FORMULA 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Ο Πέρεζ ταχύτερος στις πρώτες δοκιμές του Μπακού

Ο Σέρχιο Πέρες
Ο Σέρχιο Πέρες AP PHOTO/DANIEL COLE

Ο Σέρτζιο Πέρεζ της RBR συνέχισε την εξαιρετική του φόρμα και μετά τη νίκη στο Μονακό σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP του Αζερμπαϊτζάν, με 1 δέκατο από τον Σαρλ Λεκλέρ και 3 δέκατα από τον Μαξ Φερστάπεν. Προβλήματα για τις ομάδες με τον άνεμο και τις αναπηδήσεις.

Στο ζεστό και ηλιόλουστο Μπακού ο Σέρτζιο Πέρεζ σημείωσε τον πρώτο χρόνο στις ελεύθερες δοκιμές που άνοιξαν το 8ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1, το GP του Αζερμπαϊτζάν - ένα χρόνο μετά την πρώτη νίκη της καριέρας του με τη Red Bull Racing στο ίδιο σιρκουί.

Ο Μεξικανός σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:45.476 και ήταν 0,127 και 0,334 δευτερόλεπτα αντίστοιχα ταχύτερος από τον Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari, και από τον ομόλογό του στην RBR Μαξ Φερστάπεν αντίστοιχα. Οι δύο διεκδικητές του τίτλου φάνηκαν να μην είναι και ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τις ρυθμίσεις των F1-75 και RB18, που θα προσπαθήσουν να βελτιώσουν για τις δεύτερες δοκιμές που που ξεκινούν στις 17:00 (ώρα Ελλάδας).

Πίσω από τον τέταρτο Κάρλος Σάινθ της Ferrari, στα τελευταία λεπτά ο Φερνάντο Αλόνσο κατάφερε να ανελιχθεί στην 5η θέση των χρόνων – και εμπρός από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes, που αυτή τη φορά ήταν (κατά 38 χιλιοστά του δευτερολέπτου) ταχύτερος του ομολόγου του στη Mercedes Τζορτζ Ράσελ.

Πάντως, στους δρόμους της αζέρικης πρωτεύουσας, πάνω από ένα δευτερόλεπτο χωρίζει τις δύο κορυφαίες ομάδες RBR και Ferrari, από τις υπόλοιπες. Όλες, ωστόσο, αντιμετώπισαν σε αυτές τις πρώτες δοκιμές τα μεγάλα προβλήματα του ανέμου και της σκονισμένης επιφάνειας των δρόμων, καθώς και των αναπηδήσεων (porpoising) στις μεγάλες ευθείες του σιρκουί.

Οι αναπηδήσεις ειδικά της Mercedes W13 -ανέκαθεν προβληματικής σε αυτόν τον τομέα- ήταν τέτοιες που ο Χάμιλτον πάτησε τη γραμμή της εξόδου των πιτς, λέγοντας στη ραδιοεπικοινωνία ότι «έχει τόσες αναταράξεις που δεν μπορούσα καν να δω τη γραμμή!».

Την ίδια στιγμή, ο Φερστάπεν ενέφρασε τον προβληματισμό του για τις επιπτώσεις του ανέμου στις ρυθμίσεις της RB18. Η πίσω πτέρυγα του μονοθεσίου του Μίλτον Κινς, επιπλέον, φάνηκε να έχει τόση ελαστικότητα στις ευθείες που προκάλεσε το ενδιαφέρον της Ferrari και γέννησε φήμες σχετικά με τη νομιμότητά της.

Ανάμεσα στις δύο Mercedes μπήκε -στην 7η θέση- ο Γιούκι Τσουνόντα της Alpha Tauri, πάνω από ένα δέκατο ταχύτερος του ομολόγου του και 9ου Πιέρ Γκασλί. Τη δεκάδα έκλεισε ο Εστεμπάν Οκόν, με την έτερη Alpine. Έτσι, οι Alpine, Mercedes, Alpha Tauri δείχνουν να ηγούνται, προς το παρόν, της μάχης των ομάδων μέσης δυναμικής.

Προβλήματα, τέλος, αντιμετώπισε η Haas με το μονοθέσιο του Μικ Σουμάχερ (μια διαρροή υγρού για την οποία αυτή τη φορά δεν έφταιγε ο Γερμανός), αλλά και η Williams με τη νέα μονάδα ισχύος του μονοθεσίου του Νίκολας Λατίφι.

TAGS FORMULA 1 GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ RED BULL FERRARI MERCEDES F1 F1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ