X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

GP Ιαπωνίας: Οι ομάδες προτίμησαν να μείνουν στα γκαράζ τους στις βροχερές δεύτερες δοκιμές

McLaren driver Oscar Piastri of Australia takes part in the first free practice session at the Suzuka Circuit in Suzuka, central Japan, Friday, April 5, 2024, ahead of Sunday's Japanese Formula One Grand Prix. (AP Photo/Hiro Komae) AP PHOTO/HIRO KOMAE

Δεν συνέβησαν πολλά στη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, καθώς η βροχή που ερχόταν και έφευγε άφηνε την πίστα αρκετή υγρή για σλικς ελαστικά και αρκετά στεγνή για ενδιάμεσα "βρόχινα". Μόλις στο τέλος οι Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και Λιούις Χάμιλτον της Mercedes έκαναν δύο σχετικά ταχείς γύρους.

Στην ωριαία αυτή περίοδο των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών του GP Ιαπωνίας, 4ου φετινού γύρου της Formula 1, πολλοί εκ των οδηγών (όπως ο Μαξ Φερστάπεν και ο Φερνάντο Αλόνσο) δεν βγήκαν καν στην πίστα της Σουζούκα. Και οι περισσότεροι που το έκαναν, επέστρεφαν στα πιτς έπειτα από έναν ή δύο γύρους στη βρεγμένη άσφαλτο. Συνεπώς, απέμειναν μόνο με τα δεδομένα της πρωινής, στεγνής πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών.

Μόλις στα τελευταία 5 λεπτά η ιδανική γραμμή στέγνωσε αρκετά για να επιτρέψει τη χρήση των σλικς ελαστικών, χωρίς να είναι όμως εντελώς στεγνή, και μια σειρά οδηγών μπήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα. Όμως μόνο δύο δοκίμασαν έναν γρήγορο γύρο, ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes, ενώ οι άλλοι έκαναν μόνο αναγνωριστούς γύρους.

Παρότι ο Αυστραλός έκανε τρεις διαδοχικούς γρήγορους γύρους, η υγρασία της ασφάλτου άφησε τους χρόνους των Πιάστρι και Χάμιλτον αρκετά μακριά -σχεδόν 5 δευτερόλεπτα- από τον πρώτο χρόνο που είχε κάνει ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 στην πρώτη περίοδο δοκιμών το πρωί.

Συγκεκριμένα, ο χρόνος του Αυστραλού με τη McLaren MCL38 ήταν 1:34.725, μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του Άγγλου με τη Mercedes W15. Ενδεικτό είναι ότι ο τρίτος, Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24, ήταν πάνω από 4 επιπλέον δευτερόλεπτα πιο αργός.

Συνολικά έξι οδηγοί δεν βγήκαν καν στην πίστα σε αυτή την περίοδο. Η βροχή έπεσε πάνω από την επαρχία της Ναγκόγια περίπου μισή ώρα πριν ξεκινήσουν οι δοκιμές αυτές, αλλά η πίστα δεν έμελλε να στεγνώσει ποτέ αρκετά καθώς σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας η ελαφριά βροχόπτωση ξεκινούσε και σταματούσε διαρκώς.

Έτσι, οι ομάδες -που αναμένουν βάσει των μετεωρολογικών προβλέψεων να παραμείνει στεγνό το επόμενο διήμερο- δεν έβλεπαν κανέναν ιδιαίτερο λόγο να βγάλουν τα μονοθέσιά τους στην πίστα ούτε καν για λίγες συστοιχείς γύρων με την ενδιάμεση βρόχινη γόμα.

Πέρασαν 14 λεπτά μέχρι να εμφανιστεί το πρώτο μονοθέσιο, η Mercedes με τον Λιούις Χάμιλτον, αλλά σύντομα ο Βρετανός διαπίστωσε ότι η άσφαλτος ήταν αρκετά υγρή για τη μέση, στεγνή γόμα του. Κι έτσι επέστρεψε στα πιτς.

Τον ακολούθησε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, που είχε απουσιάσει από τις πρώτες δοκιμές για χάρη του Αγιούμου Ιβάσα, αλλά η βροχή επέστρεψε τότε και ο Αυστραλός κατάλαβε ότι θα έμενε σήμερα χωρίς δεδομένα ενόψει του υπόλοιπου διημέρου.

Μετά από άλλα 15 λεπτά, η McLaren έστειλε στην πίστα τον Πιάστρι, με τα ενδιάμεσα βροχής, αλλά ο Αυστραλός γύρισε στα πιτς αφότου διαπίστωσε ότι η άσφαλτος “δεν είναι τόσο βρεγμένη”. Έτσι, κανείς δεν μπορούσε να βγει με τα ενδιάμεσα βρόχινα ελαστικά, διότι σε αυτές τις συνθήκες αυτά θα φθείρονταν πολύ γρήγορα.

Λίγο αργότερα μια σειρά οδηγών επέστρεψαν στην πίστα, και ο ταχύτερος χρόνος του Γιούκι Τσουνόντα της RB ήταν 10'' πιο αργός από τον πρωινό του Φερστάπεν - με τον ομόλογό του, Ρικιάρντο, ακόμα 1'' πιο πίσω. Οι δύο οδηγοί της RB, έτσι, επέστρεψαν στα πιτς, 20 λεπτά πριν το τέλος, και μόνο στο τελευταίο 5λεπτο υπήρξε η δράση που αναφέραμε πιο πάνω.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ