GP Ισπανίας (FP1): Απτόητος Μπότας
Ο Βάλτερι Μπότας σημείωσε τον ταχύτερο γύρο στις πρώτες δοκιμές του Μονμελό, ένα δέκατο μπροστά από τη Ferrari του Φέτελ. Μπελάδες του Χάμιλτον με τα ελαστικά.
Την εξαιρετική αγωνιστική κατάσταση στην οποία βρίσκεται φέτος επιβεβαίωσε ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Βάλτερι Μπότας της Mercedes, και στις πρώτες δοκιμές του GP Ισπανίας, 5ου φετινού γύρου της Formula 1 - σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο μπροστά από τις δύο Ferrari.
Ο Φινλανδός βγήκε στην πίστα με δύο σετ μέσης γόμας και άλλα δύο μαλακής, σε αντίθεση με τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Σαρλ Λεκλέρκ που αφοσιώθηκαν στη συλλογή δεδομένων μόνο των soft ελαστικών, τοποθετώντας έξι σετ από αυτά ο καθένας - χωρίς να χρησιμοποιήσουν καθόλου τη μέση. Ο Μονεγάσκος είχε αρχικά το πάνω χέρι από τον Γερμανό, αλλά στον τελευταίο του γρήγορο γύρο ο Φέτελ ήταν κατά ένα δέκατο ταχύτερος του Λεκλέρκ.
Επιπλέον, ο Μπότας έχασε το τελευταίο ημίωρο της 90λεπτης διαδικασίας καθώς οι μηχανικοί της Mercedes ερευνούσαν μια διαρροή λαδιού που παρουσίασε η W10 στην πίστα - διαρροή η οποία ώθησε την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα του μονοθεσίου να διακόψει τη λειτουργία του κινητήρα για προληπτικούς λόγους.
Ο Λιούις Χάμιλτον, που έμεινε έξι δέκατα μακριά από τον ομόλογό του με την άλλη Mercedes W10, έκανε την προετοιμασία του με ένα σετ μέσης γόμας και άλλα τέσσερα μαλακής, όμως ο πρωταθλητής έμεινε εξαιρετικά προβληματισμένος με την κατανόηση και διαχείριση των ελαστικών. Για την ακρίβεια, στην σχετικά υψηλή θερμοκρασία της πίστας της Βαρκελώνης, ο Άγγλος δεν κατάφερε, όπως είπε, να συμπληρώσει ούτε έναν γρήγορο γύρο με τη μαλακή γόμα πριν αυτή παραδώσει το πνεύμα.
Αρκετοί οδηγοί είχαν μικρές εξόδους από την πίστα, του Φέτελ συμπεριλαμβανομένου. Η σοβαρότερη από αυτές ήταν του Λανς Στρολ, ο οποίος έχασε τον έλεγχο της Racing Point στην είσοδο της στροφής 9 και προσέκρουσε στις μπαριέρες της. Αυτό συνέβη ενάμισι λεπτό πριν το τέλος της διαδικασίας, και οι κόκκινες σημαίες για το συμβάν προκάλεσαν την πρόωρη λήξη τους - χωρίς σοβαρές συνέπειες πέραν της καταστροφής του ρύγχους του μονοθεσίου.
Ο Μαξ Φερστάπεν αντιμετώπισε ένα μηχανικό πρόβλημα που τον άφησε για αρκετή ώρα στο γκαράζ, καθώς η Red Bull ήταν αρκετά μακριά από τη μάχη των Mercedes-Ferrari - αν και χωρίς να βάλει ποτέ τη μαλακή γόμα (και δουλεύοντας κυρίως με τη σκληρή!). Έτσι, πίσω από τις δύο κορυφαίες ομάδες βρέθηκε ο Ρομέν Γκροζάν με τη Haas-Ferrari, μόλις δύο δέκατα μπροστά από τον Κάρλος Σάινθ της ραγδαία ανελισσόμενης McLaren.
GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ 2019
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1