GP Μπαχρέιν: Στην πολ ποζίσιον ο Φερστάπεν, 1-2 για την Red Bull
Η χρονιά στην Formula 1 άρχισε με την Red Bull να κάνει το 1-2 με τον Φερστάπεν να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο και τον Πέρεζ να τον ακολουθεί.
Άκρως συναρπαστικό ήταν το πρώτο δείγμα των νέων μονοθεσίων της Formula 1, αφού στις κατατακτήριες του Μπαχρέιν είχαμε μεγάλη μάχη για την πολ ποζίσιον.
Τελικά, νικητής βγήκε ο Φερστάπεν, ο οποίος με 1:29.708 πήρε την 21 πρώτη πολ ποζίσιον της καριέρας του, έχοντας δίπλα του τον Πέρεζ ο οποίος έκανε 1:29.846.
Πίσω τους θα εκκινήσουν οι δύο Ferrari με τους Λεκλέρ και Σάινθ και ακολουθούν οι Αλόνσο, Ράσελ, Χάμιλτον, Στρολ, Οκόν και την πρώτη δεκάδα έκλεισε ο Χούλκενμπεργκ.
Ας δούμε όμως τα πράγματα πιο αναλυτικά. Το Q1 άρχισε με περιπέτεια, αφού ο Λεκλέρ άφησε θραύσματα στην πίστα με αποτέλεσμα να έχουμε ολιγόλεπτη διακοπή μέχρι αυτή να καθαρίσει. Όταν άρχισε ξανά η διαδικασία είχαμε μεγάλη μάχη και είναι χαρακτηριστικό ότι ο πρώτος που ήταν ο Σάινθ είχε μόλις 1,2 δευτερόλεπτα διαφορά από τον τελευταίο, ενώ εκτός συνέχειας έμειναν οι Σάρτζεντ, Μάγκουσεν, Πιάστρι, Ντε Βιρς και Γκασλί.
Η εικόνα που είχαμε στο πρώτο κομμάτι των κατατακτήριων συνεχίστηκε και στο δεύτερο όπου ο ενδέκατος Νόρις έμεινε εκτός συνέχειας όντας ένα δευτερόλεπτο πιο αργός από τον Λεκλέρ που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με 1:30.282. Πέρα από τον Βρετανό εκτός συνέχειας έμειναν και οι Μπότας, Τσόου, Τσουνόντα και Άλμπον.
Στην τρίτη περίοδο η Red Bull και η Ferrari αποκάλυψαν την πλήρη δυναμική που είχαν κρυμμένη στις δοκιμές εξέλιξης, και αποδείχθηκαν ταχύτερες των Aston Martin και Mercedes. Όμως, εδώ υπάρχει μια σημαντική διαφορά: οι Φερστάπεν, Πέρεζ και Σάινθ επέλεξαν να κάνουν δύο γρήγορους γύρους με φρέσκια μαλακή γόμα, αλλά οι Λεκλέρ, Αλόνσο, Ράσελ και Χάμιλτον μόνο έναν - για να σώσουν ένα σετ μαλακών ελαστικών για τον αγώνα.
Πριν καν τελειώσει η τρίτη περίοδος των κατατακτήριων, ο Λεκλέρ βγήκε απο τη Ferrari SF-23 του και αργότερα αποκάλυψε ότι δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα με το cavallino. Αντίθετα, η Scuderia και ο ίδιος επέλεξαν να σώσουν ένα σετ μαλακής γόμας, διότι όπως είπε ο Μονεγάσκος «είναι προτιμότερο να εκκινήσεις τρίτος με φρέσκα ελαστικά παρά πρώτος με χρησιμοποιημένα».
Το ίδιο αβαντάζ θα έχουν και οι Αλόνσο, Ράσελ και Χάμιλτον, με το κόστος ίσως ορισμένων χαμένων θέσεων στην εκκίνηση. Κατά συνέπεια, οι διαφορές του Φερστάπεν κατά 0,3''από τον Λεκλέρ και 0,6'' από τον Αλόνσο και τις Mercedes ίσως στην πραγματικότητα να ήταν μικρότερες, αν οι τέσσερις τελευταίοι έκαναν και δεύτερο γρήγορο γύρο με φρέσκια μαλακή γόμα, στην άσφαλτο που δραματικά βελτιωνόταν σε πρόσφυση καθώς στρωνόταν με γόμα.
Συμπέρασμα όλων αυτών είναι πως η Ferrari είναι περίπου στα 2 δέκατα μακριά από την πολ ποζίσιον, όπως είπε χθες ο Λεκλέρ, ότι η Mercedes είναι σε λίγο καλύτερη κατάσταση από αυτή που φοβόταν, και ότι η Aston Martin είχε σχετικά λίγα κάυσιμα στις χθεσινές και σημερινές ελεύθερες δοκιμές, καθώς η RBR δεν είχε αποκαλύψει τη δυναμική της.
Όμως, οι Λεκλέρ, Αλόνσο, Ράσελ, Χάμιλτον απέκτησαν ένα σχετικό πλεονέκτημα εξασφαλίζοντας ένα σετ φρέσκιας μαλακής γόμας για την εκκίνηση, που είναι ακόμη σημαντικότερο για τον Αλόνσο δεδομένου ότι η Aston Martin AMR23 φάνηκε στις δοκιμές εξέλιξης καλύτερη στις συστοιχίες γύρων και στη διαχείριση των ελαστικών από τις Ferrari και Mercedes - και ανταγωνιστική της Red Bull.
Ο 9ος Εστεμπάν Οκόν κέρδισε σήμερα για την Alpine τη μάχη των ομάδων μέσης δυναμικής, εκμεταλλευόμενος και την ακύρωση του χρόνου του εντυπωσιακού στην επάνοδό του Νίκο Χούλκενμπεργκ με τη Haas - λόγω υπέρβασης των ορίων της πίστας. Σε πολύ καλύτερη κατάσταση από την αναμενόμενη βρέθηκε και η McLaren, με τον 11ο χρόνο του Λάντο Νόρις (μπροστά από τις δύο Alfa Romeo), αλλά και η Williams που κατέκτησε τη 15η και 16η θέση με τους Αλεξ Άλμπον και Λόγκαν Σάρτζεαντ.