GP Ιαπωνίας: O Φερστάπεν έξι δέκατα ταχύτερος του Σάινθ στις πρώτες δοκιμές της Σουζούκα
H γνωστή φετινή ισορροπία της κορυφής της Formula 1 επανήλθε στην Ιαπωνία, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB19 ήταν με σημαντική διαφορά ταχύτερος του Κάρλος Σάινθ της Ferrari και του Λάντο Νόρις της McLaren στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.
Η Red Bull φαίνεται πως έκλεισε την παρένθεση του GP Σιγκαπούρης, όπου οι ιδιαιτερότητες της πίστας έφεραν την πρώτη φετινή της ήττα μετά από 14 διαδοχικές νίκες, καθώς ο Μαξ Φερστάπεν έγραψε με μεγάλες διαφορές τον ταχύτερο χρόνο στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του GP Ιαπωνίας, 16ου φετινού GP της Formula 1.
Ο Ολλανδός ήταν επικεφαλής της κατάταξης των πρώτων δοκιμών της Σουζούκα από την αρχή μέχρι το τέλος και με κάθε είδους γόμας, ώσπου έγραψε τον χρόνο του 1:31.647 που ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari, ο πλησιέστερος οδηγός στον Φερστάπεν, δεν κατάφερε να προσεγγίσει με διαφορά μικρότερη των 0,626''.
Κάτω από έναν συννεφιασμένο ουρανό, με τη θερμοκρασία της ασφάλτου στους 37° Κελσίου αλλά και με πολλή και δυσάρεστη υγρασία, ο Φερστάπεν πήρε τη θέση του στην έξοδο των πιτς αρκετά λεπτά πριν ανάψει το πράσινο φως και ξεκινήσουν οι δοκιμές. Η Red Bull του ήταν καλυμμένη με την ειδική μπογιά που χρησιμοποιείται για αεροδυναμικές μετρήσεις.
Οι πρωταθλητές έδειχναν, λοιπόν, αποφασισμένοι εξ αρχής να ξορκίσουν τους δαίμονες της Σιγκαπούρης. Αρχικά ο Φερστάπεν με τη σκληρή γόμα σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:33.719, χρόνο που κανείς άλλος δεν ήταν σε θέση να προσεγγίσει ακόμα και με τη μέση γόμα.
Στη συνέχεια ο Ολλανδός δοκίμασε μια πειραματική μέση γόμα της Pirelli, όπως και ο Φερνάντο Αλόνσο με την Aston Martin. Στο εικοσάλεπτο περίπου της ωριαίας διαδικασίας ο Φερστάπεν και ο Ισπανός χωρίζονταν στην κορυφή από 0,7'' με αυτή τη μέση γόμα, καθώς και η Aston δείχνει να βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ανακάμψει από τους μπελάδες της Σιγκαπούρης.
Περίπου σε εκείνο το χρονικό σημείο μπήκαν στην πίστα τα πρώτα μονοθέσια με τη μαλακή γόμα. Στην πρώτη του προσπάθεια ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη RB19 δεν κατάφερε να καταρρίψει τον πρώτο χρόνο του Φερστάπεν με την πειραματική μέση, καθώς έμεινε 6 δέκατα μακριά. Όταν ο Μαξ φόρεσε και εκείνος τη μαλακή γόμα, η διαφορά εκτοξεύθηκε στα 1,4 δευτερόλεπτα.
Σύντομα ο Σάινθ με τη Ferrari SF-23 ανέβηκε στη δεύτερη θέση και ο ομόλογός του Σαρλ Λεκλέρ πλησίασε πίσω του, αλλά ο Αλόνσο με τον τρίτο χρόνο μπήκε ανάμεσα στις δύο Ferrari. Όμως, ο Λεκλέρ έμεινε στην πίστα και για ένα δεύτερο γρήγορο γύρο, με τον οποίο ανέκτησε την τρίτη θέση.
Παρά το γεγονός ότι τότε άρχισε να ψιχαλίζει στη Σουζούκα, δεν χρειάστηκε ποτέ η ενδιάμεση βρόχινη γόμα - και στο τελευταίο 20λεπτο οι οδηγοί επικεντρώθηκαν στις συστοιχίες γύρων για τη συλλογή δεδομένων σχετικά με τη φθορά των ελαστικών σε συνθήκες αγώνα.
Σε αυτή τη διαδικασία ο Νόρις ανέβηκε αρχικά στην 6η θέση με την πειραματική μέση γόμα στις τέσσερις άκρες της McLaren και ο Γιούκι Τσουνόντα στην 4η με τη μαλακή γόμα.
Στο τελευταίο 10λεπτο έφτασε η ώρα και για τη McLaren να κάνει τους γρήγορους γύρους της με τη μαλακή γόμα, με τους οποίους ο Νόρις πήρε στην εκπνοή της διαδικασίας την 3η θέση από τον Λεκλέρ και ο Όσκαρ Πιάστρι ανέβηκε στην 7η, πίσω από τον Αλόνσο. Μεταξύ του 4ου Λεκλέρ και του 7ου Πιάστρι οι τέσσερις αυτοί οδηγοί βρέθηκαν μέσα σε 0,16''.
Με αυτούς τους γρήγορους γύρους ο Πέρεζ έμεινε έξω από την πρώτη δεκάδα, ενώ η μόλις στην 13η θέση του Τζορτζ Ράσελ και η 16η του Λιούις Χάμιλτον οφείλονται στο γεγονός ότι η Mercedes δεν χρησιμοποίησε ποτέ τη μαλακή γόμα για έναν γρήγορο γύρο σε αυτές τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Σουζούκα. Η δεύτερη περίοδος ξεκινά σήμερα (22/9) στις 9:00 π.μ.
Τα αποτέλεσματα των πρώτων ελεύθερων δοκιμών: