X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

GP Κίνας: Όταν συνέβη ένα από τα πιο παράξενα ατυχήματα της ιστορίας της F1

Toro Rosso Formula One driver Sebastien Buemi of Switzerland loses his front wheel as he crashes during the first practice session at the Chinese Formula One Grand Prix at the Shanghai International Circuit in Shanghai, China, Friday, April 16, 2010. AP PHOTO/EUGENE HOSHIKO

Με αφορμή την επιστροφή της Formula 1 στην Κίνα μετά από τέσσερα χρόνια, ανατρέχουμε στο εντελώς αναπάντεχο και πρωτοφανές ατύχημα που είχε εκεί ο Σεμπαστιάν Μπουεμί με την Toro Rosso το 2010.

Στις ελεύθερες δοκιμές του GP Κίνας 2010 ο Ελβετός Σεμπαστιάν Μπουεμί, ένας από τους πιο υποσχόμενους οδηγούς της εποχής εκείνης, κινούνταν με την Toro Rosso του με ταχύτητα μεγαλύτερη των 330 km/h στη μεγάλη πίσω ευθεία της πίστας της Σαγκάης.

Αυτό σήμαινε ότι το φρενάρισμά του για την επερχόμενη στροφή 14 θα ήταν πάρα πολύ ισχυρό, στη ζώνη φρεναρίσματος στο τέλος της ευθείας. Όταν ο Ελβετός, όμως, άγγιξε τα φρένα, ξαφνικά αποκολλήθηκαν μεμιάς και οι δύο μπροστινοί τροχοί του μονοθεσίου του.

Έχοντας χάσει κάθε δυνατότητα κατευθυντικότητας, ο Μπουεμί προσπάθησε να κάνει ό,τι μπορούσε με το φρενάρισμα των πίσω τροχών, και ευτυχώς προσέκρουσε στην πλευρική μπαριέρα πλευρικά, όταν πλέον η ταχύτητά του είχε εκτονωθεί αρκετά.

Ποια ήταν, όμως, η αιτία αυτού του τόσο παράξενου ατυχήματος; Η Toro Rosso διευκρίνισε αργότερα ότι οφειλόταν στο καινούριο άνω ψαλίδι της μπροστινής ανάρτησης που εφάρμοσε για πρώτη φορά σε αυτές τις δοκιμές.

Αρχικά η πίεση από το βύθισμα του μονοθεσίου στο φρενάρισμα έσπασε την εμπρός δεξιά ανάρτηση, και έπειτα εξαιτίας της μεταφοράς όλης της ισχύος στο αριστερό ψαλίδι υποχώρησε και εκείνο. Όλα συνέβησαν σε κλάσματα του δευτερολέπτου, κι έτσι φάνηκε ότι και οι δύο εμπρός αναρτήσεις υποχώρησαν ταυτόχρονα.

Η Toro Rosso έκανε τις απαραίτητες επιδιορθώσεις για τη 2η περίοδο ελεύθερων δοκιμών, αλλά εντέλει όλα ήταν μάταια διότι ο Μπουεμί εγκατέλειψε στον πρώτο γύρο εκείνου του αγώνα της Κίνας όταν παρασύρθηκε από το ατύχημα για το οποίο ευθύνονταν άλλοι οδηγοί.

TAGS FORMULA 1 F1 GP ΚΙΝΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ