GP ΗΠΑ, FP1: Μπότας και Χάμιλτον με χαώδη διαφορά από τον Φερστάπεν
Η Mercedes επιβεβαίωσε με ηχηρό τρόπο τον τίτλο του φαβορί στο Όστιν του Τέξας, καθώς οι Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον ήταν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο ταχύτεροι από την RBR και τον Μαξ Φερστάπεν στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP ΗΠΑ.
Ο Βάλτερι Μπότας δεν έχει καμία ελπίδα να παραταχθεί στην κορυφή της εκκίνησης του 17ου φετινού αγώνα της Formula 1, καθώς μια ακόμη -η 6η για φέτος- αλλαγή του κινητήρα V6 Turbo της Mercedes W12 θα του επιφέρει ποινή πέντε θέσεων για το grid της Κυριακής (24/10).
Κατά συνέπεια, ο Λιούις Χάμιλτον έχει την ευκαιρία αυτό το τριήμερο να συνεχίσει το αήττητο σερί του στο Τέξας κι έτσι να ανακτήσει το προβάδισμα στο πρωτάθλημα, το οποίο αυτή τη στιγμή -έξι αγώνες πριν το τέλος της σεζόν- κρατά με 6 βαθμούς ο Μαξ Φερστάπεν.
Ο Χάμιλτον, που εξέφρασε στη ραδιοεπικοινωνία την ανησυχία του για την υπερθέρμανση των πίσω μαλακών ελαστικών, πέτυχε τον πρώτο χρόνο λίγο πριν το ημίωρο με αυτή τη γόμα. Τον βελτίωσε κατά δύο δέκατα σύντομα ο Μπότας, επίσης με τα μαλακά ελαστικά, και έπειτα δύο διαδοχικοί γρήγοροι γύροι του Άγγλου κατάφεραν μόνο να τον φέρουν στα 45 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον Φινλανδό ομόλογό του.
Η RBR έμεινε στη μακρινή 3η θέση με τον Φερστάπεν, καθώς ο διευθυντής της, Κρίστιαν Χόρνερ, εξήγησε πως "η υστέρησή μας είναι στις ευθείες, οπότε μπορεί η Mercedes να έχει πιο δυναμική ρύθμιση του κινητήρα; Υπάρχει μια σημαντική διαφορά στην ταχύτητα στην ευθεία".
Ο Σέρχιο Πέρεθ θα ήταν τρίτος, ταχύτερος του Φερστάπεν, αν ο γρήγορος γύρος του με τη μαλακή γόμα δεν σβηνόταν λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Πάντως, ο Μεξικανός ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός νωρίς με τη μαλακή γόμα, πλησιάζοντας μάλιστα κοντά στον ταχύτερο (τότε) χρόνο του Χάμιλτον με τη μαλακή.
Η Ferrari μπήκε μέσα στην πρώτη πεντάδα και με τους δύο οδηγούς της, με τον Σαρλ Λεκλέρ δύο δέκατα ταχύτερο του Κάρλος Σάινθ – παρά το τετ-α-κε του Μονεγάσκου στις στροφές 4-5. Ο Λεκλέρ έχασε τον έλεγχο της ουράς με υψηλή ταχύτητα, αναπήδησε στην αμμοπαγίδα και σταμάτησε αρκετά κοντά στις μπαριέρες. Όμως, κατάφερε να συνεχίσει για να φτάσει στα πιτς.
Ο Πιέρ Γκασλί έμεινε κοντά στα μονοθέσια του Μαρανέλο, και από εκεί και πίσω οι διαφορές άρχισαν να αγγίζουν τα δύο δευτερόλεπτα. Πίσω από τον Πέρεθ, που έμεινε 7ος με το χρόνο της σκληρής γόμας, η πρώτη McLaren με τον Λάντο Νόρις εμφανίστηκε στην 8η θέση, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές Alfa Romeo, με τον Αντόνιο Τζιοβινάτσι 2 χιλιοστά ταχύτερο του Κίμι Ράικονεν.
Ο Φερνάντο Αλόνσο και η Alpine σταμάτησαν στα πρώτα λεπτά τις δοκιμές, καθώς η γαλλική ομάδα έδωσε την εντολή στον Ισπανό να διακόψει τη λειτουργία του κινητήρα στη στροφή 12 για προληπτικούς λόγους. Παρόλα αυτά, οι μηχανικοί της Alpine εντόπισαν το πρόβλημα και πρόλαβαν να το λύσουν, κι έτσι ο Φερνάντο γύρισε στα τελευταία λεπτά.
Πέραν του Μπότας, ποινές στην εκκίνηση θα δεχθούν και οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Τζορτζ Ράσελ διότι και εκείνοι άλλαξαν τον κινητήρα (επίσης της Mercedes) στην πλάτη των Aston Martin και Williams αντίστοιχα. Τέλος, οι αγωνοδίκες θα εξετάσουν το συμβάν μιας επαφής που είχαν οι Σέρχιο Πέρεθ και Μικ Σουμάχερ.