X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Γιατί οι Φερστάπεν, Πιάστρι και Νόρις είπαν ότι το GP του Κατάρ ήταν ένας από τους δυσκολότερους αγώνες της καριέρας τους

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands, second right, poses with second placed McLaren driver Oscar Piastri of Australia, left, and third placed McLaren driver Lando Norris of Britain after winning the Qatar Formula One Grand Prix auto race at the Lusail International Circuit, in Lusail, Qatar, Sunday, Oct. 8, 2023. (AP Photo/Darko Bandic) AP PHOTO/DARKO BANDIC

Η εξαντλητική ζέστη του Κατάρ και οι 57 γύροι σε λυσσαλέο ρυθμό -λόγω των υποχρεωτικών τριών πιτ-στοπς- έκαναν τον αποψινό 17ο φετινό αγώνα της F1 έναν από τους δυσκολότερους της καριέρας των τριών πρώτων του βάθρου - Μαξ Φερστάπεν, Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις, όπως δήλωσαν μετά τη λυτρωτική καρό σημαία.

Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε δια περιπάτου απόψε στο Λοσάιλ την 14η φετινή του νίκη στους 17 μέχρι στιγμής αγώνες της σεζόν, όμως αυτή φάνηκε πολύ πιο εύκολη από όσο ήταν στην πραγματικότητα στο κόκπιτ - λόγω της εξαντλητικής ζέστης στο σιρκουί της Μέσης Ανατολής, και του πολύ υψηλού ρυθμού που επέτρεψαν τα τρία πιτ-στοπς.

Προς το τέλος του αγώνα, μάλιστα, το in-car πλάνο από τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ έδειξε τον Βρετανό να ανεβάζει τα χέρια του πάνω από το τιμόνι στην ευθεία -με 320 km/h- ώστε να περάσει αέρας μέσα από τα μανίκια της φόρμας του και να δροσιστεί.

Επίσης, ο Φερνάντο Αλόνσο ζήτησε από τους μηχανικούς της Aston να του ρίξουν νερό μέσα στο κόκπιτ σε ένα από τα τρία πιτ-στοπς του, για τον ίδιο λόγο, ενώ ο Λόγκαν Σάρτζεαντ εγκατέλειψε λόγω αφυδάτωσης. Και μετά το τέλος, ο Φερστάπεν και ο Πιάστρι ξάπλωσαν στο πάτωμα της αίθουσας ξεκούρασης πριν το βάθρο.

«Ήταν ένας [πιο δύσκολους αγώνες της καριέρας μου], μέσα στους πέντε πιθανότατα», είπε ο Φερστάπεν στις πρώτες του δηλώσεις μετά την 49η νίκη της καριέρας του στη F1. «Έχω ήδη ιδρώσει αρκετά, αλλά θα το χαρούμε επίσης αρκετά. Όμως απομένουν λίγοι ακόμα αγώνες [φέτος] που θα προσπαθήσουμε να κερδίσουμε».

Ο Πιάστρι συμπλήρωσε: «Ήταν αναμφίβολα ο δυσκολότερος αγώνας που έχω κάνει στη ζωή μου. Με τα τρία πιτ-στοπς ήμασταν σχεδόν πάντα σε όριο, κάναμε 57 γύρους [σε ρυθμό] δοκιμών κατάταξης - τουλάχιστον εγώ τους αισθάνθηκα έτσι». Και ο Νόρις πρόσθεσε: «Ήταν ένας αγώνας με άγχος, ζέστη, ιδρώτα, λίγη κούραση, αλλά και με σπουδαία δουλειά από την ομάδα για το τρίτο διαδοχικό βάθρο.

Τα τρία πιτ-στοπς το έκαναν πολύ δυσκολότερο, διότι μπορούσες να πιέσεις πολύ περισσότερο. Ακόμα και στο τελευταίο stint μπορούσες να οδηγείς στο όριο, οπότε μάλλον ήταν ένας από τους δυσκολότερους αγώνες που έχω κάνει. Όμως ήταν μια ωραία πρόκληση, και συγχαρητήρια στον Όσκαρ, που δεν έκανε λάθη, και φυσικά στον Μαξ ξανά», κατέληξε ο Λάντο Νόρις.

Σχετικά με την εξέλιξη του αγώνα, ο Φερστάπεν μίλησε για την απόφαση της FIA να επιβάλλει όριο 18 γύρων στη χρήση κάθε σετ ελαστικών: «Θα πρέπει να πιέζουμε όσο περισσότερο μπορούμε με κάθε σετ ελαστικών και να μην μας επιβάλλονται πιτ-στοπς. Σχεδιάζουμε αυτοκίνητα για να είναι ήπια στη χρήση ελαστικών, και σήμερα δεν ήμασταν σε θέση να το αξιοποιήσουμε αυτό πλήρως - διότι αυτή είναι συνήθως η δυνατή μας πτυχή. Θα δούμε τι μπορούμε να βελτιώσουμε στο μέλλον».

Οι δύο οδηγοί της McLaren, στο μεταξύ, έμειναν πολύ ικανοποιημένοι με τον αγωνιστικό ρυθμό της MCL60: «Είχαμε καλό ρυθμό, και χαίρομαι που τα ελαστικά άντεξαν. Ήταν ωραία στην πρώτη στροφή. Αυτό ήταν σίγουρα στο πλάνο μας πριν τον αγώνα! Αλλά ναι, είχαμε εντυπωσιακό ρυθμό», τόνισε ο Αυστραλός. Και ο Νόρις συμπλήρωσε πως «πιθανότητα είχα τον καλύτερο ρυθμό απόψε, ήταν σπουδαίος αγώνας από την αρχή μέχρι τον τερματισμό».

TAGS FORMULA 1 F1 ΚΑΤΑΡ GP ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ