλήθηκε από την ίδια τη FIA. Και δικαιολογημένα, διότι αν έχεις έξοδο εκεί ξεκινάς τον επόμενο γύρο σου με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα”, κατέληξε ο Ιταλός.