FORMULA 1

GP Αζερμπαϊτζάν: Το αρμουντού του Φερστάπεν, το σομπρέρο του Πέρεζ, το ευχέλαιο της Ferrari και το σακούλι της Mercedes

Red Bull driver Max Verstappen of the Netherlands celebrates after winning the Azerbaijan Formula One Grand Prix at the Baku circuit, in Baku, Azerbaijan, Sunday, June 12, 2022. (AP Photo/Sergei Grits)
Τα TOP 5 συμπεράσματα από το Grand Prix του Μπακού, τον όγδοο αγώνα της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2022. AP

Τα TOP 5 συμπεράσματα από το Grand Prix του Μπακού, τον όγδοο αγώνα της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2022.

Στο GP του Αζερμπαϊτζάν η παράδοση που δεν θέλει κανένα πιλότο να κερδίζει για δεύτερη φορά, συνεχίστηκε για μια ακόμη χρονιά. Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε σχετικά εύκολα στο Μπακού, εκμεταλλευόμενος φυσικά και την ατυχία του Σαρλ Λεκλέρ. Αυτά είναι τα TOP 5 συμπεράσματα από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν.

01. Το αρμουντού του Φερστάπεν

Ένα ωραίο, ζεστό “τσαγάκι” κέρασε ο Πρωταθλητής τους υπόλοιπους διεκδικητές της νίκης στο Αζερμπαϊτζάν. Ο Ολλανδός στον ένατο γύρο βρέθηκε σε μειονεκτική θέση – θεωρητικά πάντα – όταν έμεινε στην πίστα και δεν μπήκε να αλλάξει ελαστικά, όπως έκανε ο Λεκλέρ εκμεταλλευόμενος το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ωστόσο ο Μαξ είχε πολύ δυνατό ρυθμό σε όλο τον αγώνα και αναμφίβολα θα τον βλέπαμε να δίνει μια πολύ δυνατή μάχη με τον Μονεγάσκο. Τελικά, εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη της Ferrari και πήρε μια άνετη και εύκολη νίκη, με την οποία αύξησε σημαντικά την πρωτοπορία του στη βαθμολογία.

Στο Μπακού ο Φερστάπεν έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και σε ό,τι αφορά στον team mate του, στον οποίο δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης – αλλά γι’ αυτό θα πούμε περισσότερα παρακάτω. Και για να μη σας βάζουμε στην διαδικασία γκουγκλαρίσματος, 'αρμουντού' είναι το παραδοσιακό ποτήρι στο οποίο οι Αζέροι σερβίρουν το τσάι, το οποίο είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές ρόφημα στο Αζερμπαϊτζάν.

02. Το ευχέλαιο της Ferrari

Όχι ένα, ούτε δύο, αλλά τέσσερα μονοθέσια με κινητήρα Ferrari εγκατέλειψαν στο Μπακού. Δυστυχώς για τους Τιφόζι, το ένα από αυτά ήταν του Λεκλέρ. Οι Ιταλοί δείχνουν ανέτοιμοι για τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Έχουν ένα ταχύτατο μονοθέσιο, δύο πολύ γρήγορους πιλότους, αλλά κατάφεραν στους τελευταίους αγώνες να χύσουν μόνοι τους την καρδάρα με το γάλα - το προβάδισμα δηλαδή που είχαν κερδίσει στην αρχή της σεζόν - είτε από μηχανική βλάβη, είτε από λάθη στρατηγικής.

Ο τομέας της αξιοπιστίας ήταν στα δυνατά σημεία της Scuderia. Μέχρι το GP της Ισπανίας τουλάχιστον, όταν είδαμε τον Λεκλέρ να εγκαταλείπει ενώ ήταν επικεφαλής του αγώνα. Με τη μονάδα ισχύος της Ferrari όμως να παραδίδει το πνεύμα στο Μπακού, όπως συνέβη επίσης στην Alfa Romeo του Γκουάνιου Τσόου και στη Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν, αλλά και με την F1-75 του Κάρλος Σάινθ να εγκαταλείπει από υδραυλικά προβλήματα, το μέλλον μόνο ρόδινο δεν είναι για τους Ιταλούς.

Και με τον επόμενο αγώνα να γίνεται την αμέσως επόμενη εβδομάδα, είναι πολύ πιθανόν στη Ferrari το μόνο που προλαβαίνουν να κάνουν είναι… ευχέλαιο – ή βουντού, ότι προτιμάτε.

Το αποτέλεσμα είναι πως ο Λεκλέρ έμεινε 34 βαθμούς πίσω από τον Φερστάπεν στη βαθμολογία των οδηγών, ενώ η Scuderia πλέον υστερεί κατά 80 βαθμούς στους κατασκευαστές από την Red Bull.

03. Το σομπρέρο του Τσέκο

Ο Πέρεζ στους δύο τελευταίους αγώνες έθεσε εαυτόν διεκδικητή του φετινού τίτλου, με την ταχύτητά του εντός και τις δηλώσεις του εκτός πίστας. Στο Μπακού όμως, όπου θυμίζουμε πως πήρε πέρσι την πρώτη του νίκη με τη Red Bull, ο Μεξικανός υποκλίθηκε στην ανωτερότητα του team mate του.

Μπορεί να πέτυχε καλύτερους χρόνους από τον Φερστάπεν στα δοκιμαστικά και να εκκίνησε μπροστά του, προσπερνώντας μάλιστα τον Λεκλέρ στην εκκίνηση για την πρώτη θέση, ωστόσο ο Πέρεζ δεν είχε τον ρυθμό για τη νίκη.

Το παραδέχτηκε άλλωστε και ο ίδιος - προς τιμή του - πως δεν μπορούσε να κινηθεί το ίδιο γρήγορα με τον Πρωταθλητή. Έτσι εξηγείται και η αντίδρασή του στο team radio που τον καλούσε να μη δώσει μάχη με τον Φερστάπεν, ο οποίος ετοιμαζόταν να τον προσπεράσει. Ο Μεξικανός απλά έκανε δεξιά και επέτρεψε στον Μαξ να περάσει μπροστά, κουνώντας στη συνέχεια το σομπρέρο του ενώ έβλεπε τον Ολλανδό να απομακρύνεται με άνεση...

04. Το σακούλι της Mercedes

Στην αναμπουμπούλα λένε, ο λύκος χαίρεται. Και ο λύκος φέτος ακούει στο όνομα Τζορτζ Ράσελ. Ο Βρετανός συνεχίζει να ξεζουμίζει όσο μπορεί ένα κακό μονοθέσιο, να τερματίζει συνήθως μπροστά από τον Λιούις Χάμιλτον και πάντα μέσα στην πρώτη πεντάδα – ο μόνος οδηγός που το έχει καταφέρει φέτος – και να συγκεντρώνει πολύτιμους βαθμούς για την ομάδα.

Έτσι, ο Ράσελ είναι τέταρτος στη βαθμολογία, μόλις 17 βαθμούς πίσω από τον Σάινθ ο οποίος μόνο σταθερή απόδοση δεν έχει φέτος. Σε συνδυασμό με την τέταρτη θέση του Λιούις στο Μπακού, η Mercedes έφτασε στους 161 βαθμούς, 38 πίσω από τη δεύτερη Ferrari και 96 μπροστά από την τέταρτη McLaren.

Αν οι Γερμανοί καταφέρνουν να λύσουν σύντομα το θέμα του porpoising, προλαβαίνουν να κάνουν μια καλή πορεία φέτος.

05. Το ρεκόρ του Σούμι που έσπασε ο Αλόνσο

Μπορεί ο Φερνάντο Αλόνσο να είναι ένα από τα “γεροντοπαλίκαρα” που τρέχουν φέτος στη Formula 1, έχει αποδείξει ωστόσο με την οδήγησή του ότι έχει το σθένος και την επιθυμία για διάκριση.

Ο 40άρης Ισπανός στο Μπακού έσπασε ένα ρεκόρ που κρατούσε για πολλά χρόνια ο Μάικλ Σουμάχερ. Πρόκειται για το ρεκόρ της μεγαλύτερης διάρκειας παρουσίας στην F1: 21 χρόνια, 3 μήνες και 8 μέρες.

Μάλιστα ο Αλόνσο, εφόσον ολοκληρώσει τη φετινή σεζόν, θα σπάσει ένα ακόμη ρεκόρ, αυτό των περισσότερων εκκινήσεων σε Γκραν Πρι. Ο Ισπανός εκκίνησε στο Μπακού το 340ό αγώνα του στη Formula 1, ενώ το ρεκόρ κρατά αυτή τη στιγμή ο Κίμι Ράϊκονεν με 349 εκκινήσεις.

Ο Αλόνσο έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2001. Έχει κατακτήσει 2 Πρωταθλήματα Οδηγών, το 2005 και το 2006 με τη Renault και μέχρι σήμερα έχει ανεβεί 98 φορές στο πόντιουμ και έχει πάρει 22 pole positions.

TAGS FORMULA 1 GP ΑΖΕΡΜΠΑΪΤΖΑΝ ΣΑΡΛ ΛΕΚΛΕΡ ΜΑΞ ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΣΕΡΤΖΙΟ ΠΕΡΕΖ ΛΙΟΥΙΣ ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΤΖΟΡΤΖ ΡΑΣΕΛ ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ