GP Μεξικό (FP1): Ο Bottas έδειξε το δρόμο
Η Mercedes AMG Petronas έκανε το 1-2 στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στην Πόλη του Μεξικού.
Μπορεί η Mercedes να είχε το πάνω χέρι και στο Μεξικό στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, μόνο που αυτή τη φορά στην κορυφή των χρόνων δεν ήταν το όνομα του Lewis Hamilton αλλά εκείνο του Valtteri Bottas. Ο Φινλανδός σημείωσε νέο ρεκόρ πίστας και ήταν σχεδόν μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος του teammate του. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Το Μέξικο Σίτι υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με δροσιά, θερμοκρασία αέρα στους 16 βαθμούς Κελσίου ενώ αυτή του οδοστρώματος ήταν στους 28. Πολλοί… αντικαταστάτες βρέθηκαν να οδηγούν στο FP1, o Alfonso Celis αντί του Esteban Ocon στη Force India, o Charles Leclerc αντί του Marcus Ericsson στη Sauber, o Sean Gelael αντί του Pierre Gasly στην Toro Roso και ο Antonio Giovonazzi αντί του Romain Grosjean στη Haas. Εν τω μεταξύ ο δεύτερος οδηγός της STR, Brendon Hartley, δοκίμαζε το σύστημα ασφαλείας Halo.
Χρειάστηκε να περάσουν 20 λεπτά για να δούμε έναν από τους κορυφαίους συνδυασμούς να σημειώνει χρόνο κι αυτός ήταν ο Valtteri Bottas με τη Mercedes W08. Όμως με τη συμπλήρωση μισής ώρας μπήκαν όλοι στο παιχνίδι, με τους χρόνους να πέφτουν διαρκώς και τους οδηγούς να χρησιμοποιούν όλες τις διαθέσιμες γόμες που έχει η Pirelli για τον δέκατο-όγδοο γύρο της σεζόν: τη μαλακή με τα κίτρινα διακριτικά, την πολύ μαλακή με τα κόκκινα και την πάρα πολύ μαλακή με τα μωβ.
Ενώ με την πολύ μαλακή ο Hamilton κατέβηκε στο 1.19.373, ένα προσωρινό πρόβλημα με την STR του Hartley που σταμάτησε στη στροφή 4, προκάλεσε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Νεοζηλανδός συνέχισε, το ίδιο και η κανονική ροή της δράσης.
Και οι χρόνοι συνέχισαν να πέφτουν. Ο Vettel πήγε στο 1.18.824 με τη πολύ μαλακή γόμα αλλά βάζοντας τα ultra, o Bottas βρήκε αμέσως ένα ακόμα δευτερόλεπτο. Σύντομα ο Lewis βρέθηκε πίσω του σε επίδοση, με τις δύο Red Bull να ακολουθούν. Όμως οι "ταύροι", όπως και οι Ferrari, δεν είχαν βάλει ακόμα τα ultra soft.
Η συμπλήρωση μίας ώρας έφερε και καθεστώς κόκκινης σημαίας καθώς ο Celis έχασε τον έλεγχο της Force India στην τελευταία στροφή της πίστας, γεμίζοντας την αγωνιστική διαδρομή με θραύσματα.
Την ίδια ώρα ο Kimi Raikkonen έχανε τον έλεγχο της Ferrari SF70H στη στροφή 6 αλλά αυτός χωρίς συνέπειες, πράγμα που συνέβη 15 λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας και με τον Vettel αλλά αυτή τη φορά στη στροφή 7.
Μέχρι το τέλος της διαδικασίας δεν υπήρξε άλλη αλλαγή στην κορυφή των χρόνων. Έτσι λοιπόν, η κατάταξη του FP1 στο Μεξικό διαμορφώθηκε ως εξής:
Κεντρική photo: mercedesf1team.com