Μετά από τους πρώτους δύο επεισοδιακούς αγώνες του 2025, η Formula 1 επιστρέφει αυτό το τριήμερο (4-6 Απριλίου), στην Ιαπωνία, για τον πρώτο μιας σειράς τριών διαδοχικών GP. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα, καθώς και 5 Hot-Info για την πίστα της Σουζούκα.
Παρότι η πίστα της Σουζούκα δείχνει να ταιριάζει στη McLaren MCL39, το κυρίαρχο μονοθέσιο των δύο προηγούμενων GP στην Αυστραλία και την Κίνα, υπάρχουν πολλές παράμετροι που δίνουν μεγάλο ενδιαφέρον στο προσεχές τριήμερο.
Η πρώτη είναι η μονομαχία των δύο οδηγών της McLaren, Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι, που μοιράζονται από μία νίκη φέτος και στη Σουζούκα θα πρωταγωνιστήσουν σε άλλη μία μεταξύ τους μάχη για το προβάδισμα στη βαθμολογία.
Μια άλλη παράμετρος είναι ότι η Mercedes έδειξε στα δύο πρώτα GP του 2025 αρκετά ανταγωνιστική, να της λείπει μόνο ένα τελευταίο βήμα για να πλησιάσει τη McLaren. Παράλληλα, η Ferrari έχει προχωρήσει σε μια σειρά αλλαγές στο μονοθέσιό της, που θα φανεί το τριήμερο αν εντέλει θα τις χρησιμοποιήσει στην Ιαπωνία, για να μπορέσει να βγάλει στην επιφάνεια την αναμφίβολη ταχύτητα της SF-25 – η οποία έμεινε στα δύο πρώτα φετινά GP κρυμμένη κάτω από διάφορα προβλήματα.
Υπάρχει και μια τελευταία παράμετρος, όμως: η πολύ μεγάλη πιθανότητα βροχής στον αγώνα της Κυριακής, που -όπως κάθε φορά που βρέχει- ενδέχεται να μετατρέψει τον αγώνα σε μια λοταρία της τύχης με τις στρατηγικές και τις αλλαγές ελαστικών.
Ενόψει ενός αρκετά ενδιαφέροντος τριημέρου, λοιπόν, παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά το πλήρες πρόγραμμα του 3ου φετινού γύρου του πρωταθλήματος της Formula 1, μαζί με πολλές άλλες ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το GP της Ιαπωνίας:
Πρόγραμμα GP Ιαπωνίας 2025 Παρασκευή 4 Απριλίου
05:30-06:30: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP1)
09:00-10:00: Ελεύθερες Δοκιμές 1 (FP2)
Σάββατο 5 Απριλίου
05:30-06:30: Ελεύθερες Δοκιμές 3 (FP3)
09:00-10:00: Δοκιμές κατάταξης (Q)
Κυριακή 6 Απριλίου
08:00: Αγώνας (GP)
McLAREN MEDIA CENTRE
Πού θα το δείτε: Το 3ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, στην πίστα της Σουζούκα, θα μεταδοθεί την Κυριακή 6 Απριλίου στις 08:00 ζωντανά, αποκλειστικά στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:30 στον ΑΝΤ1. Αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταδόσεων του τριημέρου:
Απώλεια χρόνου στο πιτ-στοπ: 22,7” (2,5” εν στάσει)
Η πίστα της Σουζούκα
MERCEDES AG
5 Hot Info για την πίστα της Σουζούκα
Το 1962, ο Σοϊχίρο Χόντα, θέλοντας να μετατρέψει τη Honda σε κατασκευαστή αυτοκινήτων, αποφάσισε ότι η εταιρεία του θα πρέπει να έχει τη δική της πίστα δοκιμών. Μέχρι σήμερα έχουν διεξαχθεί 37 GP Ιαπωνίας, και τα 33 τα έχει φιλοξενήσει η Σουζούκα. Τα υπόλοιπα 4 έχει φιλοξενήσει η πίστα του Φούτζι (ιδιοκτησίας της Toyota).
Παρότι είχε κατασκευαστεί ήδη 20 νωρίτερα, η Σουζούκα άργησε να μπει στο πρόγραμμα της Formula 1: το πρώτο GP διεξήχθη εκεί το 1987, και παραμένει χαραγμένο στη μνήμη του Νάιτζελ Μάνσελ. Ο Βρετανός “λέοντας” είχε ατύχημα στις δοκιμές κατάταξης και δεν κατάφερε να εκκινήσει τον αγώνα, με αποτέλεσμα να “χαρίσει” το πρωτάθλημα της χρονιάς εκείνης στον Νέλσον Πικέ. Μεταξύ πολλών άλλων, στη Σουζούκα συνέβησαν και οι αμφιλεγόμενες συγκρούσεις των Άιρτον Σένα και Αλέν Προστ που έκριναν τους τίτλους του 1989 και του 1990.
Ο πλέον πολυνίκης οδηγός στη Σουζούκα είναι ο Μίκαελ Σουμάχερ, με 6. Ο Γερμανός έχει επίσης και τις περισσότερες πολ ποζίσιονς (8) και θέσεις στο βάθρο (9). Από τις ομάδες, η McLaren έχει 9 νίκες και η Ferrari 10 πολ ποζίσιονς, για τα αντίστοιχα ρεκόρ στην ιαπωνική πίστα.
Η πίστα είναι μια από τις πιο αγαπημένες των οδηγών και διακρίνεται για την ταχύτητά της και την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χάραξη που θυμίζει “8”. Έχει συνολικά 18 στροφές (ίδιο αριθμό αριστερών και δεξιών), και μεταξύ αυτών οι Spoon, 130R και οι ανηφορικές 2-7 είναι από τις διασημότερες της Formula 1.
Κρίσιμο στοιχεία για τα ελαστικά στη Σουζούκα είναι τα πλευρικά φορτία και όχι τόσο η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Τα ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται μέσω των ελαστικών είναι από τα μεγαλύτερα της χρονιάς. Για παράδειγμα, η στροφή 130R (130 μοιρών) είναι μια γρήγορη καμπή αλλά τα μονοθέσια περνούν με τέρμα γκάζι, σαν να είναι ευθεία.