GP Ισπανίας: Ο Φερστάπεν ταχύτερος πριν τη βροχή στις τρίτες δοκιμές
Ο Μαξ Φερστάπεν παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και στην τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στη Βαρκελώνη, που κράτησε λιγότερο από δέκα λεπτά πριν η βροχή καθηλώσει τα μονοθέσια στα γκαράζ τους.
Οι προβλέψεις για βροχή σήμερα στην πίστα του Μονμελό επιβεβαιώθηκαν στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ισπανίας, 7ου φετινού αγώνα της Formula 1, και όλα δείχνουν πως ο καιρός θα παραμείνει έτσι και για τις δοκιμές κατάταξης που ξεκινούν (3/06) στις 17:00.
Δεδομένης της βροχής που προσέγγιζε την πίστα, στη γραμμή των πιτς σχηματίστηκε μια ουρά μονοθεσίων λίγο πριν το πράσινο φως - κάτι ασυνήθιστο για την τρίτη περίοδο δοκιμών. Στην ουσία όλοι οι οδηγοί είχαν την ευκαιρία να γράψουν μόνο έναν γρήγορο γύρο, και από αυτόν προέκυψε και η τελική κατάταξη.
Όλα αυτά συνέβησαν στα πρώτα οκτώ λεπτά, και όσοι βρισκόταν σε δεύτερο γρήγορο γύρο εκείνη τη στιγμή έχασαν την ευκαιρία να τον ολοκληρώσουν διότι η έξοδος του Λόγκαν Σάρτζεαντ με τη Williams στην τελευταία στροφή ακινητοποίησε το μονοθέσιό του στην αμμοπαγίδα (μετά από μια ήπια επαφή στη μπαριέρα), και έβγαλε τις κόκκινες σημαίες.
Η διακοπή κράτησε για λίγα λεπτά, αλλά σε αυτό το χρονικό διάστημα άρχισε να βρέχει στο Μονμελό. Παρότι η βροχόπτωση ήταν πολύ ήπια, η άσφαλτος ήταν αρκετά υγρή πια για να χρειάζεται ενδιάμεσα ελαστικά βροχής.
Κατά συνέπεια, για αρκετή ώρα αφότου απομακρύνθηκε η Williams από την αμμοπαγίδα και άνοιξε πάλι το πράσινο φως στην έξοδο των πιτς, όλοι οι οδηγοί παρέμεναν στα γκαράζ τους - με εξαίρεση τον Λάντο Νόρις που βγήκε για να δοκιμάσει σε έναν γύρο την πρόσφυση της ενδιάμεσης γόμας, ειδικά στα όρια της πίστα που καλύπτονται από μπογιά.
Περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος, ο Κάρλος Σάινθ με τη Ferrari SF-23 άνοιξε και πάλι τη δράση στην πίστα, και τον ακολούθησαν σχεδόν όλοι οι οδηγοί. Παρότι η άσφαλτος φαινόταν στεγνή, και τα μονοθέσια δεν άφηναν σπρέι πίσω τους, στην πράξη η βροχή συνεχιζόταν και οι συνθήκες απαιτούσαν τη χρήση ενδιάμεσων ελαστικών βροχής.
Οι Τζορτζ Ράσελ και Φερνάντο Αλόνσο ήταν οι πρώτη που δοκίμασαν τα σλικς (με τη μαλακή γόμα) περίπου 10 λεπτά πριν το τέλος, και ακολούθησαν κι άλλοι οδηγοί - όμως οι συνθήκες δεν επέτρεπαν να πέσουν οι χρόνοι σε σχέση με τις αρχικές προσπάθειες, ούτε με τα βρόχινα ούτε με τα σλικς ελαστικά.
Έτσι, ο Μαξ Φερστάπεν έμεινε μέχρι τέλους στην πρώτη θέση, με διαφορά δυόμισι δεκάτων από τον Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη Red Bull RB19 και τεσσάρων δεκάτων από τον Λιούις Χάμιλτον - που χθες προέβλεψε ότι η Mercedes W14 δεν έχει εδώ την ταχύτητα για να είναι σίγουρος ότι θα καταφέρει να μπει στο Q3 και στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης.
Ακολούθησαν περίπου στο ίδιο δέκατο οι δύο Ferrari, ο Αλόνσο με την Aston Martin και ο Ράσελ με την έτερη Mercedes, ενώ οι αρκετά γρήγορες χθες Alpine έμειναν μακριά διότι οι Εστεμπάν Οκόν και Πιέρ Γκασλί έκαναν τους πρώτους τους γύρους με τη μέση γόμα, αντί της μαλακής όλων των άλλων 18 οδηγών.