GP Ιαπωνίας: Ο Φερστάπεν με άνεση ταχύτερος στις τρίτες δοκιμές, ξανά ψηλά η Mercedes
Ο Μαξ Φερστάπεν σημείωσε τον πρώτο χρόνο της τρίτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στη Σουζούκα με δυόμισι δέκατα διαφορά από τον Σέρτζιο Πέρεζ, ενώ πίσω από τους δύο οδηγούς της Red Bull οι Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον επιβεβαίωσαν τη βελτίωση της Mercedes W15.
Λίγες ώρες πριν τις δοκιμές κατάταξης (6/04, 09:00) του GP Ιαπωνίας, 4ου φετινού γύρου της Formula 1, η τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών διεξήχθη με περισσότερη ηλιοφάνεια και σε λίγο πιο υψηλές θερμοκρασίες σε σχέση με την κρύα και βροχερή χθεσινή πρώτη μέρα δοκιμών.
Αυτό επέτρεψε στις ομάδες να καλύψουν το χαμένο χρόνο από τη βροχερή χθεσινή 2η περίοδο δοκιμών, και να κάνουν κυρίως συστοιχίες γύρων για την κατανόηση της φθοράς των ελαστικών - που αναμένεται να είναι ιδιαίτερα υψηλή στον αγώνα της Κυριακής.
Ο Φερστάπεν βγήκε νωρίς από τα πιτς για μια τέτοια συστοιχία γύρων με τη μέση γόμα, κι αυτό επέτρεψε αρχικά στον Λιούις Χάμιλτον να ανέβει στην κορυφή με τη μαλακή γόμα και να παραμείνει εκεί αρκετά μετά το μέσον της περιόδου.
Οι Red Bull και Ferrari συνέχιζαν τη συλλογή δεδομένων με τη μέση -κυρίως- γόμα, ενώ ο Χάμιλτον ήταν φορτωμένος με αρκετά καύσιμα για να κάνει προσομοίωση αγώνα με τη μαλακή γόμα.
Την ίδια περίπου στιγμή, ο Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο μόνος που έκανε προσομοίωση με τη σκληρή γόμα στις τέσσερις γωνίες της Aston Martin AMR24. Ο Ισπανός απέκτησε σήμερα τα δικά του ανανεωμένα εξαρτήματα του μονοθεσιου, που έφτασαν από το Σίλβερστοουν αργά το προηγούμενο βράδυ στην Ιαπωνία.
Όλα αυτά συνέβαιναν μέχρι το τελευταίο 15λεπτο, στο οποίο οι περισσότεροι οδηγοί μπήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα και με χαμηλό φορτίο καυσίμων για την προσομοίωση των κατατακτήριων.
Αρχικά στην κορυφή ανέβηκε ο Ράσελ αλλά σύντομα ο Φερστάπεν απάντησε, και στη συνέχεια ο Πέρεζ άφησε τον Άγγλο της Mercedes στην 3η θέση. Ο Χάμιλτον έκανε τον καλύτερο προσωπικό χρόνο, αλλά ήταν περίπου ένα δέκατο πίσω από τον Ράσελ.
Με τις αναβαθμίσεις της AMR24 ο Αλόνσο ήταν ταχύτερος από τη McLaren του Λάντο Νόρις, ο οποίος πάντως έχασε την πρώτη του προσπάθεια -όταν τα ελαστικά ήταν στα καλύτερά τους- λόγω ενός εκτεταμένου γλιστρήματος στη στροφή Ντέγκνερ 2.
Η Ferrari αφοσιώθηκε περισσότερο στα δεδομένα της μέσης γόμας ενόψει του αγώνα, και έτσι έμεινε στην 7η θέση με τον Κάρλος Σάινθ και στο τέλος της δεκάδας με τον Σαρλ Λεκλέρ.