X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

GP ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ

GP Ολλανδίας: Ο Χάμιλτον ταχύτερος στις πρώτες δοκιμές του Ζάντβουρτ

Τα μονοθέσια της Formula 1 επέστρεψαν στην ολλανδική πίστα για πρώτη φορά μετά το 1985 και ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ταχύτερος κατά 97 χιλιοστά του Μαξ Φερστάπεν στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, που διακόπηκαν για μισή ώρα λόγω μηχανικού προβλήματος της Aston Martin του Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η μονομαχία του Χάμιλτον και του Φερστάπεν για τον φετινό τίτλο της F1 πέρασε στην έδρα του δεύτερου, για τον 13ο γύρο της φετινής σεζόν, και ο Βρετανός της Mercedes κέρδισε τις πρώτες εντυπώσεις στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του Ολλανδικού GP, σημειώνοντας στο τέλος τον ταχύτερο γύρο.

Ωστόσο, ο Ολλανδός της RBR συνάντησε αρκετά άλλα μονοθέσια στην πίστα στον γρήγορο γύρο του, στο τέλος, καθότι όλοι οι οδηγοί βγήκαν για λίγα λεπτά στην πίστα λίγο πριν την καρό σημαία, και μετά τη διακοπή 35 λεπτών που προέκυψε από την ακινητοποίηση της Aston Martin του Φέτελ στην πίστα.

Ο κινητήρας της Mercedes στη ράχη του μονοθεσίου του Γερμανού παρέδωσε το πνεύμα, και ο ίδιος ο Φέτελ αναζήτησε έναν πυροσβεστήρα για να αποτρέψει την πιθανότητα της φωτιάς. Χρειάστηκαν 35 λεπτά μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο από τη στροφή 1, που έχει την ονομασία "Ταρζάν".

Το πρόβλημα, που οδήγησε σε αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση, ήταν ότι το ηλεκτρικό σύστημα του μονοθεσίου ήταν ακόμα ενεργό - και χρειάστηκε να μεταβούν στο σημείο μηχανικοί της Aston Martin, με ειδικό εξοπλισμό, για να λύσουν το θέμα με ασφάλεια, και να γίνει εφικτή η μετακίνηση του μονοθεσίου με το γερανό.

Μέχρι τότε τον πρώτο χρόνο είχε πετύχει ο Λάντο Νόρις, της McLaren, καθώς οι οδηγοί άρχισαν να μαθαίνουν την πίστα και από κοντά. Μετά τις κόκκινες σημαίες διαρκείας, η πίστα άνοιξε και πάλι για ελάχιστα λεπτά πριν το τέλος, και όπως ήταν φυσικό όλοι οι οδηγοί συνέρρευσαν στην πίστα.

Οι δύο οδηγοί της Ferrari, Κάρλος Σάινθ και Σαρλ Λεκλέρ, ήταν από τους πρώτους που βγήκαν στην πίστα, και εκμεταλλεύτηκαν την έλλειψη κυκλοφοριακού μπροστά τους για να σημειώσουν κορυφαίους χρόνους. Ωστόσο, πολύ σύντομα πέρασαν, ταχύτεροι, τη γραμμή τερματισμού οι Χάμιλτον και Φερστάπεν -άπαντες με τη μαλακή γόμα-, παρότι ο Ολλανδός συνάντησε αρκετή κίνηση μπροστά του.

Η Pirelli έχει φέρει στην ολλανδική πίστα της τρεις σκληρότερες γόμες της (C1, C2, C3, από τη σκληρότερη στη μαλακότερη). Η ιταλική εταιρεία, ωστόσο, δεν χρειάστηκε να τροποποιήσει με επιπλέον ενισχύσεις τα ελαστικά της για το Ζάντβουρτ, παρά την αυξημένη καταπόνησή τους που επιφυλάσσει η διάσημη κεκλιμένη στροφή της πίστας.

Ο Βάλτερι Μπότας με την έτερη Mercedes έκλεισε την πρώτη πεντάδα, εμπρός από τις δύο Alpine των Φερνάντο Αλόνσο και Εστεμπάν Οκόν, που έδειξαν και πάλι σε αρκετά καλή κατάσταση. Ο Νόρις, αντίθετα, περιορίστηκε στην 11η θέση διότι στον προτελευταίο του γύρο είχε μια σύντομη έξοδο, και στον τελευταίο βγήκε στο γρασίδι για να αποφύγει τον Οκόν που δεν είχε δει τον Βρετανό να πλησιάζει με υψηλή ταχύτητα.

Στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών, που ξεκινά στις 16:00 (ώρα Ελλάδας), οι οδηγοί ευελπιστούν ότι θα έχουν ένα πλήρες 60λεπτο για να μάθουν την καινούρια πίστα, στην οποία κανείς τους δεν έχει αγωνιστεί ξανά στο παρελθόν - δεδομένου ότι το τελευταίο GP έγινε εκεί το 1985.

Στις πρώτες τους εντυπώσεις, πάντως, είπαν ότι είναι αργή όπως το Hungaroring, ή "ένα Μονακό χωρίς τις μπαριέρες", με στοιχεία από τη Σουζούκα, με υψομετρικές εναλλαγές που παραπέμπουν στο Μουτζέλο, και φυσικά με την κεκλιμένη (18 μοιρών) στροφή που θυμίζει την Ινδιανάπολη.

Το καλό ήταν ότι ο καιρός, σε αντίθεση με το φιάσκο του Βελγίου, ήταν ηλιόλουστος, με 18 βαθμούς Κελσίου. Συνεπώς, την Κυριακή θα φανεί ποιος σύγχρονος οδηγός θα προσθέσει το όνομά του δίπλα στους Νίκι Λάουντα, Αλαίν Προστ, Μάριο Αντρέτι, Τζάκι Στιούαρτ, Στέρλινγκ Μος, Τζέιμς Χαντ και πολλών άλλων νικητών του GP του Ζάντβουρτ.

TAGS GP ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ