X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

MOTORSPORTS

GP Μεξικού: Πρωταθλητής ο Χάμιλτον, νικητής ο Φερστάπεν

ALFREDO ESTRELLA/POOL PHOTO VIA AP

Παγκόσμιος πρωταθλητής για πέμπτη φορά στην καριέρα του ο Χάμιλτον, που τερμάτισε τέταρτος πίσω από τον νικητή Φερστάπεν και τις Ferrari των Φέτελ και Ράικονεν.

Ο Λιούις Χάμιλτον πέρασε στο πάνθεον της Ιστορίας της Formula 1, καθώς με την τέταρτη θέση στην οποία τερμάτισε το GP Μεξικού έγινε μόλις ο τρίτος οδηγός με πέντε παγκόσμιους τίτλους μετά τους Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και Μίκαελ Σουμάχερ.

Το GP στην πίστα Χερμάνος Ροντρίγκεζ στην πόλη του Μεξικού κέρδισε ο Μαξ Φερστάπεν, κυριαρχώντας από την εκκίνηση -οπότε πέρασε τον Ντάνιελ Ρικιάρντο- μέχρι τέλους. Ο Χάμιλτον αρχικά τον ακολούθησε, όμως η υπέρμετρη φθορά των ελαστικών του τον έριξε εκτός του βάθρου.

Ο Φέτελ πήρε το μέγιστο από τα ελαστικά του, προσπάθησε πολύ μονομαχώντας με τον Ρικιάρντο, αλλά η προσπάθειά του δεν ήταν αρκετή για να απειλήσει τον Φερστάπεν. Άλλωστε, με τον Χάμιλτον στην 4η θέση, ο Γερμανός δεν είχε ελπίδες για τον τίτλο.

Ο Κίμι Ράικονεν έφτασε μέχρι το βάθρο κάνοντας ένα πιτ-στοπ, έναντι των δύο που αναγκάστηκαν να κάνουν οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές πλην του Ρικιάρντο - όμως ο Αυστραλός αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με πρόβλημα της μονάδας ισχύος της Renault λίγους γύρους πριν το τέλος.

Η εξέλιξη του αγώνα

Στην εκληκτική εκκίνηση των Φερστάπεν και Χάμιλτον ο Ολλανδός ήταν εκείνος που έστριψε πρώτος, καθώς ο Ρικιάρντο αμύνθηκε μετά από το αργό του ξεκίνημα από τον Μπότας. Ο Φινλανδός της Mercedes αρχικά βρέθηκε μπροστά από τον Φέτελ, πριν ο Γερμανός τον περάσει μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου. Καθώς γινόταν εμφανές ότι τα ελαστικά του Χάμιλτον άρχιζαν ραγδαία να παραδίδουν το πνεύμα, πιο γρήγορα από ότι των άλλων πρωτοπόρων, ο Άγγλος μπήκε –μαζί με τον Μπότας- στον 11 ο γύρο για να αλλάξει τα ultra για ένα φρέσκο σετ από supersofts.

Οι Φερστάπεν-Ρικιάρντο τους ακολούθησαν, για να καλυφθούν από το undercut, αλλά όχι και οι δύο της Ferrari. Μετά τα πιτ-στοπς ο Φερστάπεν αύξησε ραγδαία τη διαφορά του στα περίπου 10 δευτερόλεπτα, καθώς ο Χάμιλτον προφύλασσε τα ελαστικά του. Σύντομα έγινε σαφές ότι ο πρωταθλητής θα χρειαζόταν και δεύτερο πιτ- στοπ, καθώς τον έφταναν οι Ρικιάρντο και Φέτελ έπειτα από το πιτ-στοπ και των δύο Ferrari. Στον 34 ο γύρο ο Γερμανός πέρασε τον Αυστραλό και πολύ γρήγορα έφτασε, και πέρασε με την πρώτη προσπάθεια, τον ίδιο τον Χάμιλτον. Ήταν ο 39ος γύρος, και ο μηχανικός του Χάμιλτον, Πίτερ Μπόνινγκτον, είπε στον Λιούις ότι μόνο εκείνος και ο Μπότας "πάσχιζαν" με την supersoft γόμα.

Έτσι, αφού πρώτα βγήκαν ακριβώς στο ίδιο σημείο της πίστας χάνοντας τα φρένα αμυνόμενοι από τις δύο Ferrari, οι δύο οδηγοί της Mercedes έκαναν άμεσα τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών της ημέρας.Στο μεταξύ, στην κορυφή, η Ferrari προσπάθησε να καταδιώξει με τον Φέτελ τον Φερστάπεν, καλώντας τον Γερμανό για ένα νέο σετ από ultrasoft, αλλά η RBR άμεσα απάντησε, κάλεσε τον Ολλανδό για το δικό του δεύτερο pit-stop, του έβαλε τα Supersoft (που ήταν μια ασφαλής λύση) κι έτσι η μάχη για τη νίκη δεν ήρθε ποτέ.

Ο Ρικιάρντο δεν κλήθηκε από την RBR για δεύτερο πιτ-στοπ, και ενώ κατάφερνε και κρατούσε με επιτυχία τον Φέτελ πίσω του, και μακριά από τον Φερστάπεν, έζησε ακόμα μια πτυχή της παροιμιώδους φετινής του ατυχίας εγκαταλείποντας 10 γύρους πριν το τέλος στο χώρο του «σταδίου», καθώς το πίσω μέρος της Red Bull του έβγαζε αρκετό καπνό. Μέχρι την καρό σημαία το μονοθέσιο του Φερστάπεν δεν παρουσίασε το παραμικρό πρόβλημα, ενώ για τον Ρικιάρντο, δύο αγώνες πριν αποχωρήσει για τη Renault το 2019, αυτή ήταν η όγδοη φετινή εγκατάλειψη...

Το προτελευταίο φετινό GP της Formula 1 θα γίνει στη Βραζιλία στις 11 Νοεμβρίου, κι εκεί η Mercedes φιλοδοξεί να «κλειδώσει» τον τίτλο κατασκευαστών, πριν το φινάλε της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι.

GP ΜΕΞΙΚΟΥ 2018

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

Photo credits: AP Photo/Moises Castillo

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ