GP Aragon - RACE: Πολύ ώριμος για να το χάσει ο Marquez
Σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του τρίτου Πρωταθλήματος της καριέρας του στη μεγάλη κατηγορία έκανε ο Ισπανός που πανηγύρισε τη νίκη, παρά το λάθος που έκανε στους πρώτους γύρους του αγώνα. Δεύτερος ο Lorenzo που βγήκε νικητής στην ενδοοικογενειακή μάχη με τον Rossi.
Η πτώση της καρό σημαίας στην πίστα Motorland Aragon βρήκε τον Marc Marquez να σουζάρει με την RC213V πανηγυρίζοντας την τέταρτη νίκη στο φετινό Πρωτάθλημα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
Μια νίκη που κόπιασε περισσότερο απ’ ότι θα περίμενε κανείς, για να την κατακτήσει, αφού φρόντισε ο ίδιος να δώσει μια άγρια ομορφιά με το λάθος που έκανε στον 2ο -από τους 23- γύρο που λίγο έλειψε να τον θέσει εκτός.
Εκεί όμως έδειξε και δυο αρετές που φέτος αποτελούν θα λέγαμε τον οδηγό του: ωριμότητα και υπομονή. "Δεν ξεκίνησα καλά. Επιτέθηκα από νωρίς αλλά έκανα λάθος. Σχεδόν έχασα το μπροστινό. Τότε σκέφτηκα ok, πάρε το χρόνο σου και κάνε υπομονή μέχρι να ζεστάνεις το λάστιχο (είχε επιλέξει τις σκληρές γόμες της Michelin)".
Οι πρώτοι γύροι θύμιζαν τρενάκι του τρόμου, με τους Vinales (σκληρές γόμες), Lorenzo και Rossi (μεσαία εμπρός και σκληρή πίσω οι επιλογές των αναβατών της Yamaha) να δείχνουν από νωρίς τις διαθέσεις τους, γνωρίζοντας πως αν ήθελαν να διεκδικήσουν κάτι καλό σε αυτόν τον αγώνα θα έπρεπε να μην επιτρέψουν στον Marquez να ξεφύγει. Όλοι παραδέχονταν πως υπό φυσιολογικές συνθήκες ο Marquez δεν υπήρχε περίπτωση να χάσει αυτόν τον αγώνα.
Στον 2ο γύρο και ενώ είχε περάσει τον Vinales για την πρωτοπορία, πήρε το μήνυμα από το εμπρός ελαστικό στη στροφή 7 με αποτέλεσμα να βρεθεί προσωρινά στην πέμπτη θέση. Έτσι, ο αγώνας απέκτησε σασπένς, με τον Vinales να οδηγεί την κούρσα και τους Lorenzo, Rossi, Marquez να ακολουθούν. Στον 5ο γύρο ο Doctor ανεβαίνει 2ος και βρίσκεται στο κατόπι του επόμενου team-mate του. Ενώ δύο γύρους μετά, το ίδιο κάνει και ο Marquez που ανεβαίνει πλέον στην τρίτη θέση.
Στον 8ο γύρο ο Rossi τίθεται επικεφαλής με τον Vinales που έχασε άλλες δύο θέσεις στον επόμενο, από τον Marquez και τον Lorenzo, λόγω λάθους που έκανε στα φρένα της στροφής 1.
Από κει και πέρα ξεκίνησε το ρεσιτάλ του MM93 που σύντομα φτάνει τον Rossi, για να τον περάσει στον 11ο γύρο από την εσωτερική στη στροφή 15. Ο Ιταλός προσπαθεί να μείνει σε επαφή, αλλά μέσα σε τρεις γύρους η διαφορά ανοίγει στα 1,5" βάζοντας τέλος στις όποιες ελπίδες του για νίκη. Πίσω, ο Lorenzo έχει ανεβάσει ρυθμό, έχει αποκτήσει διαφορά από τον Vinales και πλησιάζει επικίνδυνα τον ομόσταβλό του. Μέχρι τον 17ο γύρο η διαφορά των 1,5" είχε εξαλειφθεί και ο "Por Fuera" καταστρώνει τα πλάνα του για το πως θα επιτεθεί στον Rossi. το πράττει στον 18ο γύρο στη στροφή 4.
Ο Ιταλός δεν το βάζει κάτω, δεν θα μπορούσε άλλωστε να κάνει κάτι τέτοιο. Διατηρεί την επαφή του με τον Lorenzo και περνά στην αντεπίθεση 2 γύρους πριν το τέλος. Μόνο που τα πράγματα δεν πάνε όπως υπολογίζει. Επιτίθεται από εσωτερική στη 12, περνά στιγμιαία αλλά χάνει τα φρένα, βγαίνει στο χώρο διαφυγής και αποχαιρετά τη δεύτερη θέση…
Στο τέλος του αγώνα ο Lorenzo θα πει πως η πτώση που είχε το πρωί στο warm-up έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εμφάνισή του στον αγώνα. "Λόγω αυτής της πτώσης αναγκάστηκα να χρησιμοποιήσω την εφεδρική μοτοσυκλέτα με τη σκληρή πίσω γόμα για πρώτη φορά. Αυτή η επιλογή με βοήθησε. Κάναμε το μέγιστο που μπορούσαμε και τερματίσαμε πολύ πιο κοντά στον πρώτο απ’ ότι περιμέναμε".
Ο Rossi από την πλευρά του σχολίασε: "Ξεκινήσαμε τον αγώνα με διαφορετικό set-up, ελπίζοντας ότι θα ήμασταν πιο δυνατοί στο τέλος του αγώνα. Αλλά είχα πολλά γλιστρήματα. Είναι κρίμα. Έκανα το λάθος στα φρένα. Αν το είχα αποφύγει θα έδινα μάχη μέχρι το τέλος για τη δεύτερη θέση. Και πάλι όμως η παρουσία στο βάθρο καλή είναι".
Μοναχικό αγώνα έκανε ο Maverick Vinales που τερμάτισε στην τέταρτη θέση χάνοντας από ένα σημείο και έπειτα την επαφή του με τον Lorenzo.
Άλλη μια καλή εμφάνιση πρόσθεσε στο ενεργητικό του ο Cal Crutchlow που έφερε την Honda RC213V της "δορυφορικής" LCR στην πέμπτη θέση, μπροστά από τον νικητή του Misano, Dani Pedrosa. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Aleix Espargaro, ο Pol Espargaro, o Alvaro Bautista και ο Stefan Bradl. Πολύ καλό αποτέλεσμα για την Aprilia που δείχνει ότι σιγά σιγά βρίσκει το δρόμο της. Μόλις 11ος ο Andrea Dovizioso σε έναν απογοητευτικό αγώνα για την Ducati.
Επόμενος σταθμός η πίστα του Motegi, στην Ιαπωνία, που φιλοξενεί το 15ο Grand Prix της χρονιάς το 3ήμερο 14-16 Οκωβρίου.
Στο +52 ο Marquez
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Marquez επί ισπανικού εδάφους έπειτα από σχεδόν 2 χρόνια (!), καθώς η τελευταία φορά που είχε ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου εντός έδρας ήταν στις 9 Νοεμβρίου του 2014 στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Valencia.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ - ΟΜΑΔΩΝ
Αυτή ήταν η τέταρτη νίκη του Ισπανού στο φετινό Πρωτάθλημα, μετά από αυτές σε Αργεντινή, Austin και Sachsenring και η 28η στη μεγάλη κατηγορία.
Συνολικά στην πορεία του στα GP μετρά πλέον 54 νίκες, όσες και ο Mick Doohan. Η διαφορά βέβαια σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι ο Αυστραλός πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής των 500cc σημείωσε όλες του τις νίκες στη μεγάλη κατηγορία.
Παράλληλα, έφτασε τις 49 παρουσίες στο βάθρο της μεγάλης κατηγορίας περνώντας κατά μια τον τεράστιο Mike "The Bike" Hailwood.
Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι με τέσσερις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν, είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την κατάκτηση του τρίτου Πρωταθλήματος της καριέρας του στην κορυφαία κατηγορία, καθώς η διαφορά του από τον δεύτερο της βαθμολογίας, Valentino Rossi είναι στους 52 βαθμούς.
Δείτε το VIDEO του τερματισμού:
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER