GP Κίνας (Q): Ανίκητος Μπότας στην πολ ποζίσιον
Πήρε ξανά το πάνω χέρι η Mercedes με το 1-2 των Μπότας και Χάμιλτον στην εκκίνηση της Σαγκάης, 0,3 δευτ. μπροστά από τις Ferrari.
Σε μια νέα αλλαγή του σκηνικού σε σχέση με το Μπαχρέιν, η Mercedes πήρε ξανά το πάνω χέρι στη μάχη με τΙς Ferrari και, με επικεφαλής τον Βάλτερι Μπότας, έκανε το 1-2 στις δοκιμές κατάταξης του 3ου φετινού γύρου της Formula 1 στη Σαγκάη της Κίνας.
Ο Φινλανδός φαίνεται να βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο απόδοσης, και να έχει βρει την ίδια αρτιότητα του στησίματος της Mercedes W10, όπως στην Αυστραλία όπου κυριάρχησε. Σε αντίθεση με τη Μελβούρνη, όμως, αυτό του χάρισε σήμερα την 7η πολ ποζίσιον της καριέρας του - και μάλιστα την πολ ποζίσιον του 1000ού GP της Ιστορίας.
Ο Λιούις Χάμιλτον κατάφερε σήμερα να βελτιώσει το ρυθμό του σε σχέση με τις δοκιμές, στις οποίες δεν αισθανόταν ιδιαίτερα άνετα με κάποιες ρυθμίσεις, και να πλησιάσει τον Φινλανδό στα 23 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μάλιστα, ο Άγγλος έκανε τον ταχύτερο γύρο του Q2 με με ένα δεύτερο σετ μέσης γόμας - και με αυτή θα εκκινήσει τον αγώνα.
Όμως, ίσως η σημαντικότερη είδηση να ήταν η σημαντική διαφορά, 3 δεκάτων του δευτερολέπτου, που είχε η Mercedes από τις δύο Ferrari. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και ο Σαρλ Λεκλέρκ έμειναν στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, καθώς μόλις στην τελική τους μάχη στο Q3 ο Γερμανός επικράτησε του Μονεγάσκου με 17 χιλιοστά.
Προσπαθώντας να εξηγήσει τη νέα εναλλαγή του αβαντάζ, και πάλι στα χέρια των ανθρώπων της Mercedes, ο Φέτελ εξήγησε στον τερματισμό ότι «προσπαθούμε να καλύψουμε λίγη από τη διαφορά με την ταχύτητα που έχουμε στις ευθείες, αλλά [οι Mercedes] είναι τόσο γρήγορες στις στροφές...». Υπάρχουν δεκάδες λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο, ενώ βέβαια υπάρχει και το ενδεχόμενο η Scuderia να μην πίεσε τη μονάδα ισχύος της στο όριο μετά τα προβλήματα υπερθέρμανσης που αντιμετώπισε, κυρίως με τον Λεκλέρκ, στις ελεύθερες δοκιμές.
Ανάμεσα στις δύο Ferrari βρισκόταν μπλεγμένος όλο το διήμερο ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull-Honda, αλλά αυτό δεν έγινε και στις δοκιμές κατάταξης. Διότι ο Ολλανδός καθυστέρησε στο «κυκλοφοριακό» της τελευταίας προσπάθειας, έχασε χρόνο «προσπαθώντας να είμαι ευγενικός», όπως είπε, και δεν πρόλαβε να περάσει τη γραμμή της εκκίνησης πριν την καρό σημαία! Ο Φερστάπεν έτσι έμεινε με τον πρώτο του γύρο στο Q3, 8 δέκατα ταχύτερο του Πιέρ Γκασλύ, ο οποίος επίσης δεν έκανε δεύτερη προσπάθεια.
Η απόλυτη αρμονία των ζευγών στην εκκίνηση συνεχίστηκε με τις δύο Renault και τις δύο Haas, στην τέταρτη και πέμπτη σειρά. Όπως και στα δύο πρώτα ζεύγη η διαφορά με την οποία ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πήρε την 7η θέση από τον Νίκο Χούλκενμπεργκ ήταν ισχνή, στα 7 χιλιοστά.
Αντίθετα, οι Ρομέν Γκροζάν και Κέβιν Μάγκνουσεν δεν πρόλαβαν επίσης -λόγω του κυκλοφοριακού- να περάσουν τη γραμμή εκκίνησης στο τέλος για να κάνουν έναν γρήγορο γύρο.
Όσο για τον Κίμι Ράικονεν, ένα πρόβλημα απώλειας ισχύος στην ευθεία, του κινητήρα της Ferrari, του κόστισε πιθανότατα την είσοδο στη δεκάδα. Ένα αντίστοιχο πρόβλημα του Αντόνιο Τζιοβινάτσι, με την δεύτερη Alfa Romeo, δεν του επέτρεψε καν να πάρει μέρος στις δοκιμές κατάταξης. Θυμίζουμε ότι στα μονοθέσια της Alfa Romeo η Ferrari δεν έχει αντικαταστήσει, αυτό το τριήμερο, την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα - που ευθυνόταν για το πρόβλημα του Λεκλέρκ στο Μπαχρέιν.