GP Αυστραλίας: Κυριαρχία Hamilton στα ελεύθερα της Παρασκευής (24/3)
Κάνοντας το "2 στα 2" στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP της Αυστραλίας, η Mercedes και ο Lewis Hamilton "τρόμαξαν" τον ανταγωνισμό. Το Sport24.gr αναλύει.
Μπορεί παραδοσιακά όσα συμβαίνουν στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής να μην είναι αντιπροσωπευτικά της πραγματικής δυναμικής των ομάδων αλλά κάνοντας το 2 στα 2 στην Αυστραλία, η Mercedes και ο Lewis Hamilton «τρόμαξαν» τον ανταγωνισμό.
Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής σταμάτησε στο FP1 τα χρονόμετρα στο 1.24.220, επίδοση που ήρθε με την πάρα πολύ μαλακή γόμα ελαστικών της Pirelli (ultra soft) και ήταν μισό δευτερόλεπτο κάτω από την αντίστοιχη του teammate του, Valtteri Bottas, που ήρθε με τον ίδιο τύπο ελαστικών. Κάτω από το 1.25 κινήθηκε μόνο η Red Bull RB13 του Daniel Ricciardo, με τον Αυστραλό να μη δοκιμάζει καν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα αλλά μόνο την πολύ μαλακή (super soft).
Ο έτερος «ταύρος», ο Max Verstappen, ήταν τέταρτος έχοντας φορέσει όμως και τα μαλακά ελαστικά (soft), όπως άλλωστε και οι δύο οδηγοί της Ferrari που τον ακολούθησαν. Για την ιταλική ομάδα που είχε δείξει εντυπωσιακή ταχύτητα στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, το να είναι ένα δευτερόλεπτο πίσω (έστω και με πιο σκληρά ελαστικά) σίγουρα δεν ήταν καλός οιωνός.
Πρόβλημα με το κιβώτιο της Renault R.S.17 αντιμετώπισε ο Jolyon Palmer ενώ οι McLaren ήταν όπως αναμενόταν μη-ανταγωνιστικές. Ο Fernando Alonso αρκέστηκε στη 14η θέση και σχεδόν τρία δευτερόλεπτα μακριά από την καλύτερη επίδοση του FP1 ενώ ο Stoffel Vandoorne έμεινε τελευταίος!
Αναλυτικά η κατάταξη της πρώτης περιόδου:
Στη δεύτερη περίοδο ο Hamilton ήταν ξανά μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον πλησιέστερο αντίπαλο – αυτή τη φορά τον Vettel με τη Ferrari SF70H. Ο Γερμανός έβαλε αυτή τη φορά από νωρίς την πάρα πολύ μαλακή γόμα ελαστικών και τοποθέτησε εαυτόν στην κορυφή της κατάταξης στα πρώτα λεπτά της 90λεπτης διαδικασίας.
Αυτή διακόπηκε με τη συμπλήρωση 20 λεπτών λόγω ατυχήματος του Palmer, που κατέστρεψε τη Renault του χάνοντας τον έλεγχο στην τελευταία στροφή του σιρκουί του Άλμπερτ Παρκ στο οποίο φιλοξενείται ο αγώνας της Μελβούρνης. Όταν άρχισε πάλι η δράση ήταν ο Felipe Massa αυτός που προκάλεσε κίτρινες σημαίες λόγω προβλήματος στο κιβώτιο της Williams FW40.
Όταν σταμάτησαν τα… απρόοπτα, τα ασημί βέλη κατέβασαν τους χρόνους, χρησιμοποιώντας την πάρα πολύ μαλακή γόμα, με τον Hamilton να σταματάει τα χρονόμετρα στο 1.23.620! Το μόνο που κατάφερε πριν το πέσιμο της καρό σημαίας ο Vettel, ήταν να μπει σφήνα ανάμεσα στις δύο Mercedes αλλά και πάλι, μακριά από τον Βρετανό. Την εξάδα συμπλήρωσαν τα ίδια πρόσωπα, αυτή τη φορά με τον Raikkonen μπροστά από τις δύο Red Bull.
Ο Max Verstappen είχε μία έξοδο στη στροφή 12 από την οποία γλίτωσε τα χειρότερα, ο Kevin Magnussen συμπλήρωσε μόνο 6 γύρους με τη Haas, o Marcus Ericsson έκανε μία βόλτα στην αμμοπαγίδα της στροφής 6 με τη Sauber ενώ οι McLaren Honda βελτιώθηκαν, σημειώνοντας τον 12ο και τον 17ο καλύτερο χρόνο.
Αναλυτικά η κατάταξη της δεύτερης περιόδου:
Το Σάββατο (25/3) η τρίτη και τελευταία περίοδος ελεύθερων δοκιμών αρχίζει στις 5 το πρωί σε ώρα Ελλάδος ενώ η μάχη της Pole Position στις 8!