FERRARI

GP Ισπανίας: Η πρώτη φετινή μεγάλη αναβάθμιση της Ferrari SF-23 και οι προσδοκίες της Scuderia

Το μονοθέσιο του Σαρλ Λεκλέρ στο Μονακό
Το μονοθέσιο του Σαρλ Λεκλέρ στο Μονακό @ 2023 JOAN MONFORT / AP IMAGES

Η Ferrari παρουσίασε στο ξεκίνημα του τριημέρου του GP Ισπανίας τις πρώτες της μεγάλες αλλαγές στο φετινό μονοθέσιο SF-23, που έχουν σημαντικότερους σκοπούς πέραν της απλής βελτίωσης της ταχύτητάς του.

Λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η Ferrari είχε την ταχύτητα να διεκδικήσει την πολ ποζίσιον και στο Μπακού και στο Μονακό, οι πρωταρχικοί στόχοι της ομάδας είναι να κάνει το cavallino πιο ανταγωνιστικό στις συστοιχίες γύρων του αγώνα -μέσω της βελτίωσης της διαχείρισης των ελαστικών- και λιγότερο "νευρικό" για τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ.

Η αναβάθμιση της Βαρκελώνης -ενόψει του 7ου φετινού αγώνα της Formula 1- περιλαμβάνει μια μακρά λίστα από ανασχεδιασμένα αεροδυναμικά εξαρτήματα. Το πλέον ορατό είναι οι νέοι πλευρικοί αεραγωγοί, που εγκαταλείπουν το κλασσικό σχήμα "μπανιέρας" που είχαν από το ξεκίνημα των νέων αυτών κανονισμών το 2022, και υιοθετούν μια λύση πιο κοντά στη φιλοσοφία των αντίστοιχων αεραγωγών της Red Bull.

Συγκεκριμένα, με το μέχρι πρότινος σχέδιο της Ferrari ο αέρας που περνούσε πάνω από τους πλευρικούς αεραγωγούς κατευθύνονταν προς τα πάνω, δηλαδή πάνω από το διαχύτη και προς την πίσω πτέρυγα, αλλά τώρα με το νέο σχέδιο -που εφαρμόζει με τόση επιτυχία η Red Bull- αυτά τα κανάλια αέρα έχουν κατεύθυνση προς τα κάτω, δηλαδή προς το χώρο ανάμεσα στα δύο πίσω ελαστικά και προς το διαχύτη.

Παράλληλα, οι αλλαγές φέρεται να είναι σημαντικές και στο δάπεδο της SF-23 -κάτι που έχει σημαντικότερη επίδραση σε σχέση με τους πλευρικούς αεραγωγούς. Άλλη μια τροποποίηση φαίνεται να έχει γίνει στη διαχείριση του αεροδυναμικού καλύμματος των καθρεπτών.

Ωστόσο, ο ανασχεδιασμός αυτός του ιταλικού μονοθεσίου δεν έχει το εύρος αυτού που παρουσίασε η Mercedes στο Μονακό την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς σκοπός της Scuderia είναι να παρουσιάζει μικρές αναβαθμίσεις σε κάθε αγώνα εφεξής μέχρι το τέλος της σεζόν.

Πέραν των σκοπών της διαχείρισης των ελαστικών και της βελτίωσης της οδηγησιμότητας της SF-23, αυτές οι αλλαγές προσφέρουν και αύξηση της παραγώμενης άντωσης -καθώς η ίδια η Scuderia λέει ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης σε αυτόν τον τομέα- που βεβαίως βελτιώνει και την ταχύτητά της.

Βάσει της στρατηγικής εξέλιξης του ιταλικού μονοθεσίου, ο Σαρλ Λεκλέρ λέει ότι δεν περιμένει κάποιο «θαύμα» αυτό το τριήμερο στη Βαρκελώνη: "Προς στιγμήν το θέμα μας είναι ότι έχουμε ένα ιδιαίτερα νευρικό αυτοκίνητο, το οποίο στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης με φρέσκα ελαστικά, με άνεμο που γνωρίζουμε καλά, είναι εντάξει και ξέρουμε πώς να το οδηγούμε", είπε ο Μονεγάσκος.

"Αμέσως μόλις βγούμε λίγο από αυτές τις συνθήκες το αυτοκίνητο γίνεται... χάνουμε πολή άντωση σφαιρικά. Δουλέψαμε πολύ πάνω σε αυτό, με το νέο αυτοκίνητο. Οπότε, αυτό θα μας βοηθήσει όχι να κερδίσουμε τόση πολλή ταχύτητα, αλλά να έχουμε λίγο καλύτερη σταθερότητα της απόδοσης όλο το τριήμερο. Κι αυτό ελπίζω ότι με τη σειρά του θα μας φέρει καλύτερα αποτελέσματα τις Κυριακές", κατέληξε ο 25χρονος.

Ο Κάρλος Σάινθ είπε κάτι ανάλογο: "Είναι μια κάπως νέα κατεύθυνση, αυτή που ακολουθούμε, προς αυτό που πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι το σωστό μονοπάτι εξέλιξης αυτού του μονοθεσίου, της βελτίωσης της οδηγησιμότητάς και της σταθερότητάς του ώστε να γίνει λίγο καλύτερο στον αγώνα.

Με αυτό το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση αυτήν, προσπαθούμε να διορθώσουμε τα μειονεκτήματα που έχουμε - αλλά, παράλληλα, γνωρίζουμε πως αυτή η αναβάθμιση δεν θα αλλάξει τις ζωές μας από τη μία ημέρα στην άλλη. Είναι το πρώτο βήμα από τα πολλά που έρχονται.

Δεν μπορώ να έχω κανένα παράπονο για το αυτοκίνητο που έχουμε εδώ, δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο κόπιασε το Μαρανέλο για αυτό. Ήταν προγραμματισμένο να έρθει αργότερα φέτος, όμως όλο το εργοστάσιο δούλεψε στο όριο τους τελευταίους αυτούς μήνες, λόγω της κατάστασης, για να προσπαθήσουμε να το φέρουμε νωρίτερα", κατέληξε ο Ισπανός.

Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, συμπλήρωσε λέγοντας πως τα αποτελέσματα της Ferrari φέτος απέχουν πολύ από τα προσδοκώμενα, αλλά δεν αντιπροσωπεύουν την αληθινή ταχύτητα της SF-23. Ωστόσο, ο Γάλλος συμπληρώσε πως υφίσταται σαφής διαφοροποίηση της απόδοσης του ιταλικού μονοθεσίου στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης και στη συστοιχία γύρων του αγώνα.

Ο Λεκλέρ είπε για αυτή τη διαφορά απόδοσης πως "για πολύ καιρό δεν γνωρίζαμε από που προερχόταν. Τώρα αρχίζουμε να το καταλαβαίνουμε και εστιάζουμε εκεί την προσπάθειάς μας. Αν αυτό θα αποκρυσταλλωθεί μόλις βγούμε στην πίστα, είναι κάτι που θα φανεί", πρόσθεσε ο Μονεγάσκος.

Και ο Βασέρ συμπλήρωσε: "Αναμφίβολα ελπίζω ότι θα κάνουμε ένα βήμα προόδου στη Βαρκελώνη. Αλλά αυτό δεν θα είναι το τέλος της εξέλιξης του αυτοκινήτου. Έχουμε αναβαθμίσεις έτοιμες για τους επόμενους δύο, τρεις αγώνες μετά από αυτόν".

Ο Γάλλος εξέφρασε, μάλιστα, την αισιοδοξία του ότι η Ferrari μπορεί να κερδίσει GP φέτος με την SF-23: "Μπορούμε να κερδίσουμε ορισμένους αγώνες φέτος. Δουλεύουμε σκληρά και πρέπει να κρατάμε το κεφάλι μας ψηλά. Ελπίζουμε να έχουμε ένα σπουδαίο τριήμερο. Φέρνουμε αναβαθμίσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αλλάζουμε τη [σχεδιαστική] φιλοσοφία μας.

Πιστεύω πως υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, αλλά θα ήταν λάθος να αλλάξουμε πλήρως τη φιλοσοφία [σχεδιασμού του μονοθεσίου] εν μέσω της σεζόν. Ελπίζω ότι με τις αναβαθμίσεις που θα συνεχίσουμε να φέρνουμε θα βοηθήσουμε τους οδηγούς να βρίσκουν το όριο ταχύτερα. Μόλις καταφέρουμε να ξεκλειδώσουμε τη δυναμική που έχει [η SF-23], εκκινώντας από την πρώτη σειρά θα μπορούμε και να διεκδικούμε τις νίκες", κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.

Τόσο ο Λεκλέρ όσο και ο Σάινθ έχουν δοκιμάσει όλες τις αλλαγές της SF-23 στον προσομοιωτή του Μαρανέλο, και η πίστα της Βαρκελώνης θα βοηθήσει τη Scuderia να τις καταλάβei καθώς είναι ένα αρκετά αντιπροσωπευτικό σιρκουί για την αεροδυναμική απόδοση των μονοθεσίων.

TAGS FERRARI GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ