FORMULA 1

Γιατί οι αγωνοδίκες του GP Αυστραλίας κάλεσαν τον Αλόνσο για το ατύχημα του Ράσελ

Zak Mauger/Aston Martin F1 Media
Portrait, garage, Albert Park Circuit, GP2403a, F1, GP, Australia Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team, prepares for the first Free Practice session ZAK MAUGER/ASTON MARTIN F1 MEDIA

Οι αγωνοδίκες του GP της Μελβούρνης κάλεσαν -ενδεχομένως μετά από αίτημα της Mercedes- τον Φερνάντο Αλόνσο σε απολογία μετά το τέλος του αγώνα, θεωρώντας ότι μπορεί ο Ισπανός να έκανε τη λεγόμενη “δοκιμασία φρεναρίσματος” στον Τζορτζ Ράσελ και σε αυτή να οφείλεται το ατύχημα του Άγγλου στον τελευταίο γύρο - παρότι κάτι τέτοιο μοιάζει εξαιρετικά αμφίβολο.

Οι Αλόνσο και Ράσελ μάχονταν στους τελευταίους γύρους του αγώνα της Μελβούρνης για την 6η θέση, καθώς ο Ισπανός της Aston Martin είχε εκμεταλλευτεί το όχημα ασφαλείας για την εγκατάλειψη του Λιούις Χάμιλτον στον 17ο γύρο για να κάνει το πρώτο του πιτ-στοπ και να περάσει μέσω των πιτς τον Άγγλο της Mercedes.

Στον τελευταίο γύρο, και ενώ ο Αλόνσο παρέμενε στην 6η θέση, ο Ράσελ έφτασε με μεγάλη ταχύτητα στην ουρά της Aston Martin, έχασε την αεροδυναμική στήριξη από την εμπρός πτέρυγα της Mercedes και υποστρέφοντας βγήκε από το δρόμο, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στον εσωτερικό τοίχο του σικέιν. Ο Ράσελ βγήκε από το μονοθέσιο χωρίς να υποστεί κάποιο τραυματισμό.

Μετά το τέλος του αγώνα, η Mercedes φέρεται να άφησε υπόνοιες ότι ο Αλόνσο έκανε την περίφημη “δοκιμασία φρεναρίσματος” (brake-test) στον Ράσελ - μια τακτική που έκαναν παλιότερα οι πιο έμπειροι οδηγοί για να αιφνισιάσουν τους νεαρότερους σε μια μεταξύ τους κόντρα. Οι υπόνοιες αυτές έφεραν τη διερεύνηση του θέματος από τους αγωνοδίκες.

Ωστόσο, ο ισχυρισμός της Mercedes μοιάζει τραβηγμένος, ειδικά απέναντι σε έναν οδηγό της εμπειρίας, της ενσυναίσθησης και της αγωνιστικής καθαρότητας του Αλόνσο. Άλλωστε, και ο ίδιος ο Ράσελ στο τέλος αρνήθηκε να κατηγορήσει τον Ισπανό, και χαρακτήρισε “παράξενη” την κλήση του από τους αγωνοδίκες.

Είναι ξεκάθαρο ότι φρέναρε 100 μέτρα πριν από τη στροφή, και μετά πίεσε ξανά το γκάζι και έστριψε φυσιολογικά, έχουμε ήδη δει τα δεδομένα από αυτό”, εξήγησε ο Ράσελ. “Οπότε, δεν θα τον κατηγορήσω για τίποτα μέχρι να δούμε περισσότερα. Ήμουν ακριβώς πίσω του για αρκετούς γύρους, στο μισό δευτερόλεπτο καθώς προσεγγίζαμε τη στροφή, και ξαφνικά επιβράδυνε πολύ και πίεσε πάλι το γκάζι.

Δεν το περίμενα, και με αιφνιδίασε, άρα αυτό βαραίνει εμένα και με εξέπληξε ότι κληθήκαμε στους αγωνοδίκες. Δεν ξέρω αν είχε κάποιο πρόβλημα ή όχι, αλλά τώρα πάμε στους αγωνοδίκες και αυτό είναι περίεργο σε μια περίσταση σαν αυτή”, κατέληξε ο Άγγλος.

Σε ερώτηση για το ίδιο θέμα, ο Αλόνσο επιβεβαίωσε μιλώντας στο βρετανικό δίκτυο Sky Sports F1 ότι η Aston Martin AMR24 παρουσίαζε ένα πρόβλημα που μπορεί να συνέβαλλε στο ατύχημα του Ράσελ. “Ήμουν αφοσιωμένος σε όσα συνέβαιναν εμπρός μου, και όχι πίσω μου. Είχα κάποια προβλήματα στους τελευταίους 15 γύρους, που είχαν να κάνουν με τη μπαταρία και τη διάθεση της ηλεκτρικής ενέργειας, οπότε σίγουρα πάσχιζα λίγο στο τέλος. Δεν μπορούσα να επικεντρωθώ στα αυτοκίνητα που ήταν πίσω μου”, είπε ο Ισπανός.

Και μιλώντας για τον Ράσελ, συνέχισε: “Είδα το αυτοκίνητο και ανησύχησα πολύ, αλλά τελικά είναι εντάξει. Ήξερα ότι πλησίαζε, και ότι είχε DRS. Ήταν έτσι για 5-6 γύρους, ήταν πολύ κοντά, αλλά όπως είπα εγώ προσπαθούσα να οδηγώ σε ρυθμό κατατακτήριων και να κινούμαι όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Δεν ήταν εύκολο αυτό το τριήμερο για εμάς, από άποψη ρυθμού και ταχύτητας”, κατέληξε ο Αλόνσο.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ