GP Άμπου Ντάμπι: Ο Λεκλέρ ταχύτερος, ο Σάινθ στις μπαριέρες στις δεύτερες δοκιμές
Ένα σφοδρό ατύχημα του Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari κι έπειτα ένα ελαφρύτερο του Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Haas διέκοψαν για 35 λεπτά τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στο Άμπου Ντάμπι - όπου ταχύτερος στο τέλος με τη μαλακή γόμα ήταν ο Σαρλ Λεκλέρ με 43 χιλιοστά διαφορά από τον Λάντο Νόρις.
Οι ομάδες περίμεναν τη δεύτερη αυτή περίοδο ελεύθερων δοκιμών του Άμπου Ντάμπι για να συλλέξουν δεδομένα για τα ελαστικά ενόψει του κυριακάτικου 22ου και τελευταίου GP της φετινής σεζόν της Formula 1. Κι αυτό διότι μόνο αυτές οι δοκιμές διεξήχθησαν στο λυκόφως, σε ώρα αντιπροσωπευτική των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα του Σαββατοκύριακου.
Όμως, τα προγράμματά τους δεν έμελλε να ολοκληρωθούν, καθώς μόλις μετά από 9 λεπτά το ατύχημα του Κάρλος Σάινθ έβγαλε τις κόκκινες σημαίες για περισσότερα από 25 λεπτά. Μετά από ένα διπλό τετ-α-κε ο Ισπανός προσέκρουσε με τη Ferrari SF-23 στις μπαριέρες της εξωτερικής πλευράς της στροφής 2 στη Γιάς Μαρίνα.
Ο 29χρονος δεν τραυματίστηκε και βγήκε μόνος του από το μονοθέσιο, για να επιστρέψει στο γκαράζ της Scuderia. Έχασε τον έλεγχο της SF-23 με ένα απότομο τίναγμα της ουράς της, που -όπως ανέφερε ο ίδιος στους μηχανικούς του στη ραδιοεπικοινωνία- προκλήθηκε από την αστάθεια της ροής του αέρα από ένα προπορευόμενο μονοθέσιο.
Οι δοκιμές διακόπηκαν για να απομακρυνθεί η βαρέως κατεστραμμένη -σε όλη την αριστερή της πλευρά- Ferrari και να επιδιορθωθεί η μπαριέρα στο σημείο. Η διακοπή διήρκησε 25 λεπτά, όμως πριν ελάχιστα δευτερόλεπτα αφότου βγήκαν τα μονοθέσια ξανά στην πίστα, ένα νέο ατύχημα του Νίκο Χούλκενμπεργκ διέκοψε ξανά τη διαδικασία.
Ο Γερμανός έχασε τον έλεγχο της Haas στην έξοδο της στροφής 1, και μετά από τετ-α-κε προσέκρουσε στη μπαριέρα της εσωτερικής πλευράς - όπου έσπασε την πίσω πτέρυγα και κατέστρεψε τον πίσω δεξί τροχό. Η διακοπή ήταν πολύ μικρότερη αυτή τη φορά, μόνο για να απομακρυνθεί το μονοθέσιο, καθώς δεν υπήρξε ζημιά στη μεταλλική μπαριέρα.
Το πράσινο φως στην έξοδο των πιτς άναψε ξανά 15 λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, όπου με ιδιαίτερη βιασύνη οι οδηγοί έσπευσαν να μπουν ξανά στην πίστα. Η βιασύνη ήταν ακόμη περισσότερη για τον Μαξ Φερστάπεν, που πέρασε τις δύο Mercedes στην έξοδο των πιτς και στην κατηφόρα του τούνελ - καθώς οι Χάμιλτον και Ράσελ καθυστερούσαν για να πετύχουν ευνοϊκή θέση στο κυκλοφοριακό της πίστας.
Μετά από το πράσινο φως οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα στην πλειοψηφία τους με τη μαλακή γόμα, για να συλλέξουν δεδομένα σε συστοιχίες γύρων με τα ελαστικά αυτά ενόψει του αγώνα. Έτσι, τα φορτία καυσίμων ήταν μεγαλύτερα για να μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτοί οι χρόνοι ήταν αντιπροσωπευτικοί εκείνων των δοκιμών κατάταξης το απόγευμα του Σαββάτου (25/11, 16:00).
Νωρίς ο Σαρλ Λεκλέρ σημείωσε τον πρώτο χρόνο (1:24.809) με την έτερη Ferrari, και σύντομα τον ακολούθησε στα 43 χιλιοστά του δευτερολέπτου ο Λάντο Νόρις με τη McLaren MCL60. Στους δύο τελευταίους του γύρους, ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε σχεδόν δύο δέκατα και στις δύο περιπτώσεις από τον Λεκλέρ.
Εντυπωσιακός ήταν ο τέταρτος χρόνος του Βάλτερι Μπότας με την Alfa Romeo, εμπρός από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19, καθώς οι 15 πρώτοι της κατάταξης βρέθηκαν μέσα σε οκτώμισι δέκατα του δευτερολέπτου.
Μέχρι τη διακοπή του Σάινθ, ο Ράσελ ήταν ταχύτερος με διαφορά μισού δευτερολέπτου από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της Alha Tauri, με τη μέση γόμα. Όμως, αυτές ήταν προσομοιώσεις αγώνα που επίσης διακόπηκαν, συνεπώς δεν δεν μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα ούτε για το ρυθμό αγώνα των ομάδων με τη μέση αυτή γόμα.