GP Κατάρ: Η Ferrari "με την πλάτη στον τοίχο" σε μια πίστα που δεν της ταιριάζει
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ παραδέχθηκε ότι η πίστα του Λοσάιλ “στα χαρτιά δεν ευνοεί τα δυνατά μας σημεία”, και συμπλήρωσε ότι “δεν είμαστε σε θέση τώρα να κάνουμε υπολογισμούς” για το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Η ιταλική ομάδα οδεύει στον προτελευταίο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, στο Κατάρ, υστερώντας κατά 24 βαθμούς από τη McLaren στο μεγάλο ντέρμπι των δύο παραδοσιακών υπερδυνάμεων τους σποργια το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Αυτό σημαίνει ότι η McLaren την Κυριακή (1/12) το απόγευμα -μετά το Sprint του Σαββάτου (30/9) και το κυρίως GP- μπορεί να κλειδώσει τον τίτλο αν κερδίσει συνολικά 21 βαθμούς περισσότερους από τη Ferrari, καθώς το μέγιστο των βαθμών που μπορεί να πάρει μία ομάδα στο φινάλε του Άμπου Ντάμπι είναι 44.
Το βασικό για τη Ferrari είναι ότι έχασε την ευκαιρία για ένα πολύ πιθανό 1-2 στο Λας Βέγκας καθώς μεσολάβησε η εντυπωσιακή αναγέννηση της Mercedes, που κυριάρχησε όλο το τριήμερο στη Νεβάδα των ΗΠΑ χάρη στις ψυχρότερες θερμοκρασίες και τις απαιτήσεις χαμηλής άντωσης του σιρκουί εκεί.
Κι έτσι οδεύουμε προς το Λοσάιλ, σε μια πίστα που θεωρητικά ταιριάζει πολύ στη McLaren MCL38, και -σύμφωνα με τα λεγόμενα του Τζορτζ Ράσελ- στη Mercedes W15. Αντιθέτως, οι προδιαγραφές της δεν είναι ευνοϊκές για τη Ferrari SF-24, κι αυτό σημαίνει ότι η Scuderia θα έχει σκληρό ανταγωνισμό αυτό το τριήμερο για να κρατήσει ρεαλιστικές ελπίδες τίτλου για το Άμπου Ντάμπι.
“Ο δεύτερος αυτής της τριάδας αγώνων μας στέλνει από την ψυχρή έρημο του Λας Βέγκας -όπου κλείσαμε την υστέρησή μας από τη McLaren κατά ένα τρίτο, από τους 36 στους 24 βαθμούς- στο πολύ πιο θερμό κλίμα του Λοσάιλ”, είπε ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ.
“Οι δύο αυτές πίστες δεν θα μπορούσαν να ήταν πιο διαφορετικές. Από τις γωνίες 90 μοιρών που ενώνονται με ευθείες, τώρα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα σιρκουί με πολλές γρήγορες στροφές - ένα χαρακτηριστικό που, στα χαρτιά, δεν ευνοεί τα δυνατά μας σημεία.
Το GP του Κατάρ είναι το τελευταίο της σεζόν που έχει Sprint, και αυτό υπογραμμίζει τη δουλειά που κάνουν οι ομάδες πίσω στο εργοστάσιο, μιας και υπάρχει μόνο μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών. Διακυβεύονται 59 βαθμοί συνολικά, αλλά δεν είμαστε σε θέση τώρα να κάνουμε υπολογισμούς”, πρόσθεσε ο Γάλλος.
Και κατέληξε: “Από τη δική μας πλευρά, πρέπει να εστιάσουμε στην άψογη εκτέλεση του τριημέρου και να δώσουμε τη δυνατότητα στον Σαρλ και στον Κάρλος να αξιοποιήσουν πλήρως κάθε περιθώριο απόδοσης της SF-24.
Το απίστευτα υψηλό επίπεδο αυτής της σεζόν της Formula 1, ειδικά στους πρόσφατους αγώνες, μας έχει δείξει ότι ακόμα και οι μικρότερες λεπτομέρειες μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να ανατρέψουν σενάρια που έμοιαζαν καλά υπολογισμένα”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.
Το 2023 στο Κατάρ η McLaren σημείωσε 47 βαθμούς έναντι των 13 της Ferrari, αλλά σε πολύ διαφορετικές συνθήκες και απόδοσης των μονοθεσίων, και θερμοκρασίας.