GP Μπαχρέιν: "Ανάσταση" για Ferrari
Ο Sebastian Vettel είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP του Μπαχρέιν και με την 2η φετινή και συνολικά 44η νίκη της καριέρας του βρίσκεται πλέον μόνος στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών. Δεύτερος ο Hamilton, τρίτος ο Bottas.
Συγκλονιστικό σε εξέλιξη, με πολύ θέαμα και μάχες ήταν το Grand Prix του Μπαχρέιν, στο φινάλε του οποίου όλοι στη Ferrari ζούσαν τη δική τους dolce vita. O Sebastian Vettel πήρε μία πολύ σημαντική νίκη, εκμεταλλευόμενος τη σωστή στρατηγική της ομάδας του και πλέον απολαμβάνει ξανά τη μοναξιά της κορυφής! Ο Lewis Hamilton τον ακολούθησε και πλέον τους χωρίζουν επτά βαθμοί. Το βάθρο συμπλήρωσε ο κάτοχος της pole position, Valtteri Bottas, με τη δεύτερη Mercedes.
Ας δούμε όμως πως φτάσαμε ως εκεί. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Bottas διατήρησε την πρωτοπορία αλλά ο Hamilton που εκκινούσε από την ακάθαρτη πλευρά του grid, έστριψε τρίτος με τον Vettel να μπαίνει σφήνα ανάμεσά τους. Πολύ καλή εκκίνηση έκανε και ο Max Verstappen (Red Bull) που από έκτος, έκλεισε τον πρώτο γύρο τέταρτος. Αντίθετα ο Kimi Raikkonen βρέθηκε πίσω και από τη Williams του Felipe Massa.
Στους πρώτους 10 γύρους ήταν σαφές πως τα ασημί βέλη δεν είχαν τον καλύτερο δυνατό ρυθμό με τα ελαστικά πολύ μαλακής γόμας. Ο Vettel πίεζε τον Bottas ενώ οι Red Bull τον Hamilton. Όμως η Ferrari δεν περίμενε για να αντιδράσει,. Φώναξε τον Γερμανό στα πιτ στον ενδέκατο γύρο, προσπαθώντας με το undercut να πάρει τα ηνία του αγώνα. Την ίδια επιλογή έκανε και ο Verstappen αλλά ο Ολλανδός δεν πρόλαβε να κάνει ούτε γύρο προτού προδοθεί από τα φρένα της RB13. Κι αν αυτό το συμβάν έφερε μόνο κίτρινες σημαίες, αμέσως μετά είχαμε τη σύγκρουση των Carlos Sainz (Toro Rosso) και Lance Stroll (Williams).
«Φοβήθηκα πως πάλι θα τα χάναμε όλα από το αυτοκίνητο ασφαλείας», είπε λίγο μετά τον τερματισμό ο Vettel αλλά τελικά, πρόλαβε να περάσει μπροστά από τον Bottas. Μάλιστα, το γεγονός πως η Mercedes αναγκάστηκε να βάλει ταυτόχρονα τους οδηγούς της για αλλαγή ελαστικών είχε συνέπειες. Όχι μόνο επειδή ο Hamilton περίμενε τη σειρά του αλλά κι επειδή προσπαθώντας να έχει τις λιγότερες δυνατές απώλειες, βραδυπορούσε παράνομα πριν την είσοδο του pit lane. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάρει ποινή 5 δευτερολέπτων.
Κάπου εκεί η τράπουλα φάνηκε να ανακατεύεται. Οι Mercedes ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική, ο Hamilton έβαλε τη μαλακή γόμα «απειλώντας» θεωρητικά πως ίσως να πήγαινε με αυτή μέχρι τέλους όμως στη Ferrari δεν τσίμπησαν το δόλωμα. Ο Vettel έκανε στη συνέχεια τον δικό του αγώνα, διαχειρίστηκε σωστά τα ελαστικά του, το δεύτερο pit stop δεν είχε προβλήματα και στο τέλος δεν πτοήθηκε από την «κίνηση» που μείωσε το προβάδισμά του.
Σε ρόλο διώκτη είχε βρεθεί ξανά ο Hamilton που παρά την ποινή, είχε πολύ καλύτερο ρυθμό σε σχέση με τον Bottas, με αποτέλεσμα η ομάδα να δώσει εντολή να περάσει χωρίς προβλήματα τον teammate του. Έτσι ελαχιστοποιήθηκε η ζημιά και ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχασε μόνο επτά βαθμούς. Όμως ο Bottas, μάλλον έχασε όποια ελπίδα για καθεστώς ισότητας στη Mercedes.
Παρότι ο Φινλανδός ανέβηκε για 11 φορά στην καριέρα του στο βάθρο, παρότι ο Raikkonen έμεινε τέταρτος, η Ferrari διατηρεί τα ηνία στη βαθμολογία των κατασκευαστών, έχοντας 102 βαθμούς έναντι 99. Όσο για τον Raikkonen, έχασε χρόνο στο πρώτο του pit stop ενώ παραπονιόταν και για κάποιο πρόβλημα στην SF70H στην πορεία του αγώνα.
Best of the rest ήταν ο Daniel Ricciardo σε έναν αγώνα όπου η Red Bull είχε στην αρχή ρυθμό που μας έκανε να πιστεύουμε πως θα πρωταγωνιστούσε. Όμως ο Αυστραλός έχασε πολύ χρόνο και θέσεις προτού καταφέρει να φέρει σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά μαλακής γόμας. Ο έμπειρος Felipe Massa σήκωσε ξανά τη σημαία της Williams, η Force India είχε για τρίτο συνεχόμενο αγώνα διπλή παρουσία στους βαθμούς, ο Romain Grosjean σκόραρε για τη Haas ενώ ο Nico Hulkenberg έσπασε το ρόδι για τη Renault.
Για τη McLaren ήταν ένα ακόμα τραγικό απόγευμα. Ο Stoffel Vandoorne δεν εκκίνησε καν καθώς η υβριδική μηχανή της Honda παρουσίασε στο γύρο παράταξης στο grid το ίδιο πρόβλημα (αδιευκρίνιστης από πλευράς Ιαπώνων προέλευσης) που είχε ήδη στείλει δύο PU στα σκουπίδια το προηγούμενο διήμερο. Ο Fernando Alonso έδωσε ξανά επικές αν και άνισες μάχες, ώσπου τελικά έμεινε και αυτός από υβριδική μηχανή. Ωστόσο πρόλαβε να μας χαρίσει μερικά απολαυστικά team radio, κάνοντας λόγο για τον πιο ανίσχυρο κινητήρα που είχε στην καριέρα του.
Βλέποντας στη Mercedes πως η μαλακή γόμα ήταν πολύ καλή στην W08 του Χάμιλτον, ο οποίος μάζευε τη διαφορά από το Φέτελ κάλεσαν το Μπότας στα πιτ στον 31ο γύρο και του έβαλαν μαλακή γόμα.
Η κατάταξη