GP Κίνας (ΕΔ1-2): Η απάντηση του Φέτελ
Χωρίς καν να βάλει τη μαλακή γόμα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν δύο δέκατα ταχύτερος του Λιούις Χάμιλτον στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές της Σαγκάης.
Μετά από δύο εβδομάδες δημοσιευμάτων περί μειονεκτικής ψυχολογίας του απέναντι στον Λιούις Χάμιλτον, και υπό το βάρος της πίεσης της Ferrari, ο Σεμπάστιαν Φέτελ ξεκίνησε το τρίτο φετινό τριήμερο της Formula 1, στη Σαγκάη της Κίνας, με τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών.
Ο Γερμανός ήταν δύο δέκατα ταχύτερος από τον Χάμιλτον της Mercedes, παρότι δεν χρησιμοποίησε ποτέ τη μαλακή γόμα (σε αντίθεση με τον Άγγλο που έκανε τις δοκιμές μόνο με μαλακά σετ). Όπως ο Φέτελ, έτσι και ο ομόλογός του στη Scuderia, Σαρλ Λεκλέρκ, βγήκαν σήμερα στην πίστα μόνο με τη μέση γόμα. Ο Μονεγάσκος έκανε τον τρίτο χρόνο, δυόμισι δέκατα πίσω από τον Φέτελ.
Η πίστα της Σαγκάης φαίνεται να ευνοεί ιδιαίτερα τη Ferrari, λόγω της διαφοράς ταχύτητας στην ευθεία που αποδεδειγμένα πια έχει το μονοθέσιο SF90. Επιπλέον, η ομάδα του Μαρανέλο εισήγαγε νέα κεντρική μονάδα ελέγχου των ηλεκτρονικών, για να διασφαλίσει ότι δεν θα επαναληφθεί το πρόβλημα που κόστισε τη νίκη στο GP του Μπαχρέιν στον Λεκλέρκ.
Η Scuderia διαπίστωσε ότι το πρόβλημα στο μονοθέσιο του Μονεγάσκου ήταν ότι απενεργοποιήθηκε ένας κύλινδρος, εξαιτίας προβλήματος στην ηλεκτρονική διαχείριση ενός εξαρτήματος του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.
Κατά συνέπεια, δεν χρειάστηκε αλλαγή του κινητήρα για τον Λεκλέρκ στη Σαγκάη, και με την αλλαγή της κεντρικής μονάδας ελέγχου ο Λεκλέρκ δεν θα δεχθεί ποινή θέσεων στην εκκίνηση. Ωστόσο, αυτή ήταν η μόνη αλλαγή της κεντρικής μονάδα που δικαιούταν, ο ίδιος και ο Φέτελ, μέσα στη σεζόν - συνεπώς αν χρειαστεί να την αλλάξουν ξανά, τότε θα δεχθούν την ποινή.
Πίσω στις ελεύθερες δοκιμές, πίσω από την τριάδα ακολούθησε ο Μαξ Φερστάπεν, καθώς η Red Bull-Honda ελπίζει να έχει επιλύσει στην Κίνα το γρίφο του στησίματος του μονοθεσίου που την περιόρισε στο Μπαχρέιν. Πάντως, παρότι χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τον Φέτελ.ο Ολλανδός ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Γερμανό.
Αλλά ήταν παράλληλα και τρία δέκατα ταχύτερος του Βάλτερι Μπότας, με την άλλη Mercedes, που επίσης -όπως και ο Χάμιλτον- βγήκε στην πίστα μόνο με μαλακά σετ ελαστικών. Ο Πιέρ Γκασλύ με την δεύτερη RBR βρέθηκε όγδοος, πίσω από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο της Renault, αλλά ο Γάλλος δεν έβαλε ποτέ τη μαλακή γόμα. Έτσι, ίσως ο χρόνος του, 1,5 δευτ. μακριά από τον Φέτελ, να είναι αναλογικά πιο αντιπροσωπευτικός σε σχέση με τις Ferrari.
Σε αντίθεση με τη Ferrari, η ομάδα που άλλαξε το μεγαλύτερο μέρος των μερών των κινητήρων της ήταν η Renault, μετά τη διπλή εγκατάλειψη - στο ίδιο σημείο του ίδιου γύρου- στο Μπαχρέιν. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ έχει σχεδόν νέο κινητήρα, ενώ ο Ρικιάρντο άλλαξε τον ηλεκτροκινητήρα MGU-K, όπως και ο Λάντο Νόρις της McLaren.
GP ΚΙΝΑΣ 2019
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1