GP Ισπανίας: Ασταμάτητος και στην Βαρκελώνη ο Φερστάπεν, έκανε το 2-3 η Mercedes
Ο Μαξ Φερστάπεν είδε για μία ακόμα φορά πρώτος την καρό σημαία και πήρε εύκολα τη νίκη στο GP Ισπανίας. Στο 2-3 η αναγεννημένη Mercedes με τους Χάμιλτον και Ράσελ.
Για μία ακόμα φορά επιβεβαιώθηκε η κυριαρχία της Red Bull στη φετινή Formula 1 αφού ο Μαξ Φερστάπεν έφυγε μπροστά μετά την εκκίνηση και δεν κοίταξε ποτέ τους καθρέπτες του φτάνοντας στη νίκη.
Την ίδια ώρα η Mercedes ήταν εκείνη που εμφανίστηκε πιο δυνατή φτάνοντας στο 2-3 με τον Χάμιλτον να τερματίζει δεύτερος και τον Ράσελ στην τρίτη.
O Μαξ Φερστάπεν ηγήθηκε και στους 66 γύρους του GP Ισπανίας. Αν υπήρχε η πιθανότητα να μην έχει το προβάδισμα σε κάποιους από αυτούς, αυτή χάθηκε από τον Σάινθ στην εκκίνηση παρά το γεγονός ότι ο Ολλανδός εκκίνησε με τη μέση γόμα και ο Ισπανός της Ferrari με χρησιμοποιημένη μαλακή - την ίδια με τους οκτώ οδηγούς πίσω τους στην πρώτη δεκάδα.
Στο πρώτο σικέιν μετά την εκκίνηση η επαφή Χάμιλτον-Νόρις άφησε τον Βρετανό της McLaren με ζημιά στην εμπρός πτέρυγα και εκτός μάχης, καθώς τον οδήγησε πρόωρα στα πιτς για να βάλει νέο ρύγχος. Ο Φερστάπεν άρχισε να απομακρύννεται από τον Σάινθ, και ο Χάμιλτον παρέμενε στην τρίτη θέση, καθώς ο Πέρεζ εκκινούσε από την 11η λόγω του λάθος του στο χθεσινό Q2.
Σύντομα, όμως, ο Στρολ έκανε την επίθεσή του και πέρασε τον Χάμιλτον για την 3η, και λίγο αργότερα ο Ράσελ κατάφερε μια σχετικά άνετη προσπέραση στον Αλόνσο που τον ανέβασε την 6η θέση. Ο νεαρός Άγγλος της Mercedes είχε εκκινήσει εκπληκτικά από την 12η στην 7η θέση, και χωρίς να κινηθεί παράνομα εκτός των ορίων της πίστας, όπως έκριναν οι αγωνοδίκες.
Στον 8ο γύρο ο Χάμιλτον ανέκτησε την 3η θέση περνώντας τον Στρολ, και ο Ράσελ ανέβηκε στην 5η ξεπερνώντας το εμπόδιο της Alpine του Οκόν στον 11ο γύρο. Ο Πέρεζ είχε ανέβει ήδη στην 8η θέση, όταν άρχισαν τα πρώτα πιτ-στοπς -από τα δύο- των πρωταγωνιστών.
Πρώτος μπήκε ο Σάινθ, που θέλησε να αμυνθεί από την απειλή του undercut του Χάμιλτον. Ο Ισπανός άλλαξε τη μαλακή με τη μέση γόμα στον 16ο γύρο, αλλά οι δύο οδηγοί της Mercedes έμειναν για πολλούς ακόμα γύρους στην πίστα με τη μαλακή γόμα που είχαν εκκινήσει - καθώς η ομάδα επιβεβαίωνε ότι η φθορά των ελαστικών ήταν μικρότερη του αναμενόμενου.
Ο Χάμιλτον μπήκε για αλλαγή ελαστικών 9 γύρους μετά τον Σάινθ, και ο Ράσελ έναν γύρο αργότερα. Οι δύο επέστρεψαν στην πίστα πίσω από τον Σάινθ, ενώ ο Φερστάπεν αποφάσισε να αλλάξει τη μέση γόμα του στον 27ο γύρο με τη σκληρή. Το ίδιο έκανε και ο Πέρεζ έναν γύρο πιο μετά, και όλα έδειχναν ότι οι δύο Red Bull θα πήγαιναν μέχρι τέλος με το σετ ελαστικών αυτό.
Ο Φερστάπεν είχε με άνεση τη διαφορά να παραμείνει στην κορυφή, ενώ ο Πέρεζ έπεσε στην 9η θέση. Στον 28ο γύρο ο Χάμιλτον πέρασε τον Σάινθ για τη 2η θέση, και σχεδόν ταυτόχρονα ο Ράσελ τον Στρολ για την 4η. Τότε ο νεαρός Άγγλος ξεκίνησε επίσης την καταδίωξή του στον Σάινθ, τον οποίο εντέλει κι εκείνος πέρασε σύντομα. Η Mercedes είχε ανέβει στη 2η και 3η θέση, αλλά 12'' πίσω από τον Φερστάπεν.
Στο μεταξύ, με τα φρέσκα ελαστικά του ο Πέρεζ ανελίχχθηκε ως την 5η θέση, όταν ο Σάινθ μπήκε για το δεύτερο πιτ-στοπ του, όπου πλέον έβαλε τη σκληρή γόμα. Λίγο αργότερα, στον 46ο γύρο, ακολούθησε ο Ράσελ και στον 51ο ο Χάμιλτον.
Αυτές οι κινήσεις ανέβασαν τον Πέρεζ στην 3η θέση, ανάμεσα στις δύο Mercedes, αλλά ο ρυθμός του Ράσελ με τα φρέσκα ελαστικά έκανε σαφές στη RBR ότι ο Μεξικανός θα ήταν σύντομα εύκολη λεία για τον νεαρότερο των δύο Άγγλων. Έτσι, κάλεσε τον Πέρεζ για δεύτερο πιτ-στοπ, που έβγαλε τον Μεξικανό πίσω από τον Σάινθ, στην 5η θέση.
Με τη φρέσκια γόμα και τη διαφορά ταχύτητας των μονοθεσίων ο Μεξικανός δεν δυσκολεύτηκε να πάρει την 4η θέση από τον Ισπανό της Ferrari, αλλά ο Ράσελ κατάφερνε να κρατήσει το ρυθμό του σε αρκετά υψηλό επίπεδο ώστε η διαφορά του από τον Πέρεζ να μην πέσει κάτω από τα 4''. Έτσι, ο Ράσελ διασφάλισε το διπλό σημερινό βάθρο της τόσο βελτιωμένης Mercedes.
Το δεύτερο πιτ-στοπ του Χάμιλτον επέτρεψε στον Φερστάπεν να κάνει ένα δωρεάν δεύτερο πιτ-στοπ, για να απαλλαχθεί από τη σκληρή του γόμα που άρχισε να υπερθερμαίνεται στο εμπρός ζευγάρι των ζαντών της RB19. Και χρειάστηκε ο Ολλανδός να δεχθεί τις ισχυρές συστάσεις από την ομάδα για να μην υπερβαίνει τα όρια της πίστας – ειδικά μετά την προειδοποίηση της ασπρόμαυρης σημαίας. Όχι πως μια ποινή 5'' στον Μαξ θα άλλλαζε και κάτι στο τέλος.
Ο Φερστάπεν έτσι έφτασε στις 40 νίκες -μία λιγότερη από του Άιρτον Σένα...- σε ένα τριήμερο που δεν υπήρχε καμία επίσημη περίοδος που να μην ήταν κυρίαρχος. Πρώτος σε όλες τις ελεύθερες δοκιμές, με την πολ ποζίσιον, τη νίκη, τον ταχύτερο γύρο, και ηγούμενος σε όλους τους γύρους του αγώνα. Είναι ένα επίτευγμα που ονομάζεται Grand Chelem.
Πίο πίσω, τον Σάινθ ακολούθησαν οι δύο Aston Martin σε μια πίστα που -λόγω της έμφασης στην πρόσφυση του εμπρός μέρους- δεν ταίριαζε καθόλου στην AMR23. Ο Αλόνσο κατάφερε να περάσει τον Οκόν 14 γύρους πριν το τέλος, καθώς ο Γκασλί έμεινε πιο πίσω λόγω της ποινής 6 θέσεων στην εκκίνηση για τα χθεσινά μπλοκαρίσματα στους Σάινθ και Φερστάπεν.
Όσο για τον Σαρλ Λεκλέρ, ο Μονεγάσκος της Ferrari εκκίνησε απο τα πιτς (αντί της 19ης θέσης από τις καταστροφικές χθεσινές του κατατακτήριες) με τη σκληρή γόμα, αλλά η Ferrari -για άγνωστους λόγους- τον κάλεσε υπερβολικά νωρίς για το πρώτο του πιτ-στοπ, σχεδόν μαζί με τον Σάινθ που είχε εκκινήσει με τη μαλακή γόμα.
Ο Λεκλέρ έβαλε τη μαλακή γόμα στον 17ο γύρο και πάλι τη σκληρή στον 43ο, και εντέλει περιορίστηκε στην 11η θέση σε άλλο ένα από τα φετινά GP που θέλει να ξεχάσει. Ο επόμενος αγώνας της Formula 1, 8ος της σεζόν, θα διεξαχθεί στις 16-18 Ιουνίου στον Καναδά.