GP Αυστρίας (Q): Η επιστροφή του Μπότας!
Ο Βάλτερι Μπότας ξεκίνησε την προσπάθεια να αντιστρέψει την παροιμιώδη φετινή του αγωνιστική ατυχία κατακτώντας, με έναν άρτιο γύρο, επί ίσοις όροις και με διαφορά 19 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον δεύτερο Λιούις Χάμιλτον, την πολ ποζίσιον του GP Αυστρίας, 9 φετινού γύρου της Formula 1.
Ο Φινλανδός από τις δοκιμές της Παρασκευής διαπίστωσε τη σημαντική βελτίωση της σταθερότητας του πίσω μέρους της Mercedes W09, μαζί με την βελτίωση της αεροδυναμικής της απόδοσης, που έφερε ο ανασχεδιασμός του μονοθεσίου που είχε προγραμματίσει η ομάδα του Μπράκλεϊ για την Αυστρία. Είχε προηγηθεί ο βαρέως ανανεωμένος κινητήρας της Mercedes HPP, στο προηγούμενο GP, της Γαλλίας.
Ίσως η βελτίωση της πρόσφυσης της ουράς της W09 να αποδείχθηκε ταιριαστή στο οδηγικό στιλ του Μπότας, ενώ -σύμφωνα με τα λόγια και των δύο οδηγών της πρωταθλήτριας- θα βοηθήσει και στη διαχείριση των ελαστικών στη διάρκεια του αγώνα - σ’ έναν τομέα που η Mercedes υστερεί, σε σχέση με τη Ferrari, τα τελευταία χρόνια.
Πίσω στις δοκιμές κατάταξης του Red Bull Ring, ο Μπότας έκανε δύο εκθαμβωτικούς γύρους στην τρίτη περίοδο. Στον πρώτο ήταν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Κίμι Ράικονεν, καθώς ο Χάμιλτον και ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκαναν δύο χρονοβόρα λάθη. Στον δεύτερό του γύρο, ο Μπότας ήταν ακόμα ταχύτερος, και ο Χάμιλτον δεν είχε απάντηση για αυτό.
Η Ferrari έμεινε 3,5 δέκατα πίσω με τον Φέτελ και μισό δευτερόλεπτο με τον Ράικονεν, καθώς η μηχανολογική και σχεδιαστική αναβάθμιση της Mercedes της δίνει το πάνω χέρι - ίσως μέχρι τη νέα απάντηση της Scuderia.
Όσον αφορά στη στρατηγική των δύο κορυφαίων ομάδων, με βάση τους καλύτερους χρόνους της δεύτερης περιόδου, οι δύο Mercedes θα εκκινήσουν με τα σκληρότερα supersoft ελαστικά, ενώ οι δύο Ferrari με τα πιο μαλακά ultrasoft. Ωστόσο, το τοπίο είναι νεφελώδες σχετικά με το πόσο πιο γρήγορα είναι τα ultra, και σε ποιες συνθήκες.
«Πέρσι είχαμε ακραία θερμική φθορά στο πίσω αριστερό ελαστικό, και δεδομένου ότι θα είναι πιο ζεστή ημέρα η Κυριακή, ίσως να είναι ξανά πρόβλημα» είπε ο Βάλτερι Μπότας. Ίσως η χρήση της σκληρότερης supersoft γόμας με βαρύ φορτίο στους πρώτους γύρους να βοηθήσει λίγο τη Mercedes σε αυτή την περίπτωση.
Στο μεταξύ, η RBR κατάφερε μόλις και μετά βίας, στο GP της χώρας της, να περάσει τον Ρομέν Γκροζάν και τη Haas - κι αυτό μόνο με έναν οδηγό, τον Μαξ Φερστάπεν, καθώς ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ήταν ένα δέκατο πιο αργός από τον Γάλλο και περιορίστηκε στην τέταρτη σειρά της εκκίνησης.
Ίσως μέρος του προβλήματος της RBR να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν είχαν διαθέσιμο τον νέο ηλεκτροκινητήρα MGU-K της Renault, όπως και ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός της McLaren διεκδίκησε με αξιώσεις την είσοδο στη δεκάδα, ωστόσο, πριν τη χάσει μ’ ένα λάθος στην τελευταία στροφή.
Πάντως, ο Αλόνσο θα εκκινήσει 13, διότι ο Σαρλ Λεκλέρκ δέχθηκε ποινή 5 θέσεων για αλλαγή κιβωτίου χθες, κι έτσι θα βρεθεί στην 18 θέση. Ο Μονεγάσκος προκάλεσε με μια σύντομη έξοδο στην πρώτη περίοδο ένα καθεστώς κίτρινης σημαίας, το οποίο χάλασε τον γρήγορο γύρο του Στόφελ Βαντόρν με την έτερη McLaren, αφήνοντας τον Βέλγο έξω από τη δεύτερη περίοδο.
GP ΑΥΣΤΡΙΑΣ 2018
ΔΟΚΙΜΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ