FORMULA 1

GP Mexico Preview

MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29:  A general view of the track during previews to the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 29, 2015 in Mexico City, Mexico.  (Photo by Clive Mason/Getty Images)
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 29: A general view of the track during previews to the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 29, 2015 in Mexico City, Mexico. (Photo by Clive Mason/Getty Images) GETTY IMAGES

Η Formula 1 επιστρέφει έπειτα από 23 χρόνια στο Μεξικό, σε μια δύσκολη περίοδο για τη χώρα που δοκιμάστηκε το τελευταίο διάστημα από τον τυφώνα Patricia.

Η έδρα του αγώνα είναι το αυτοκινητοδρόμιο Hermanos Rodriquez, που βρίσκεται στην πρωτεύουσα της χώρας, το Mexico City, το οποίο έχει ανακαινιστεί και είναι έτοιμο να υποδεχθεί και πάλι μονοθέσια της F1.

Η πίστα έχει πάρει το όνομά της από τους πιο διάσημους Μεξικάνους οδηγούς, τους αδερφούς Pedro και Ricardo Rodriquez. Οι εγκαταστάσεις της πίστας κατασκευάστηκαν το 1962 σε ένα δημόσιο πάρκο και αυτή δεν είναι η μόνη ομοιότητα που υπάρχει με την Μonza.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ

Η σημερινή πίστα έχει αλλάξει πολύ διατηρεί όμως πολλά στοιχεία από το χαρακτήρα της παλιάς διαδρομής. Καθώς δεν υπάρχουν πραγματικά δεδομένα από την πίστα η Pirelli βασίστηκε σε προσομοιώσεις υπολογιστών για να προετοιμαστεί για τον αγώνα και να αποφασίσει ποιος συνδυασμός γομών θα είναι ο πιο ταιριαστός.

« Είναι πολύ συναρπαστικό για μας ότι ερχόμαστε στο Μεξικό σε μια ολοκαίνουργια πίστα που ταυτόχρονα όμως έχει μεγάλη παράδοση», λέει ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery και προσθέτει: « Υπάρχουν προκλήσεις στην προσπάθεια να επιλέξεις τις κατάλληλες γόμες για μια νέα διαδρομή αλλά χάρη στην τεχνολογία της προσομοίωσης που έχει αναπτυχθεί πολύ στη F1 τα τελευταία χρόνια μπορούμε πλέον να είμαστε ακριβείς. Αναπόφευκτα βέβαια στην πρώτη χρονιά σε μια νέα πίστα είναι σώφρων να κάνεις μια συντηρητική επιλογή. Όπως πάντα έτσι και στο Μεξικό στοχεύουμε σε δυο τουλάχιστον αλλαγές ελαστικών. Είναι βέβαιο πως ο απρόβλεπτος καιρός που επηρεάζει ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής θα έχει μεγάλη επίδραση. Η πίστα σχεδιάστηκε για να διευκολύνει τα προσπεράσματα. Οι επιλογές στρατηγικής θα γίνουν πιο ξεκάθαρες μετά τις πολύ σημαντικές ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Σαφώς υπάρχει μια δυναμική για έναν διασκεδαστικό αγώνα καθώς οι οδηγοί θα έχουν την δυνατότητα να κερδίσουν θέσεις κατά τη διάρκειά του».

ΤΟ iGRAPHIC ΤΟΥ AUTODROMO HERMANOS RODRIGUEZ

Τεχνικές πληροφορίες

Κατανάλωση καυσίμου: 1.49kg στο γύρο
Οι πιλότοι οδηγούν τέρμα γκάζι στο 43% του γύρου
Φθορά φρένων: Mεσαία
Αλλαγές ταχυτήτων: 44 στο γύρο / 3.124 συνολικά στον αγώνα
Μεγαλύτερη ευθεία: 1.314m
Μέγιστη ταχύτητα: 328km/h
Δύο ζώνες DRS
Μήκος pitlane: 650m

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά

- Η πιο γνωστή στροφή ονομάζεται Peraltada. Είναι μια γρήγορη δεξιά παρατεταμένη (πρόκειται για την τελευταία στροφή πριν την ευθεία των πιτ) αν και σε σχέση με το παρελθόν έχει διατηρηθεί η μισή για λόγους ασφαλείας. Το πρώτο μέρος της Peraltada έχει αντικατασταθεί από ένα τεχνικό κομμάτι σταδίου που μοιάζει με αυτό του Hockenheim.

- Η πίστα βρίσκεται στο μεγαλύτερο υψόμετρο από κάθε άλλη του προγράμματος. Αυτό επηρεάζει την αεροδυναμική καθώς οι μηχανικοί είναι υποχρεωμένοι λόγω του πιο αραιού αέρα να δώσουν μεγαλύτερη – από συνήθως – κλίση στις αεροτομές για να πετύχουν συγκεκριμένη αεροδυναμική απόδοση. Επίσης επηρεάζει θετικά την τελική ταχύτητα καθώς είναι μικρότερη η αντίσταση του αέρα. Αναμένεται τα υπερτροφοδοτούμενα μονοθέσια να ξεπερνούν τα 330km/h στην ευθεία των 1.3km.

- Ακραία καιρικά φαινόμενα επικρατούν αυτή τη στιγμή σ' ένα μεγάλο μέρος της Βόρειας Αμερικής. Αυτό καθιστά την πρόβλεψη του καιρού δύσκολη τις επόμενες μέρες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επικρατούν αντίξοες συνθήκες ως ουρά του τυφώνα Patricia.

Η άποψη των πιλότων

Daniel Ricciardo: « Έχω οδηγήσει μέρος της πίστας, το κομμάτι που ήταν έτοιμο τον Ιούλιο. Η πολύ μεγάλη ευθεία μου θύμισε τη Μonza. Υπάρχουν και κάποια μέρη της πίστας που έχουν ροή και φαίνονται ενδιαφέροντα. Όμως ποτέ δεν μπορείς να έχεις σαφή άποψη αν δεν οδηγήσεις κανονικά σε όλη τη διαδρομή. Ας ελπίσουμε να είναι διασκεδαστική».

Daniil Kyvat: « Στα χαρτιά αυτή δείχνει ενδιαφέρουσα, έχει κάποιες γρήγορες καμπές και το κομμάτι με τα «s» φαίνεται συναρπαστικό. Ο συγκεκριμένος αγώνας έχει ιστορία και φαίνεται πως έχουν διατηρήσει στην αγωνιστική διαδρομή χαρακτηριστικά... παλαιάς κοπής πίστας, πράγμα καλό».

Pirelli F1 Tyres 2015

Στο Μεξικό, oι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους τη μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) και τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι).

GP Mexico Preview

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:1.3 δευτερόλεπτα ανά γύρο κατ' εκτίμηση.

Πίσω στο 1992...

Καθώς ο τελευταίος αγώνας στην παλιά πίστα διεξήχθη το 1992 δεν έχει σχέση με το σήμερα. Παραταύτα ο τελευταίος οδηγός που κέρδισε στην πίστα Hermanos Rodriquez με ελαστικά Pirelli ήταν ο Gerhard Berger με Benetton το 1986. O Αυστριακός δεν είχε κάνει αλλαγή ελαστικών. Ήταν η πρώτη νίκη στην καριέρα του Berger αλλά και η πρώτη νίκη στην ιστορία της Benetton από την οποίο προήρθε η σημερινή ομάδα της Lotus.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Stats...

Το Μεξικό έχει φιλοξενήσει στο παρελθόν 15 GP της Formula 1. Όλα έχουν διεξαχθεί στο
Autódromo Hermanos Rodríguez.

Τις περισσότερες νίκες τις έχουν σημειώσει οι Jim Clark, Alain Prost και Nigel Mansell που έχουν πανηγυρίσει από δύο πρωτιές. Στους κατασκευαστές, από τρεις νίκες έχουν οι: Lotus, McLaren και Williams, με τη Ferrari να ακολουθεί με δύο.

Προηγούμενοι νικητές στο Autódromo Hermanos Rodríguez

1992: Nigel Mansell (Williams)
1991: Riccardo Patrese (Williams)
1990: Alain Prost (Ferrari)
1989: Ayrton Senna (McLaren)
1988: Alain Prost (McLaren)
1987: Nigel Mansell (Williams)
1986: Gerhard Berger (Benetton)
1970: Jacky Ickx (Ferrari)
1969: Denny Hulme (McLaren)
1968: Graham Hill (Lotus)
1967: Jim Clark (Lotus)
1966: John Surtees (Cooper)
1965: Richie Ginther (Honda)
1964: Dan Gurney (Brabham)
1963: Jim Clack (Lotus)

Διαβάστε ακόμα στο Car and Driver:

VIDEO: ΑΠΟ ΠΟΣΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΤΗΣ F1;

Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ AUSTIN (ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ)

VIDEO ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΡΙΑΜΒΟ ΤΟΥ HAMILTON ΣΤΟ AUSTIN

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ