GP Μπαχρέιν: Δύο στα δύο για τον Φέτελ!
Ο Φέτελ πήρε μία από τις πιο περίτεχνες νίκες του, με εντελώς φθαρμένα ελαστικά στο τέλος, μπροστά από τις Mercedes των Μπότας και Χάμιλτον. Στιγματίστηκε από τον τραυματισμό του μηχανικού της Ferrari το γκραν πρι του Μπαχρέιν.
Με μια από τις πιο επιδέξιες οδηγικές παραστάσεις της καριέρας του, ο Σεμπάστιαν Φέτελ κέρδισε οριακά το GP του Μπαχρέιν εμπρός από τις Mercedes των Βάλτερι Μπότας και Λιούις Χάμιλτον, διπλασίασε τις νίκες του στους δύο φετινούς αγώνες της Formula 1 και αύξησε το βαθμολογικό του προβάδισμα στους 17 βαθμούς από τον Χάμιλτον.
Στο μέσον, περίπου, του αγώνα, ένα καταστροφικό πιτ-στοπ του Κίμι Ράικονεν είχε ως συνέπεια τον τραυματισμό ενός από τους μηχανικούς που άλλαζαν το πίσω αριστερό ελαστικό, καθώς ο τροχός δεν αφαιρούνταν από την πλήμνη και στον Κίμι δόθηκε το πράσινο φως για να ξεκινήσει χωρίς να έχει γίνει η αλλαγή του τροχού. Η Scuderia ανακοίνωσε ότι ο μηχανικός μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες, και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν περαιτέρω νέα για την υγεία του.
Πίσω στον αγώνα, ο Φέτελ πήρε τη νίκη διαχειριζόμενος άρτια μια πολύ δύσκολη συνθήκη: το ρίσκο της Ferrari να τον αφήσει μέχρι τέλους με ένα πιτ-στοπ, και μάλιστα με τη μαλακή γόμα μετά την στάση του, καθώς οι δύο οδηγοί της Mercedes, και ειδικά ο Μπότας, ήταν σαφώς ταχύτεροι με τη μέση.
Ο Μπότας πλησίασε τον Φέτελ σε απόσταση βολής στους δύο τελευταίους γύρους, αλλά ο Γερμανός αμύνθηκε υποδειγματικά. «Τα λάστιχα ήταν τελειωμένα στους τελευταίους δέκα γύρους», είπε πανηγυρίζοντας στη ραδιοεπικοινωνία ο Φέτελ. Και αργότερα συμπλήρωσε: «Δεν είχα τον έλεγχο. Πίστευα ότι ο Βάλτερι θα με έπιανε. Προφύλαξα τα ελαστικά, και δούλεψε - αλλά οριακά! Δεν είχα τίποτα να χάσω: ή έμενα έξω προσπαθώντας να κερδίσω, ή θα τερμάτιζα τρίτος».
Μέχρι τα δύο τρίτα του αγώνα, όλα έδειχναν ότι ο Φέτελ πιθανότατα θα έκανε και δεύτερο πιτ-στοπ. Οι Μπότας και Χάμιλτον, έχοντας βάλει τη μέση γόμα (και οι δύο) στο μοναδικό πιτ-στοπ τους, ήταν στα 7 και 16 δευτερόλεπτα πίσω του σταθερά, που σημαίνει ότι ο Φέτελ κάνοντας και δεύτττερη στάση θα έπεφτε τρίτος.
Λίγο μετά το συμβάν με τον Ράικονεν, που φυσικά ανάγκασε τον Φινλανδό να εγκαταλείψει, η Scuderia και ο Φέτελ αποφάσισαν να μην κάνουν και δεύτερο πιτ-στοπ, με αποτέλεσμα στους τελευταίους δέκα γύρους τα μαλακά ελαστικά του να έχουν φθαρεί ολοκληρωτικά. Όμως, ο Φέτελ, οδηγώντας σαν τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής, άντεξε.
"Προσπάθησα να το κρατήσω όσο το δυνατόν πιο καθαρό. Οι Mercedes ήταν πολύ γρήγορες στο τέλος του κύκλου κάθε σετ ελαστικών τους. Ο Βαλτέρι έριξε μια ματιά να με προσπεράσει, αλλά για λίγο δεν ήταν αρκετή", εξήγησε ο Φέτελ.
Στην περίπτωση του Χάμιλτον, ήταν καταστροφικό ότι ξεκίνησε από την 9 θέση, παρότι έκανε μια εκπληκτική τριπλή προσπέραση και σύντομα ανέβηκε στην 4 θέση. Όμως, αντί να ξεκινήσει με την μαλακή γόμα, θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει με την πολύ μαλακή και να είναι ταχύτερος στο πρώτο μέρος του αγώνα, πριν βάλει τη μέση γόμα για να φτάσει μέχρι τέλους. Με αυτούς τους δύο παράγοντες, ο πρωταθλητής δεν έφτασε ρεαλιστικά ποτέ σε απόσταση μικρότερη των 15 δευτ. από τον Φέτελ.
Στη μάχη της νίκης ίσως να ήταν και ο Ράικονεν, ο οποίος πήρε ένα στρατηγικό ρίσκο να μπει για δεύτερη σειρά στα πιτς, ώστε να κάνει μια σειρά εκρηκτικών γύρων με την πολύ μαλακή γόμα, και να είναι πολύ ταχύτερος όλων - όμως όλα έληξαν άδοξα με το ατύχημα στα πιτς.
Τότε ο Φέτελ και η Ferrari, βλέποντας ότι ο Μπότας δεν έκανε ραγδαία πρόοδο στην κορυφή, αποφάσισαν να γυρίσουν στο «πλάνο Β» του ενός πιτ-στοπ. Το ρίσκο βγήκε στην ιταλική ομάδα, αν και ο Μπότας ήταν στους επτά τελευταίους περίπου 1,5 δευτερόλεπτο ταχύτερος, καθώς τα ελαστικά της Ferrari αποσυνθέτονταν ραγδαία.
Ο αγώνας ήταν, επίσης, ένας από τους χειρότερους των τελευταίων ετών για τη Red Bull: μέσα σε δύο γύρος, τον τρίτο και τον τέταρτο, ο Μαξ Φερστάπεν εγκατέλειψε λόγω των προβλημάτων και του κλαταρίσματος που προκάλεσε επαφή του με τον Χάμιλτον, καθώς επιχείρησε και πέρασε τον Άγγλο, ενώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο εγκατέλειψε με πρόβλημα στα ηλεκτρικά. Όπως έγραψε η ομάδα, το GP Κίνας, το επόμενο Σαββατοκύριακο, δεν μπορεί να έρθει αρκετά γρήγορα για αυτούς.
Αντίθετα, η θυγατρική Toro Rosso με τον εκπληκτικό Πιέρ Γκασλύ πανηγύρισε την 4 θέση, η οποία φάνταζε αδιανόητη στο ξεκίνημα της συνεργασίας της με τη Honda, το χειμώνα! Ήταν, μάλιστα, καλύτερο αποτέλεσμα από κάθε αποτέλεσμα της McLaren με τη Honda την προηγούμενη τριετία… Η McLaren-Renault τερμάτισε στην 7 και 8 θέση με τον Φερνάντο Αλόνσο και τον Στόφελ Βαντόρν. Μάλιστα, ο Αλόνσο έχασε την πολύ ενδιαφέρουσα μάχη της εξάδας με τη Haas του Κέβιν Μάγκνουσεν και τη Renault του Νίκο Χούλκενμπεργκ.
GP ΜΠΑΧΡΕΪΝ 2018 - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ